کاوشگر امارات به مریخ فرستاده شد

به گزارش سبزوار امروز، این کاوشگر قرار است درباره اتمسفر مریخ تحقیق کند و علت از بین رفتن بخش عمده ای از هوا و آب این سیاره را آنالیز کند. اگر این کاوشگر به مقصد برسد، به مدت یک سال مریخی معادل 687 روز، این سیاره را دور خواهد زد و اطلاعاتش را به زمین خواهد فرستاد.

کاوشگر امارات به مریخ فرستاده شد

پرتاب کاوشگر امید دو بار به عقب افتاده بود

کاوشگر امید امارات متحده عربی با موفقیت به فضا پرتاب شده و سفر خود را به سیاره مریخ شروع نموده است. این کاوشگر از جزیره تانگاشیما در ژاپن به فضا پرتاب شد تا سفر 500 میلیون کیلومتری خود را شروع کند. پرتاب این کاوشگر دو بار به خاطر شرایط بد آب و هوایی به تعویق افتاده بود.

کاوشگر امید قرار است در فوریه سال آینده به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات عربی متحده به سیاره سرخ برسد. آمریکا و چین هم قرار است به طور جداگانه کاوشگر هایی را به مریخ بفرستند. مهندسان اماراتی طی شش سال برای طراحی، ساخت و پرتاب این کاوشگر از یاری دانشگاه های آمریکایی بهره گرفتند.

این کاوشگر قرار است درباره اتمسفر مریخ تحقیق کند و علت از بین رفتن بخش عمده ای از هوا و آب این سیاره را آنالیز کند. اگر این کاوشگر به مقصد برسد، به مدت یک سال مریخی معادل 687 روز، این سیاره را دور خواهد زد و اطلاعاتش را به زمین خواهد فرستاد.

امارات اولین بار در سال 2014 برنامه های خود برای رسیدن به مریخ را اظهار داشت. کاوشگر 1350 کیلوگرمی امید با راکت H-2A به فضا پرتاب می گردد و برای خروج از جو زمین و سفر 500 میلیون کیلومتری خود باید به سرعتی معادل 40 هزار کیلومتر در ساعت برسد.

منبع: فرادید
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1503

به "کاوشگر امارات به مریخ فرستاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر امارات به مریخ فرستاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید