ایران و اندونزی در حوزه پتروشیمی تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، همزمان با سفر صبح امروز جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی به تهران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و یک شرکت اندونزیایی با هدف امکان سنجی و سرمایه گذاری برای ساخت چند طرح پتروشیمی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ایران و اندونزی در حوزه پتروشیمی تفاهم نامه امضا کردند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

حسین علیمراد، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درحاشیه امضای این تفاهم نامه با اندونزیایی ها، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یک شرکت اندونزی برای شروع مطالعات مالی و امکان سرمایه گذاری مستقیم در صنعت پتروشیمی ایران در چهار طرح پتروشیمی تفاهم نامه امضا کردند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه براساس مطالعاتی که انجام خواهد شد در نهایت یک یا دو پروژه که تصور می گردد برای سرمایه گذاری مناسب خواهند بود انتخاب می شوند، توضیح داد: هدف این شرکت اندونزیایی سرمایه گذاری مستقیم در منطقه چابهار بوده که پس ازمطالعه و آنالیز خروجی آن معین خواهد شد درکجا و بر روی چه طرحی سرمایه گذاری نمایند.

به گزارش خبرنگاران، سال 92 و پس از گذشت بیش از پنج سال از توافق شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت PUSRI اندونزی به دلیل مسائل تحریم و نا معین بودن قیمت فروش خوراک گاز طبیعی به سرمایه گذاران خارجی، این شرکت اندونزیایی از طرح ساخت مجتمع پتروشیمی هنگام در بندر عسلویه کنار گذاشته شده بود.

هدف از اجرای مجتمع پتروشیمی هنگام (واحد اوره و آمونیاک) با مشارکت 50 درصدی شرکت پوسری اندونزی فراوری سالانه یکهزار و 150 تن محصول پتروشیمی در منطقه ویژه مالی انرژی پارس بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 673

به "ایران و اندونزی در حوزه پتروشیمی تفاهم نامه امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اندونزی در حوزه پتروشیمی تفاهم نامه امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید