تور عمان ارزان قیمت: سهولت در سفرهای دریایی بین ایران و عمان

به گزارش سبزوار امروز، اوایل سال جاری نخستین راه دریایی بین دو کشور ایران و عمان به وسیله بندر خصب و قشم برقرار شد، اکنون این راستا دریایی در حال راه اندازی بین خصب و بندرعباس است و به زودی راه دریایی عمان با چابهار نیز باز می گردد.

تور عمان ارزان قیمت: سهولت در سفرهای دریایی بین ایران و عمان

با تور عمان ارزان قیمت از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

سفر دریایی بین ایران و عمان با برقراری خط تندرو کشتیرانی بندرعباس و خصب و با انگیزه جابجایی مسافر و جهانگردان دو کشور آسان تر می گردد.

توسعه این راه دریایی و توسعه تعاملات دو کشور، بنا بر تأیید مقامات کشتیرانی ایران و عمان، با اعتراض مسئولان عربستان همراه شده است.

عبدالحسین خدری که نماینده رسمی فروش و خدمات بندری شرکت ملی کشتیرانی مسافری عمان در ایران است، درباره برقراری این خط نو دریایی بین ایران و عمان، گفت:

این راستا دریایی که به انگیزه جابجایی مسافر و جهانگردان دو کشور راه اندازی شده، به زودی کار خود را با یک سفر در هفته در راستا بندرعباس و خصب آغاز خواهد نمود.

به گفته خدری، جابجایی مسافران در این راستا دریایی در حال حاضر به وسیله کشتی های عمانی با دو ظرفیت 100 و 200 مسافر و 20 و 50 دستگاه خودرو صورت گیرد. بعلاوه مسافران مجاز به حمل 50 کیلو بار در هر سفر خواهند بود که البته طرف عمانی قول داده در این راستا حمل بار تا 100 کیلو بار مجانی برای مسافران ایرانی مجاز گردد.

خدری اضافه نمود:

کشتی های بکار گرفته شده در این راستا دریایی نو، از مدرن ترین و سریع ترین کشتی های جهان در این ابعاد است که علاوه بر ارائه خدمات در سه سطح اکونومی، بیزنس کلاس و VIP، با سرعتی در حدود 64 کیلومتر بر ساعت، حرکت می نمایند و راستا خصب به بندر شهید باهنر بندرعباس را در زمان دو ساعت و نیم طی خواهند کرد.

دولت عمان در اقدامی تحسین برانگیز پایین ترین نرخ فروش بلیت را برای این سفر در نظر گرفته و در ارائه خدمات جهانگردی نیز تسهیلات خاصی برای ایرانیان مد نظر قرار داده است.

خدری سپس با اشاره به ضرورت راه اندازی این راستا دریایی، اظهار کرد که پس از سال ها تحمل سفرهای نا ایمن و پر خطر در یکی از پرترددترین آبراه های جهان، یعنی تنگه هرمز خاتمه با آغاز بکار خط کشتیرانی ملی مسافری عمان، مردم هر دو طرف تنگه هرمز طعم یک سفر ایمن و سریع را با یکی از برترین کشتی های مسافری جهان در نوع خود خواهند چشید. برقراری این خط سهم بزرگی در توسعه روابط تجاری ما نیز خواهد داشت.

با توجه به این که خصب یکی از پر جاذبه ترین نقاط جهانگردی دریایی جهان است و جهانگردان متعددی از اروپا، آمریکا و آسیا به وسیله دریا به این منطقه سفر می نمایند، حضور جهانگردان و سرمایه گذاران و ارائه دهندگان خدمات جهانگردی ایرانی می تواند فرصتی برای توسعه روابط مالی و تجاری و نیز تجلی فرهنگ مترقی ایران اسلامی باشد.

توسعه بین المللی این راهِ آبی نوید بخش حضور جهانگردان ایرانی علاقه مند به اکوتوریسم و غواصی و غذاهای خاص دریایی است و با پیگیری جدی مسئولان عالی رتبه استان هرمزگان و نگاه مثبت مقامات عمانی، امیدوارم برای نخستین بار در تاریخ تبادل مسافر و جهانگرد بین دو کشور ایران و عمان، موضوع صدور ویزا در هنگام ورود تحقق پیدا کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2334

به "تور عمان ارزان قیمت: سهولت در سفرهای دریایی بین ایران و عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان قیمت: سهولت در سفرهای دریایی بین ایران و عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید