کیسه گل آسیا نشدیم، چهره خوبی از هندبال ایران نمایش دادیم

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، رقابت های هندبال انتخابی المپیک در قاره آسیا شنبه شب با شناخت تیم های برتر و اهدای سهمیه به تیم بحرین قهرمان مسابقات به انتها رسید. در این رقابت ها که به میزبانی قطر برگزار گردید، تیم ملی هندبال کشورمان در شرایطی که می توانست فرصت حضور در مرحله نیمه نهایی و حتی فینال بازیها را داشته باشد با بدشانسی و با تنها یک باخت از مرحله گروهی در رده پنجم ایستاد.

کیسه گل آسیا نشدیم، چهره خوبی از هندبال ایران نمایش دادیم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

پنجمی تنها با یک باخت

علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال ایران در مصاحبه با خبرنگاران، پیرامون نتایج کسب شده تیم در این بازیها، گفت: در اولین دیدار این بازیها تیم ما برابر تیم قدرتمند کره جنوبی که بیشترین افتخار را در قاره آسیا دارد و حتی یک پای فینال این بازیها بود به رجحان رسید. برابر تیم بحرین که قهرمان آسیا شده و سهمیه المپیک 2020 را دریافت کرد با اختلاف سه گل باختیم؛ بحرینی که برابر تیم کره جنوبی با اختلاف 5 گل پیروز شد و حتی با شگفتی تیم قدرتمند و مدعی قطر را شکست داده بود. معتقدم اگر اشتباهات کمتری داشتیم می توانستیم برنده این دیدار هم باشیم. برابر کویت هم مساوی شدیم تا در نهایت به عنوان تیم سوم راهی جدول دوم مسابقات شویم.

گروه ایران گروه مرگ بود

وی ادامه داد: از ابتدا معین بود که گروه ایران گروه مرگ و سختی است. بحرین و کره جنوبی و کویت در گروه ما قرار داشتند. تنها با یک باخت برابر بحرین پنجم شدیم. گروه مقابل ما شرایط آسان تری داشت. عربستان با دو برد راحت برابر تیم های هند و هنگ کنگ به نیمه نهایی رسید. در نیمه نهایی هم دو تیم قطر و عربستان هر دو برابر تیم های همگروه ما بازنده بودند. اتفاق عجیبتر در این بازیها رجحان بحرین برابر قطر و در نهایت کره و کسب سهمیه المپیک بود که این نشان داد بحرین برنامه ریزی بلند مدتی داشته است.

معادلات بحرین و کره را برهم زدیم

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان پیرامون نتیجه دو تیم بحرین و کره که در سرنوشت تیم ایران در این بازیها تاثیرگذار بود، اعلام کرد: نتیجه دو تیم بحرین و کره در مرحله گروهی برای تیم ما تاثیرگذار بود. اگر بحرین پیروز میدان بود ما به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی صعود می کردیم. علیرغم رجحان تیم بحرین مقابل کره جنوبی در نهایت این تیم شکست خورد. بحرینی ها با تصور اینکه اگر بازی را با یک اختلاف ببازند به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد می شوند این نتیجه را واگذار کردند. همین مسئله باعث شد تا انگیزه ای برای بازی برابر کویت نداشتیم و با روحیه به هم ریخته وارد مسابقه با کویت شدیم. اما کوشش شد تا بچه ها را از این وضعیت خارج کنیم و علی رغم تمام این ناراحتی ها بازی خوبی انجام دادیم. ما با نتیجه تساوی تمام معادلات کره و بحرین را برهم زدیم و جای آنها را در مرحله نیمه نهایی تغییر دادیم.

کیسه گل آسیا نشدیم

وی اعلام کرد: در ادامه مسابقات هم توانستیم برابر هنگ کنگ و کویت به رجحان رسیده و در صندلی پنجم آسیا قرار بگیریم. کویت چند سالی بود در مسابقات حضور نداشت و هیچ تصوری در خصوص شرایط این تیم نبود. تمام تیم های عربی از جمله قطر ، بحرین ، کویت و عربستان از لشگری از مربیان و کادر فنی خارجی و اردوهای تدارکاتی خارجی بهره برده اند و ایران با نیمی از پتانسیل واقعی خود و بضاعت تدارکات اندکش در این رویداد حاضر بود و بعضی ها فکر می کردند با این شرایط ما کیسه گل تیم های مطرح آسیا می شویم اما این طور نبود. در شرایطی که 60 درصد بازیکنان لژیونر را در اختیار نداشتیم و تنها چند روز مانده به مسابقات بازیکنان به تیم ما پیوستند توانستیم نتایج خوبی را بدست بیاوریم.

با درد و سختی چهره خوبی از هندبال ایران به نمایش گذاشتیم

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان تاکید نمود: بچه ها با آسیب دیدگی در بازی اول و با درد و سختی بازیها را ادامه دادند و چهره خوبی از هندبال ایران در آسیا به نمایش گذاشتند. به طوری که مسئولین آسیایی و جهانی هندبال تیم ایران تیم خوبی توصیف کردند که در کمال ناباوری و به دلیل تفاضل گل نتوانست در مرحله نیمه نهایی حضور داشته باشد. مدت کمی از آمادگی تیم ما می گذشت. لژیونرها هم تنها چند روز قبل مسابقات به تیم پیوستند و در هیچ کدام از اردوهای تدارکاتی نبودند و حتی چند بازیکن اصلی را در اختیار نداشتیم با این حال عملکرد بسیاری خوبی داشتند. با تیم های فینالیست مسابقات روبرو شدیم و صاحب یک برد هم شدیم و به نظرم در دیدا با بحرین اگر با تمرکز بازی می کردیک نتیجه این دیدار هم تغییر می کرد.

احتیاج به بازیهای تدارکاتی داریم

حبیبی در پاسخ به این سئوال که برنامه آینده تیم ملی چیست؟ اعلام کرد: دو سه ماه دیگر مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو داریم و برای این رویداد آماده خواهیم شد. اگر تمام پتانسیل هندبال ایران را در اختیار داشته و اردوهای تدارکاتی خوبی پشت سر بگذاریم منهای بازیکنان لژیونر که تجارب بین المللی دارند می توانیم پیروز شویم. تیم ما احتیاج به بازیهای تدارکاتی بین المللی دارد تا بتواند به تجربه لازم برسد.

ضرورت بهره از حضور آنالیزور در تیم هندبال

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در پاسخ به این سئوال که آیا از تجربه حضور یک آنالیزور در تیم رضایت داشتید یا خیر؟ گفت: ما از حضور این آنالیزور استفاده زیادی بردیم. در رشته های ما که تخصصی است استفاده از نفرات آشنا به بدنسازی، دروازه بانی و آنالیزوی احتیاج تیم است چرا که این بخش ها تفکیک شده اند. حضور این نفرات در کنار اعضای کادر فنی و سرمربی ضروری است. انشاءالله باید دید برنامه های آینده فدراسیون چه می گردد تا بتوانیم از حضور افرادی در این بخش ها نهایت استفاده را ببریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 844

به "کیسه گل آسیا نشدیم، چهره خوبی از هندبال ایران نمایش دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسه گل آسیا نشدیم، چهره خوبی از هندبال ایران نمایش دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید