الگوی شهریه مدارس توسط وزارتخانه تدوین گردیده است

به گزارش سبزوار امروز، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان گفت: الگوی مشخص شهریه مدارس توسط وزارتخانه تدوین گردیده است.

الگوی شهریه مدارس توسط وزارتخانه تدوین گردیده است

علی بیات در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه امور مربوط به مدارس غیرانتفاعی در سامانه مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان قرار گرفته است و معین شهریه مدارس غیردولتی مطابق مواد 15 و 16 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی و بر اساس الگوی معین شهریه که از طرف وزارت آموزش و پرورش تدوین گردیده، انجام می گردد.

این مسئول ادامه داد: معین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شرایط، امکانات و وضعیت هر مدرسه و متناسب با شاخص های آن آموزشگاه انجام می گردد که مقطع تحصیلی، سطح فعالیت های آموزشی و پرورشی، برنامه های مدارس طی سال تحصیلی، فعالیت های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، ساعت آموزشی، تعداد کلاس، تعداد دانش آموز، ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق و اجاره بها از جمله ملاک های الگوی معین شهریه است.

وی با اشاره به مطالعات تطبیقی انجام گردیده با کشورهای دیگر، اضافه نمود: در دنیا دو نوع مدرسه فعالیت می نماید که مدرسه به معنی واقعی دولتی و غیردولتی است و در واقع مدارس ما در بخش دولتی و غیردولتی واقعی نیست و لازم به توجه است که 70 درصد دانش آموزان مدارس غیردولتی از جامعه فرهنگیان و فرزندان کارمندان دولت هستند، کمااینکه مدارس غیردولتی در مناطق کم توسعه هم با تخفیف فعالیت می نمایند.

بیات اعلام کرد: در حال حاضر تعداد مراکز علمی آزاد در حال افزایش است به طوری که 76 مدرسه هیئت امنایی در چهار منطقه آموزشی استان زنجان شامل ابهر خرمدره و نواحی یک و دو وجود دارد که 25 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان به تعامل بیشتر خانه و مدرسه تاکید نمود و یادآور شد: ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در صورتی اتفاق می افتد که خانه و مدرسه همکاری مضاعفی با یکدیگر داشته باشند و ظرفیت بیشتری برای توسعه این روابط در استان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 55

به "الگوی شهریه مدارس توسط وزارتخانه تدوین گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی شهریه مدارس توسط وزارتخانه تدوین گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید