12 توصیه کاربردی برای حفظ جوانی و شادابی پوست گردن

به گزارش سبزوار امروز، گاهی اوقات، ما به حدی روی پوست صورت مان و اینکه چگونه صاف و زیبا به نظر برسد متمرکز می شویم که سایر نواحی بدن را فراموش می کنیم. پوست گردن یکی از بخش هایی است که به مقدار صورت مورد توجه قرار نمی گیرد، در حالی که بسیار نازک و حساس است و به سرعت علائم پیری را نشان می دهد. اما چگونه باید پوست گردن را سفت کرد و از ایجاد لک و چین و چروک در آن پیشگیری نمود؟ در این مقاله از مجله اینترنتی خبرنگاران مگ به این سؤال پاسخ خواهیم داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

12 توصیه کاربردی برای حفظ جوانی و شادابی پوست گردن

چرا پوست گردن من پر از چین و چروک است؟

گردن اولین جایی است که علائم مختلف پیری را نشان می دهد. این ناحیه نازک ترین پوست را نسبت به سایر قسمت های بدن دارد. به علاوه، غدد چربی کمتری دارد که این امر باعث می گردد انعطاف پذیری آن سریع تر از دست برود. از سوی دیگر، ممکن است بسیاری از ما به مقدار صورت مراقب پوست گردن خود نباشیم. این ها همه دلایلی هستند که باعث می شوند پوست گردن شل به نظر برسد، اما خوشبختانه راه حلهای خاصی برای حل این مشکل وجود دارد.

آیا سفت کردن پوست گردن امکان پذیر است؟

در این بخش، به معرفی چند تمرین و راه حل طبیعی می پردازیم که به شما در سفت کردن پوست گردن و برطرف مسائل ظاهری آن یاری می نمایند.

1. پوست گردن را با روغن بادام ماساژ دهید

ماساژ پوست با روغن بادام می تواند استحکام آن را بهبود ببخشد. بادام منبع غنی ویتامین E است و به کاهش چین و چروک پوست یاری می نماید. روغن بادام را به طور منظم به گردن خود بمالید. بعلاوه می توانید بادام را به برنامه غذایی خود اضافه نموده و از فواید آن بهره مند شوید.

2. از ماسک گردن بهره ببرید

ماسک های زیر به سفت شدن پوست گردن و کاهش چین و چروک های سطحی آن یاری می نمایند:

ماسک خیار

خیار در هیدراته نگه داشتن پوست مؤثر است، چون 95 درصد آن از آب تشکیل شده است. برخی از افراد بر این باورند که استفاده از خیار روی گردن به احیای سلول های پوست یاری می نماید و باعث صاف تر به نظر رسیدن آن می گردد. با این حال، در این زمینه به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

مواد لازم
  • یک عدد خیار
  • دو قاشق غذاخوری کشک
  • چهار تا پنج قطره روغن بادام
  • یک فنجان کوچک گلاب
  • پنبه
طرز استفاده
  • خیار را رنده نموده و در ظرف بریزید.
  • کشک و روغن بادام را به آن اضافه کنید.
  • همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست داشته باشید.
  • ماسک را روی گردن خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند تا خشک گردد.
  • گردن تان را با پنبه آغشته به گلاب تمیز کنید و در صورت لزوم آن را با آب بشویید.
  • به پوست گردن مرطوب نماینده بزنید.
  • این کار را هر روز انجام دهید.

ماسک موز

شواهد نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی موز می تواند به سفت شدن پوست گردن یاری کند.

مواد لازم
  • یک عدد موز
  • چهار قاشق غذاخوری کشک
  • دو قاشق غذاخوری عسل
طرز استفاده
  • موز را در یک کاسه له کنید.
  • چهار قاشق غذاخوری کشک و دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
  • همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  • ماسک را روی پوست گردن خود بمالید.
  • بگذارید یک ساعت بماند تا خشک گردد.
  • گردن خود را بشویید.
  • این کار را هر روز انجام دهید.

3. مکمل کلاژن بخورید

کلاژن خوراکی برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست گزینه ایدئالی به شمار می رود. افزودن مکمل کلاژن به رژیم غذایی روزانه می تواند به جوان تر جلوه دادن پوست گردن شما یاری کند. با این حال توصیه می گردد قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک مشورت کنید، به خصوص اگر بیمار هستید یا دارو مصرف می کنید.

4. از زدن عطر روی پوست گردن بپرهیزید

عطرها حاوی الکل هستند که در صورت استفاده بیش از حد ممکن است پوست را خشک کند و در نهایت باعث از دست دادن خاصیت ارتجاعی آن گردد. از استفاده از عطر روی پوست گردن خودداری کنید و به جای آن، عطر را روی مچ دست خود بزنید.

5. از کرم یا سرم ویتامین C بهره ببرید

ویتامین C به علت نقشی که در پیشگیری از بروز علائم پیری دارد، به وفور در محصولات مراقبت از پوست یافت می گردد. برای اینکه پوست گردن تان را جوان تر نگه دارید، می توانید از کرم یا سرم حاوی ویتامین C بهره ببرید.

6. پوست خود را لایه برداری کنید

صورت و گردن ما با میلیون ها سلول مرده پوشیده شده است که اگر آن ها را از بین نبریم ممکن است منافذ پوست را مسدود نمایند. بسته شدن منافذ باعث می گردد پوست کدر و پیر به نظر برسد. از این رو، استفاده از یک لایه بردار فیزیکی یا شیمیایی خوب برای لایه برداری پوست گردن می تواند یاری نماینده باشد.

7. به پوست گردن خود مرطوب نماینده بزنید

مرطوب کردن منظم پوست گردن هم به جوان ماندن آن یاری می نماید. در پی یک مرطوب نماینده باکیفیت از یک برند معتبر بروید و به طور منظم از آن بهره ببرید.

از آنجا که پوست گردن در مقایسه با صورت کمی نازک تر است و عضلات ضعیف تری دارد، هنگام استفاده از کرم، لوسیون یا سایر محصولات به آن فشار ملایمی وارد کنید. بعلاوه توصیه می گردد برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست گردن، محصولات پوستی را از پایین به سمت بالا روی آن بمالید.

8. همواره از کرم ضدآفتاب بهره ببرید

این واقعیت که پوست صورت و گردن شما در مجاورت یکدیگر قرار دارند به این معنی است که نور خورشید و سایر عوامل محیطی می توانند تقریبا به طور هم زمان روی هر دو تأثیر بگذارند. به همین علت، باید با استفاده از کرم ضدآفتاب از آن ها در برابر آسیب محافظت کنید. در هنگام انتخاب کرم ضدآفتاب نوع پوست خود را در نظر بگیرد و به سراغ محصولاتی بروید که برای پوست تان مناسب باشند.

9. از محصولات حاوی رتینول بهره ببرید

رتینول که یکی از مشتقات ویتامین A است به افزایش فراوری کلاژن یاری می نماید. این ماده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای پیشگیری از چین و چروک و درمان آن تأیید شده است و تحقیقات علمی از اثربخش بودن آن حمایت می نمایند. از آنجا که پوست گردن حساس است، از محصولات رتینول با درصد کم آغاز کنید و به تدریج اندازه استفاده و غلظت محصول را افزایش دهید.

10. میکرونیدلینگ را امتحان کنید

میکرونیدلینگ روشی است که در آن با استفاده از سوزن های بسیار ریز سوراخ هایی در پوست ایجاد می گردد تا بدن کلاژن و الاستین بیشتری بسازد. از این روش می توان برای سفت کردن پوست، از بین بردن لکه های تیره و کوچک کردن منافذ استفاده کرد. از چند روز قبل از میکرونیدلینگ باید استفاده از برخی محصولات از جمله محصولات حاوی رتینول را قطع کنید، چون باعث تحریک پوست می شوند. در این مورد با پزشک مشورت کنید.

11. از تمرینات ورزشی یاری بگیرید

وقتی به ورزش فکر می کنید، چه چیزی به فکر تان می رسد؟ احتمالا یک شکم عضلانی و بازوهای سفت. اما هواداران یوگای صورت می گویند که عضلات گردن هم به تمرین احتیاج دارند و یوگای صورت به سفت کردن پوست گردن یاری می نماید.

یکی از تمرینات مؤثر برای سفت کردن پوست گردن، کشش و شل کردن مداوم عضلات پایین صورت است. این تمرین کششی می تواند عضلات اطراف گردن را فعال کند و به طور بالقوه فراوری کلاژن را تحریک نموده و باعث سفت شدن پوست گردد. راه های مختلفی برای انجام این تمرینات وجود دارد. یک روش این است که سر خود را بالا بیاورید تا چانه به سمت بالا باشد، سپس فک خود را به سمت جلو حرکت دهید تا در چانه کمی کشش احساس کنید. این حالت را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و 10 بار تکرار کنید.

12. وزن خود را کنترل کنید

افزایش وزن باعث کشیدگی پوست گردن می گردد و وقتی وزن کم می کنید پوست تان شل و آویزان می گردد. با تغذیه مناسب و ورزش منظم وزن خود را مدیریت کنید. برای داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل باید به مقدار کافی آب بنوشید و میوه های تازه، سبزیجات برگ سبز و سالاد را برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.

کلام پایانی

شما نمی توانید به طور کامل از افتادگی و شلی پوست جلوگیری کنید، چون بخش طبیعی پیری به شمار می رود. اما می توانید آغاز علائم پیری را به تأخیر بیندازید یا آن را به حداقل برسانید. توصیه می کنیم برای سفت کردن پوست گردن و بهبود ظاهر آن، روش هایی را که در این مقاله معرفی کردیم امتحان کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: stylecraze, byrdie

سؤالات متداول

آیا رتینول پوست را سفت می نماید؟

بله. رتینول می تواند فراوری کلاژن و الاستین را افزایش دهد. بنابراین، باعث سفت شدن پوست می گردد.

آیا هیالورونیک اسید باعث سفت شدن پوست می گردد؟

بله. هیالورونیک اسید فراوری کلاژن و الاستین را افزایش می دهد و باعث جوانسازی پوست می گردد. بنابراین، استفاده از آن با سفت شدن پوست همراه است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2580

به "12 توصیه کاربردی برای حفظ جوانی و شادابی پوست گردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 توصیه کاربردی برای حفظ جوانی و شادابی پوست گردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید