افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان

به گزارش سبزوار امروز، مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی تعرفه های خدمات مراقبت در منزل و خدمات توانبخشی در منزل را بیان کرد.

افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مصطفی سراج در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه خدماتی که سازمان بهزیستی در منزل به مددجویان خود ارائه می نماید به دو بخش مراقبت در منزل و ارائه خدمات توانبخشی در منزل تقسیم بندی می شوند، گفت: تعرفه خدمات مراقبت در منزل به ازای هر فرد، در سال گذشته حدود 560 هزار تومان بود که امسال با افزایش 20 درصدی به 672 هزار تومان رسیده است. در واقع به ازای هر مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی که احتیاجمند خدمات مراقبت در منزل است، 672 هزار تومان یارانه به مراکز پرداخت می گردد.

وی در ادامه به تشریح خدمات مراقبت در منزل پرداخت و اظهار کرد: ماهیانه به مدت 32 ساعت خدمات مراقبت در منزل به مددجویان سازمان بهزیستی ارائه می گردد. برای ارائه این خدمات، در ابتدا برنامه به وسیله تیم های ارزیابی و توانبخشی که از متخصصین رشته های توانبخشی هستند تهیه و سپس توسط مراقبان در قالب آموزش های مهارتی، حرکتی و مراقبتی به مددجویان و خانواده های آنها ارائه می گردد.

سراج در ادامه با اشاره به خدمات توانبخشی در منزل گفت: به ازای هر فرد معلول تحت پوشش سازمان و براساس نوع و شدت معلولیت و احتیاج به هر نوع خدمت تخصصی، سه نوع خدمت فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتاردرمانی، پرستاری، مددکاری و ویزیت پزشک به افراد دارای معلولیت ارائه می گردد. این خدمات توانبخشی توسط تیم هایی متشکل از پزشک، روانشناس، گفتار درمانگر، مددکار، فیزیوتراپیست، کاردرمانگر و پرستار ارائه می گردد و هر 6 ماه نیز ارزیابی کلی از وًضعیت خدمات ارائه شده وپیشرفت فرد دریافت کننده خدمت صورت می گیرد.

به گفته مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی، تعرفه خدمات توانبخشی در منزل در سال 1398، حدود 230 هزار تومان بود که در امسال به 276 هزار تومان رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1853

به "افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید