690 میلیون نفر از ساکنان دنیا هر شب گرسنه می خوابند

به گزارش سبزوار امروز، برنامه دنیای غذا با اشاره به اینکه نزدیک به 41 میلیون نفر از ساکنان دنیا در معرض خطر گرسنگی قرار داشته و 690 میلیون تن هم هر شب گرسنه می خوابند، خاطرنشان کرد، برای یاری به احتیاجمندان در 43 کشور به مبلغ شش میلیارد دلار احتیاج فوری داریم.

690 میلیون نفر از ساکنان دنیا هر شب گرسنه می خوابند

به گزارش خبرنگاران، دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا وابسته به سازمان ملل با اشاره به اینکه افزایش قیمت مواد غذایی اصلی فشارهای موجود در زمینه امنیت غذایی را تشدید نموده، هشدار داد: نزدیک به 41 میلیون نفر از ساکنان دنیا در معرض خطر گرسنگی قرار داشته و 690 میلیون نفر هم هر شب گرسنه می خوابند.

بیزلی با اشاره به اینکه نیم میلیون نفر دیگر هم از شرایط مشابه گرسنگی رنج می برند، اظهار کرد: در حال حاضر چهار کشور شاهد شرایطی مشابه گرسنگی هستند و از طرف دیگر 41 میلیون نفر در آستانه خطر گرسنگی هستند.

مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا در ادامه گفت: احتیاج داریم فورا مبلغ شش میلیارد دلار جمع آوری شوند تا یاری ها را به دست افراد در معرض خطر در 43 کشور برسانیم. ما همین الان به این پشتیبانی اقتصادی احتیاج داریم.

میانگین گرسنگی در دنیا از سال 2016 به علت درگیری ها و تغییرات آب و هوایی افزایش داشته است.

طبق آمارهای برنامه دنیای غذا، در سال 2019 میلادی 27 میلیون نفر در دنیا در آستانه خطر گرسنگی قرار داشتند که این تعداد از سال 2020 به علت شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است.

طبق بیانیه های سازمان ملل، قیمت های دنیای غذا در ماه مه به بالاترین مقدار خود در طول 10 سال گذشته رسیده است.

کاهش ارزش پول در کشورهایی همچون لبنان، نیجریه و سودان باعث افزایش این فشارها و در ادامه افزایش قیمت ها و به خطر افتادن امنیت غذایی در این کشورها شد.

در امسال میلادی نشانه هایی نزدیک به گرسنگی در اتیوپی، ماداگاسکار، سودان جنوبی و یمن و هم در جنوب نیجریه و بورکینافاسو نمایان شدند.

طبق گزارش برنامه دنیای غذا، نزدیک به 9 درصد از ساکنان دنیا یعنی حدود 690 میلیون نفر در دنیا هر شب گرسنه می خوابند.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2084

به "690 میلیون نفر از ساکنان دنیا هر شب گرسنه می خوابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "690 میلیون نفر از ساکنان دنیا هر شب گرسنه می خوابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید