کلیدواژه انحصار پوششی بر عدم توسعه یافتگی صنعت ارتباطات کشور است

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با شبکه خبرضمن بیان این مطلب گفت: هدف ما و سیاست گذاران توسعه در زیرساخت و ارتباطات است. 10 سال قبل و همزمان با کشورهای دیگر جهان، سند راهبردی خودمان را تنظیم و بحث توسعه رو کلید زدیم و اکنون توسعه زیرساخت ارتباطات با فیبر نوری و FTTH را در دست داریم. سند راهبردی در مخابرات با کمک بهترین مشاوران کشورهای پیشرفته اجرا شده و هیچ نقصی ندارد.

کلیدواژه انحصار پوششی بر عدم توسعه یافتگی صنعت ارتباطات کشور است

وی ضمن تشریح توسعه زیرساخت ها در کشور های دیگر و الزام همه کشورها بر توسعه بخش ارتباطات گفت: در کشورهای دیگری که پروژه توسعه ارتباطات را در دست دارند، دولت به آن ها کمک می کند، مثلا در کشور آلمان در سال 2018 برای توسعه زیرساخت در بخشی دسترسی به FTTH، 2.7 میلیارد یورو یارانه اختصاص داده شد، در فرانسه تا سال 2025 هدف گذاری شده است کل مشترکین به فیبرنوری دسترسی داشته باشند و دولت کمکی 14 میلیارد یورویی داشت، در کره جنوبی و در همین بحث دولت حدود 39 درصد به مخابرات کمک کرده است.

در 12 سال گذشته ما هیچ گونه حمایتی از طرف دولت نداشتیم، دولت هیچ کمکی به ما نمی کند. در کشورهای دیگر هم مخابرات خصوصی است، ولی دولت به دلیل زیانده نشدن شرکت های خصوصی به آن ها کمک می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما توسعه و پاسخگویی به نیاز مردم است گفت: وقتی برای شرکتی ماموریت هایی مشخص می گردد باید ابزارهای برای رسیدن به آن مهیا گردد. دولت ماموریت های هزینه زا هم به مخابرات ابلاغ کرده است و ما نمی توانیم نوسازی کنیم. ما طرح های را با توجه به توانمندی های مان انجام می دهیم و این کافی نیست.

سلطانی با بیان اینکه در تمام این 12 سال حمایتی از ما نشده و اعتبارات از ما گرفته شده است، گفت: برای تامین هزینه طرح چند راه وجود داشت؛ اصلاح تعرفه های مخابرات، کمک سهامداران و فروش بخشی از اموال شرکت. چون توافق بین وزارت و سهامداران انجام نشد، این اتفاق رخ نداد و ما از سمت خودمان یک میلیون پورت را مهیا کردیم و تا انتها امسال 300 تا 400 هزار پورت دیگر اضافه خواهد شد. اگر به ما کمک و زیان دهی ما جبران گردد، توسعه شبکه زیرساخت ثابت اتفاق خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2264

به "کلیدواژه انحصار پوششی بر عدم توسعه یافتگی صنعت ارتباطات کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیدواژه انحصار پوششی بر عدم توسعه یافتگی صنعت ارتباطات کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید