23 شتاب دهنده در حوزه صادرات زیست فناوری فعالیت می نمایند

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، با حمایت معاونت علمی و فناوری 23 شتاب دهنده در حوزه های مرتبط با زیست فناوری شکل گرفته است تا فرایند توسعه این فناوری را شتاب دهد.

23 شتاب دهنده در حوزه صادرات زیست فناوری فعالیت می نمایند

زیست فناوری یکی از عرصه های پیشرفته علمی و فناورانه در کشور است و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری بارها بر توانمندی بالای دانشمندان کشورمان در این حوزه در سطح منطقه و دنیا تاکید نموده است. این توانمندی ها حاصل کوششی است که در اکوسیستم فناوری و نوآوری و به کمک متخصصان و اندیشمندان جوان کشور رخ داده است.

یکی از ارکان اصلی این اکوسیستم، شکل گیری شتاب دهنده هایی است که نقشی اثرگذار در توسعه یافتگی علوم و فناوری ها در کشور دارند و راستا را برای حرکت شرکت های دانش بنیان و فناور و تجاری سازی ایده ها و محصولات هموار می نمایند. حوزه زیست فناوری هم با ایجاد 23 شتاب دهنده فعال در این حوزه روندی رو به رشد را تجربه نموده است.

در حال حاضر 23 شتاب دهنده در حوزه های مواد اولیه دارویی، داروهای زیستی و پیشرفته، واکسن، کشاورزی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، پروبیوتیک و تجهیزات پزشکی فعالیت می نمایند. این شتاب دهنده ها چند سالی است که سهم ویژه ای در توسعه یافتن زیست فناوری در کشور دارند.

این کوشش ها نتیجه ای دیگری هم برای کشور دارد و آن هم کسب مقام نخست در منطقه و دوازدهم در سطح دنیا و صادرات بیش از 60 درصدی شرکت های دانش بنیان حوزه زیستی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2089

به "23 شتاب دهنده در حوزه صادرات زیست فناوری فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 شتاب دهنده در حوزه صادرات زیست فناوری فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید