اتحادیه میهنی کردستان حتما در دولت آتی عراق حضور خواهد داشت

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از الشرق الاوسط، اتحادیه میهنی کردستان اظهار داشت که در دولت آتی عراق مشارکت خواهد داشت حتی اگر دیگر احزاب پیروز در انتخابات پارلمانی عراق تصمیم بگیرند در تشکیل دولت مشارکت نداشته باشند.

اتحادیه میهنی کردستان حتما در دولت آتی عراق حضور خواهد داشت

سعدی احمد بیره عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق و سخنگوی این حزب به روزنامه الشرق الاوسط گفته که طرح مشترکی میان اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان شکل گرفته که 27 بند دارد و این طرح زمینه مذاکرات با جریان های سیاسی عراقی به منظور تشکیل دولت خواهد بود.

به گفته بیره مهمترین بند این طرح اصل 140 قانون اساسی عراق در خصوص مناطق مورد مناقشه و تأکید بر لزوم اجرای اصولی است که عراق جدید یعنی عراق بعد از دوران حزب بعث بر اساس آن شکل گرفته است. وی تأکید نموده که باید عراق بر اساس شراکت واقعی، همکاری و تعادل اداره گردد و بندهای 112 و 111 قانون اساسی عراق در خصوص گاز و نفت اجرایی گردیده و باید ماده 66 قانون اساسی در خصوص اختیارات نخست وزیر و رئیس جمهور روشن و شفاف گردد.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان گفت بعد از عید قربان این طرح به دیگر احزاب کُردی یعنی اتحاد اسلامی، جماعت اسلامی، جنبش گوران (التغییر) و ائتلاف برای عدالت و دموکراسی ارائه خواهد شد و هدف از این اقدام این است که این طرح به عنوان طرحی مشترک از سوی همه جریان های کُردی ارائه گردد.

بیره گفت که حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در دولت پیش روی این کشور مشارکت خواهد نمود حتی اگر 4 حزب دیگر از مشارکت در دولت خودداری نمایند و اضافه کرد: در صورتی که جریان های کُردی از مشارکت در دولت پیش رو در قالب طرح پیشنهادی خودداری نمایند باید دلایل عدم مشارکت خود را به صورت علنی اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 47

به "اتحادیه میهنی کردستان حتما در دولت آتی عراق حضور خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه میهنی کردستان حتما در دولت آتی عراق حضور خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید