از چینی ها زهر چشم گرفتیم ، شرایط تیم بهتر از هر سال است

به گزارش سبزوار امروز، سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران می گوید: ملی پوشان قصد داشتند با پیروزی در مقابل چین از آنها برای مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو زهر چشم بگیرند.

از چینی ها زهر چشم گرفتیم ، شرایط تیم بهتر از هر سال است

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد موسوی پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل چین در هفته نخست رقابت های لیگ ملت های والیبال 2019 در گفت وگو با خبرنگاران توضیح داد: چین همواره از رقبای اصلی ما در آسیا بوده است. با توجه به میزبان بودن ژاپن در بازی های المپیک 2020، می دانستیم حریف اصلی ما در انتخابی ها همین تیم چین خواهد بود. به همین دلیل دوست داشتیم در این مسابقات زهر چشمی از چینی ها بگیریم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد.

او اضافه کرد: ما همواره در این چند سال بر بام آسیا ایستاده ایم و نمی خواستیم این اجازه را به چینی ها بدهیم که حتی یک درصد فکر نمایند در بازی های انتخابی المپیک می توانند برای ایران مشکل ساز باشند.

نبود بازی تدارکاتی مقابل ایتالیا مشکل ساز شد

سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران در خصوص عملکرد ضعیف ملی پوشان در ست نخست بازی برابر ایتالیا گفت: بازی اول شرایط خاص خود را داشت. ما سال جاری تمرینات خوبی داشتیم و از نظر من بهترین سال تمرینی تیم ملی ایران در این سال ها بود اما بازی تدارکاتی نداشتیم که این موضوع به تیم ضربه زد. همواره یک ماه اول اردوها به آماده سازی بازیکنان اختصاص داشت اما سال جاری همه ملی پوشان با آمادگی 80 درصد در اردوها حاضر شدند که به همین دلیل مربیان هم توانستند روی مسائل تاکتیکی تیم بیشترین تمرکز را داشته باشند.

او ادامه داد: حضور در یک بازی بین الملل زمانی که هیچ بازی تدارکاتی نداشته اید سخت است. آخرین بازی تیم ملی ایران 8 ماه پیش بود و من مطمئنم توان تیم ما اگر بازی تدارکاتی داشتیم، بالاتر از این بود. نبود بازی تدارکاتی به تیم لطمه زد و به نظر من اگر بعد از این با همین تیم ایتالیا بازی کنیم می توانیم این تیم را در سه ست شکست دهیم و سه بر صفر پیروز شویم.

شرایط جوی خیلی متفاوت با ایران است

ملی پوش والیبال ایران در خصوص تأثیر شرایط جوی روی عملکرد بازیکنان در جریان مسابقات نیز گفت: شرایط جوی حاکم نسبت به ایران در شهر جیاگمِن و همچنین وزن توپ ها متفاوت است. توپ ها خیس هستند و این موضوع شرایط را برای دریافت ها و پاس ها سخت تر می نماید. این شرایط برای همه تیم ها وجود دارد اما برای ما که در هوای خشک تهران تمرین نموده ایم کار را دو چندان سخت می نماید.

او گفت: اصلاً به شرجی بودن هوا با این درصد عادت نداریم و تازه داریم به این شرایط عادت می کنیم. شرایط جوی در ژاپن بهتر است و با این حال خوشبختانه در این شرایط متفاوت دو بازی سه امتیازی برده ایم و به بازی های آینده هم امیدوارم. من از همان ابتدا گفتم که به این تیم خوش بین هستم و باید کار را در ایران یکسره کنیم تا همه تمرکز خود را برای بازی های مرحله نهایی بگذاریم.

از حضور در کنار جوان ترها خشنودم

موسوی در خصوص رفاقت خوب میان بازیکنان و کادر فنی تیم نیز گفت: در حال حاضر شاکله تیم ایران بسیار جوان است و حتی روی نیمکت بازیکنانی در رنج 20 سال هستند که می توانند تجربه خوبی را از این مسابقات کسب نمایند، برای نسل های آینده مفید باشند، جایگزین خوبی برای بزرگ ترها شوند و والیبال ایران را بالاتر ببرند. ما نیز به عنوان باتجربه ها وظیفه داریم داشته ها و تجربه های خودمان را به بازیکنان جوان تر ارائه کنیم که قطعاً در حد توان این کار را انجام می دهیم.

او ادامه داد: ما در تیم ملی والیبال همواره رفیق بوده ایم اما الان به دلیل شرایط موجود در نتایج تیم، همه بازیکنان آرامش خوبی دارند و همه چیز بهتر از گذشته است. من نیز خیلی خشنودم که کنار این تیم جوان هستم. به این تیم خیلی خوش بین هستم و از قبل این موضوع را گفته ام چون تفاوت جوان ترها نسبت به سال های گذشته را می بینم. جوان ها در سال های گذشته چنین انگیزه ای نداشتند و تنها برای حضور در اردو می آمدند اما الان همه این بازیکنان آماده اند پیشرفت نمایند و به تیم یاری نمایند. امیدوارم این شرایط خوب را ادامه دهیم.

آرزوی ملی پوشان خشنود کردن مردم ایران است

دفاع روی تور تیم ملی والیبال ایران در خصوص حمایت های طرفداران ایرانی از ملی پوشان در مسابقات نیز گفت: واقعاً این طرفداران، ما را در همه جا شرمسار خود می نمایند. دورتر از کوبا فکر نمی کنم جایی باشد که ما رفته باشیم. در آنجا هم طرفدار داشته ایم و نمی دانم چگونه در آنجا حضور داشتند! در همه سالن ها پشت ملی پوشان هستند.

وی اضافه کرد: روز گذشته وقتی با چند نفر از طرفداران عکس یادگاری می گرفتم به من گفتند برای دیدن بازی تیم ملی 800 کیلومتر راه را از یکی از شهرهای چین آمده اند تا ملی پوشان را تشویق نمایند. واقعاً می گویم که ما ملی پوشان نیز در ذهن خود همواره این موضوع را داریم که باید برای خشنودی مردم ایران بجنگیم و خشنود کردن آنها آرزوی ماست. امیدوارم به این موفقیت دست پیدا کنیم.

آلمان به معنای واقعی تیم است

سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران درباره بازی فردا مقابل آلمان نیز گفت: آلمان تیمی است که خوب و با سیستم بازی می نماید. دو سالی است که بازیکنانی چون گروزر را ندارند اما به معنای واقعی تیم هستند. همه بازی های لیگ ملت ها سخت است و سطح همه تیم ها به هم نزدیک است. هر تیمی که با تمرکز صد در صد و شرایط بدنی آماده به میدان مسابقه برود بازی را خواهد برد.

او در انتها اظهار داشت: الان شرایط خوبی داریم و امیدوارم با این آرامش خوبی که در تیم حاکم است، با روحیه قوی به مصاف آلمان برویم و پیروز شویم. آنها امروز بازی را به ایتالیا باخته اند و قطعاً برای برد به مصاف ایران خواهند آمد که کار را برای ما سخت تر می نماید. امیدوارم مقابل این تیم نیز به رجحان برسیم و با کسب سه برد و 9 امتیاز کامل جیانگمِن را به مقصد ژاپن ترک کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 546

به "از چینی ها زهر چشم گرفتیم ، شرایط تیم بهتر از هر سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چینی ها زهر چشم گرفتیم ، شرایط تیم بهتر از هر سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید