افشای طرح آمریکا علیه اکثریت ملت عراق، عربستان و امارات همزمان دو سیلی خوردند

به گزارش سبزوار امروز، یک فعال عراقی با اشاره به ادامه توطئه های آمریکا و متحدانش علیه ملت عراق از طرح جدیدی پرده برداشت که واشنگتن درصدد اجرای آن علیه اکثریت ملت عراق است.

افشای طرح آمریکا علیه اکثریت ملت عراق، عربستان و امارات همزمان دو سیلی خوردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،عباس شمس الدین نویسنده و پژوهشگر تاریخ ادیان در صفحه خود در توئیتر نوشت : درراستای توطئه های اجرا شده علیه شیعیان در عراق، طرح آمریکا این است که در بهار آینده تظاهرات جدیدی را در کشور راه بیندازد که هدف آن حشد شعبی و گروه های مقاومت است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دو سیلی که عربستان و امارات در یک روز خوردند

سمیر عبید دیگر نویسنده عراقی و تحلیلگر مسائل راهبردی در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا در زمینه فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به رژیمهای عربستان و امارات نوشت : عربستان سعودی و امارات متحده عربی هر دو در یک روز دو سیلی محکم از ایالات متحده آمریکا و ایتالیا دریافت کردند که به خاطر جنگ ظالمانه آنها علیه یمن است؛ واشنگتن قرارداد فروش هواپیماهای جنگنده اف - 35 به امارات را به حالت تعلیق درآورد و معامله عظیم مربوط به فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی را هم متوقف کرد. رم نیز معامله مربوط به فروش موشک های ایتالیایی به عربستان را متوقف کرد. ما بر این باوریم که کشورهای دیگری هم اقدامات مشابهی را در آینده انجام خواهند داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

انتقاد از توافقات اخیر میان عراق و اردن

خبر دیگر اینکه زهره البجاری نماینده مجلس عراق با انتقاد از توافقات اخیر با اردن گفت : معافیت های گمرکی و اقتصادیاتی، تسهیلات اقتصادی و دادن نفت تقریبا رایگان به اردن، هیچ توجیهی ندارد.

وی با ابراز تعجب از عملکرد دولت عراق در این زمینه اضافه نمود: تمام کشورها به دنبال این هستند تا روابط متوازنی با همسایگان خود داشته باشند و با دیگر کشورها هم براساس منافع مشترک عمل نمایند.ولی ما نمی دانیم که عراق از امتیازهایی که به اردن داده است و معافیت های اقتصادیاتی برای کالاهای وارداتی از این کشور و نیز دادن نفت تقریبا رایگان به این کشور چه نفعی می برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1836

به "افشای طرح آمریکا علیه اکثریت ملت عراق، عربستان و امارات همزمان دو سیلی خوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای طرح آمریکا علیه اکثریت ملت عراق، عربستان و امارات همزمان دو سیلی خوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید