با جاذبه های عجیب ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید

به گزارش سبزوار امروز، ریودوژانیرو | Rio de Janeiro

ریو دو ژانیرو شهری در برزیل که بین کوه و دریا قرار گرفته، به قدری دیدنی است که یونسکو در نامگذاری ریو به عنوان میراث دنیای به موقعیت فوق العاده زیبای آن اشاره نموده است. البته این افتخارات تنها به علت موقعیت طبیعی ریو نبوده، بلکه منظره فرهنگی شهری و ترکیبی از معماری و فضای سبز برنامه ریزی شده نیز از مشخصه های رشد و زیبایی این شهر شگفت انگیز هستند. در این پست از مجله گردشگری خبرنگاران ، به جاذبه های ریو دو ژانیرو که هر ساله به وسیله میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا مورد بازدید قرار می گیرند خواهیم پرداخت.

با جاذبه های عجیب ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید

محبوب ترین جاذبه های ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است و از سال 1763 تا 1960، یعنی زمانی که برازیلیا ایجاد شد، مرکز این کشور بود. این شهر به وسیله استعمارگران پرتغالی در اواسط دهه 1500 تأسیس شده و به بندری برای حمل و نقل طلا از منطقه ها معدنی داخلی تبدیل شد.

ریو در طول تاریخ خود از دارایی های فیزیکی خود کاملا مطلع بوده است - کوه های سر به فلک کشیده پشت شهر، Sugarloaf بر فراز بندرش، و سواحل هلالی طولانی شهر که از جاذبه های گردشگری اصلی آن هستند. ریو بعلاوه این چشم انداز ها را با ساختمان های متمایز از هر دوره از تاریخ و پارک های شهری و فضاهای باز که هر کدام از جاذبه های ریو دو ژانیرو به شمار می روند، مجذوب نماینده تر هم نموده است است. محبوب ترین جاذبه های گردشگری ریو عبارتند از:

1. مجسمه کریستو ردنتور (مسیح نجات دهنده) - Cristo Redentor

مجسمه غول پیکر مسیح مشرف به شهر از قله 709 متری کورکووادو تقریباً به مقدار Sugarloaf نماد ریو است. این بنای مشهور دنیای بین سال های 1922 و 1931 ساخته شد و تقریباً تماماً به وسیله یاری های کاتولیک های برزیلی تأمین مالی شد.

این مجسمه آرت دکو به وسیله مجسمه ساز لهستانی-فرانسوی پل لندوفسکی طراحی شده و به وسیله مهندس برزیلی هیتور داسیلوا کوستا و با همکاری مهندس فرانسوی آلبرت کاکو ساخته شده است. ایـن مجسمه که از بتن و سنگ صابون ساخته شده است، 30 متر ارتفاع دارد و بازوهای آن 28 متر کشیده به اطراف شده اند. وزن این مجسمه 635 تن است. در داخل پایه هشت متری آن یک کلیسای کوچک وجود دارد، جایی که مشاهده مراسم عروسی و غسل تعمید در آن غیرعادی نیست.

راه آهن Corcovado از Rua do Cosme Velho از مسیری 3.5 کیلومتری تا مجسمه و از پارک ملی Tijuca عبور می کند. پیشنهاد می کنیم برای فرار از شلوغی معمول این منطقه، از این بنای تاریخی که یکی از دیدنی ترین جاذبه های ریو دو ژانیرو به شمار می رود صبح زود دیدن کنید.

2. قله شوگر لوف - Sugarloaf

در میان شناخته شده ترین جاذبه های ریودوژانیرو، قله صخره ای Sugarloaf نهاده شده است که 394 متر بالاتر از بندر نهاده شده است. این قله روی نقطه ای از زمین نهاده شده است که به خلیج رسیده و به دور بندر می پیچد و با یک نوار از زمین کم ارتفاع به شهر متصل می گردد.

می توانید با تله کابین از Praça General Tibúrcio به بالای Morro da Urca بروید، قله ای کم ارتفاع تر که از آن یک تله کابین دیگر به سمت قله Sugarloaf می رود. از اینجا می توانید کل ساحل کوهستانی که خلیج و جزایر آن را در بر می گیرد را مشاهده کنید.

زیر قله، ساحل 100 متری Praia da Urca، بین Morro Cara de Cão و Sugarloaf نهاده شده است. در Cara de Cão سه قلعه وجود دارد که قلعه ستاره شکل قرن شانزدهمی برای بازدید عموم باز است.

3. ساحل کوپاکابانا - Copacabana

تعداد کمی از شهرهای دنیا دارای یک ساحل شنی زیبا در قلب خود هستند. ای در حالی است که این ساحل دیدنی چهار کیلومتر در امتداد مرکز شهر ریو دو ژانیرو امتداد دارد. در چند قدمی ماسه های طلایی آن، Avenida Atlântica، Avenida Nossa Senhora de Copacabana، و خیابان های کوچک تر همسایه قرار دارند که در آن ها ساختمان های مجذوب نماینده تاریخی، هتل های عالی، و رستوران ها و کافه های محبوب را خواهید دید.

پادشاه بی چون و چرای منطقه و هتل های ریو، کاخ معروف کوپاکابانا است که در دهه 1920 ساخته شده و اکنون به عنوان یک اثر ملی در میان جاذبه های ریو دو ژانیرو از آن محافظت می گردد. کاخ کوپاکابانا که میزبان خانواده سلطنتی و ستارگان سینما بوده، یادآور روزهای قدرت، ثروت و ظرافت است، زمانی که ریو مرکز برزیل بود.

در انتهای ساحل، قلعه کوپاکابانا متعلق به سال 1914 نهاده شده است که صحنه شورش افسران در سال 1922 بوده که قلعه را تصرف کردند و توپخانه آن را به سمت شهر بردند. شورش کوتاه مدت روز بعد هنگامی که دولت کشتی های جنگی را برای بمباران قلعه وارد کرد، خاتمه یافت. می توانید در خصوص تاریخچه نظامی برزیل در Museu Histórico do Exército (موزه تاریخ ارتش) که در همین منطقه نهاده شده است، بیشتر بیاموزید. بیرون، در محوطه قلعه، قطعات توپخانه اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 وجود دارد.

4. ایپانما - Ipanema

کوپاکابانا چهار کیلومتر به سمت غرب ادامه می یابد و سپس سواحل ایپانما و لبلون به وسیله کانال Jardim de Alá که تالاب Lagoa Rodrigo de Freitas را تخلیه می کند از هم جدا می شوند. اینجا در امتداد گردشگاه در ساحل، هتل های بزرگ، کافه های متعدد، و رستوران های بسیاری قرار دارند.

این دو منطقه، اگرچه بیشتر به خاطر سواحل شان شناخته می شوند، دارای یک محیط فرهنگی پرنشاط، با گالری های هنری، سینما، و تئاتر آوانگارد است. Praça de Quental در Leblon هر یکشنبه صحنه بازار عتیقه جات است و Praca General Osorio یکشنبه ها میزبان Feira de Artesanato de Ipanema با صنایع دستی، موسیقی، هنر و غذاهای محلی است.

5. کارناوال - Carnaval

یکی از مشهورترین جشن های دنیا، هر زمستان در ریودوژانیرو برگزار م ی گردد. جشن ها اندکی پس از سال نو آغاز می شوند، اما شکوه آن ها در چهار روز مانده به چهارشنبه خاکستر (Ash Wednesday) به اوج خود می رسد و صدها هزار دیدنگر را به رژه های خیابانی، مهمان ی های سامبا و نمایش های بی نظیر به خود جذب می کند. سایر شهرهای برزیل هم کارناوال را جشن می گیرند. این جشن بعلاوه یک رویداد توریستی مهم در باهیا و رسیفه است، اما کارناوال ریو مجلل ترین آن هاست و رد واقع از جاذبه های اصلی ریو دو ژانیرو به شمار میرود.

دیدنی ترین رویداد کارناوال رژه مدارس سامبا است که در مکان منحصر به فردی که به وسیله معمار مشهور برزیلی اسکار نیمایر طراحی شده برگزار می گردد. Sambódromo یک مسیر طولانی رژه است که با جعبه هایی به سبک ورزشگاه طراحی شده است تا 90000 دیدنگر بتوانند رژه های رقصندگان با لباس ه ای درخشان را در حین رقابت دیدن نمایند. مسیر رژه 700 متر طول و 13 متر عرض دارد. این مکان اولین بار در سال 1984 مورد استفاده نهاده شد و به عنوان محلی برای بازی های المپیک 2016 به روز رسانی شد.

6. پارک ملی تیجوکا - Tijuca National Park

پارک ملی تیجوکا از جنگل تیجوکا و چندین چشم انداز مشرف به شهر محافظت می کند و کریستو ردنتور، مجسمه بزرگ مسیح در کورکووادو را احاطه نموده است. برای کاوش در پارک، می توانید قطار را در یک نقطه میانی به سمت Corcovado ترک کنید و جاده را در جنگل برای دیدن یکی از زیباترین جاذبه های ریو دو ژانیرو دنبال کنید.

جنگل 3300 هکتاری تیجوکا، یکی از بزرگ ترین جنگل های دنیا در داخل یک شهر، در اواخر دهه 1850 در زمینی که به وسیله مزارع قهوه از بین رفته بود، کاشته شد تا از چشمه هایی که آب ریودوژانیرو را تامین می کردند محافظت گردد. بیشتر درختان گونه های بومی هستند و زیستگاه میمون های کاپوچین، کواتیس (راکون برزیلی)، توکان های رنگارنگ، شاهین ها، پروانه های آبی درخشان و بسیاری دیگر از گونه های حیات وحش را فراهم می نمایند که می توانید هنگام کاوش در مسیرها و جاده های این پارک آن ها را مشاهده کنید.

در نزدیکی ایستگاه راه آهن Corcovado، Largo do Boticário، یکی از زیبا ترین میدان های ریو نهاده شده است که به وسیله خانه هایی به سبک استعماری احاطه شده است. از پاویون به سبک پاگودا در Morro da Vista Chinesa، در ارتفاع 380 متری از ساحل، چشم انداز های از پارک شهرداری، باغ گیاه شناسی و بخش طولانی از ساحل جنوبی قابل مشاهده است.

در منطقه Mirante Dona Marta چشم انداز ها بیشتری وجود دارد؛ شامل چشم انداز ای بر فراز صخره ای بر فراز خلیج بوتافوگو و چندین آبشار از چشمه های جنگلی از جمله 30 متری Cascatinha Taunay سرازیر می شوند.

موزه دو آچود (Museu do Açude) در باغ های وسیع نزدیک پارک، با مجموعه های ارزشمند چینی شرکت هند غربی نهاده شده است که نمایی قدیمی از ریودوژانیرو به وسیله هنرمندان برزیلی و خارجی و کاشی های سنتی پرتغالی از قرن هفدهم تا نوزدهم به نمایش گذاشته است.

7. باغ گیاه شناسی - Jardim Botânico

Jardim Botânico در ریو با مساحت 350 هکتار در پای کورکووادو، یک پناهگاه زیست محیطی را با باغ های نمایشی و یک آزمایشگاه علمی ترکیب می کند که همه محیط پارک نهاده شده اند. نقاط برجسته این باغ که یکی از دیدنی ترین جاذبه های ریو دو ژانیرو به شمار می رود عبارتند از Orchidarium، گلخانه ای آهنی و شیشه ای که در دهه 1930 ساخته شده و خانه بیش از 2000 گونه ارکیده است، و باغ های ژاپنی با درختان گیلاس، پل های چوبی و حوضچه های کوی و بونسای.

این باغ بعلاوه شامل بیش از 8000 گونه حیات گیاهی و پرندگان و جانورانی است که اینجا را زیستگاه خود نموده اند، از جمله میمون های مارموست و توکان. می توانید از میان باغ ها، زیر نخل های سر به فلک کشیده سلطنتی و درختان پائوبرازیل قدم بزنید.

8. ماراکانا - Maracanã

مارکانا یکی دیگر از جاذبه های ریو دو ژانیرو و بزرگ ترین ورزشگاه برزیل است که میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی های المپیک تابستانی 2016 بود.

این ورزشگاه برای مسابقات بین باشگاه های فوتبال بزرگ ریو، فلامنگو، بوتافوگو، فلومیننسه و واسکو داگاما و بعلاوه برای برگزاری کنسرت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این تور کوتاه برای هواداران مشتاق ورزش کوتاه بسیار جالب خواهد بود.

ساحل Lagoa Rodrigo de Freitas، در نزدیکی Copacabana و Ipanema، جایی که بسیاری از رویدادهای المپیک در آن برگزار گردید، به وسیله پارک ها و باشگاه های ورزشی پوشیده شده است و آب های آن برای مسابقات رگاتا و سایر ورزش های آبی بسیار محبوب هستند.

9. ساحل پرینها - Prainha Beach

اگر از سواحل کوپاکابانا و ایپانما دیدن نموده اید و حالا در پی چیز متفاوتی هستید، به پرینها بروید؛ جایی که جنگل های بارانی با اقیانوس تلاقی می نمایند. این ساحل طبیعی تر از ساحل های موجود در قلب ریو است. شن های طلایی و تخته سنگ های گرد بزرگ در کنار ساحل نهاده شده است. اگر دوست دارید موج سواری کنید، اینجا مکانی عالی برای انجام این کار است.

10. سانتا ترزا و اسکاداریا سلارون - Santa Tereza and Escadaria Selarón

سانتا ترزا، منطقه ای از خیابان های شیب دار، آرام و خانه هایی با قدمت صد ساله، یکی از دیدنی ترین محله ها و جاذبه های ریو دو ژانیرو است. کافه ها و رستوران های این منطقه مورد علاقه هنرمندان و روشنفکرانی است که به فضای بوهمیایی آن می افزایند. جاذبه ها و کارهای زیادی در این منطقه برای انجام دادن وجود دارد، از جمله بازدید کلیسا و صومعه سانتا ترزا که قدمت آن به سال 1720 می رسد.

موزه چاکارا دو سیو (Chácara do Céu) دارای مجموعه ای هنری از آثار عمدتاً مدرن، از جمله آثار پیکاسو، میرو، و ماتیس، و بعلاوه مجسمه های چینی از قرن هفدهم تا نوزدهم است. Parque das Ruínas که در مجاورت آن نهاده شده است، به جای مانده یک است که از بین رفت و حالا تبدیل به یک مکان هنری، و محلی برای اجرای موسیقی شده است.

در لبه سانتا ترزا، جایی که به محله لاپا می پیوندد، یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری ریو، اسکاداریا سلارون، نهاده شده است. اینجا خورخه سلارون، هنرمند شیلیایی الاصل، از سال 1990 تا زمان مرگش در سال 2013، پله های جلوی خانه اش را با موزاییک های ساخته شده از کاشی، سفال و آینه پوشانده که بسیاری از آن ها به رنگ های آبی، سبز و زرد - رنگ های پرچم برزیل - هستند.

سلارون با استفاده از کاشی های شکسته ای که از محل های ساخت و ساز و تخریب ساختمان های قدیمی پیدا نموده بود، کارش آغاز کرد. اما وقتی قدم های او توجه گردشگران را به خود جلب کردند، مردم آغاز به آوردن سفال ها و کاشی هایی از سراسر دنیا برای او کردند. اکنون قطعاتی از بیش از 60 کشور دنیا در 250 پله، اینجا در یکی از شناخته شده ترین جاذبه های ریو دو ژانیرو نمایش داده شده است. این پله ها بعلاوه یک لوکیشن فیلم برداری بسیار محبوب هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2696

به "با جاذبه های عجیب ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های عجیب ریودوژانیرو بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید