امن ترین ایرلاین های دنیا در سال 2018

به گزارش سبزوار امروز، فهرست امن ترین ایرلاین های دنیا اعلام شد

همه ما دوست داریم سفری امن و آسوده داشته باشیم و خیالمان از بابت امنیت پرواز راحت باشد. به همین علت سعی می کنیم بلیط هواپیمای خود را از ایرلاین های معتبر و مشهور تهیه کنیم. به نظرتان امن ترین ایرلاین های دنیا کدام شرکت ها هستند؟ وبسایت AirlineRatings.com با آنالیز 409 ایرلاین معتبر بین المللی فهرست امن ترین ایرلاین های دنیا و البته ناامن ترین ایرلاین ها را منتشر نموده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با این شرکت های هواپیمایی آشنا شویم.

امن ترین ایرلاین های دنیا در سال 2018

آمار 20 ایرلاین امن دنیا

این وبسایت برای رتبه بندی ایرلاین ها، آمار سوانح و حوادث هوایی، عمر ناوگان و نظر کارشناسی متخصصین صنعت هواپیمایی در خصوص تجهیزات را در نظر گرفته است. هواپیمایی کانتاس در چهار سال گذشته عنوان امن ترین ایرلاین دنیا را از آن خود نموده بود، اما سال جاری با کمی جابجایی در کنار سایر 19 ایرلاین امن دنیا قرار گرفته است. شرکت های هواپیمایی بریتیش ایرلاینز و ویرجین تنها ایرلاین های انگلیسی این لیست هستند. هواپیمایی سنگاپور که طبق نظرسنجی ها برترین ایرلاین برای سفرهای طولانی لقب گرفته، هواپیمایی سوئیس و ایرنیوزلند، امارات، الاتحاد، کی ال ام (KLM) و لوفت هانزا از جمله امن ترین ایرلاین های دنیا در سال 2018 اعلام شدند. در این لیست تنها دو ایرلاین آمریکایی (آلاسکا ایرلاینز و هاوایین) در این لیست مشاهده می شوند و دلتا و یونایتد ایرلاینز به علت بالا آمدن ایرلاین های امارات و هواپیمایی اردن در لیست 20 تایی امن ترین ایرلاین های دنیا سال جاری قرار ندارند.

لیست 20 تایی امن ترین ایرلاین دنیا به ترتیب حروف الفبا

  • ایر نیوزلند (Air New Zealand) -
  • آلاسکا ایرلاینز (Alaska Airlines) -آمریکا
  • آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways) -
  • بریتیش ایرویز (British Airways) -انگلیس
  • کاتای پسیفیک ایرویز (Cathay Pacific Airways) -هنگ کنگ
  • امارات (Emirates) -امارات
  • الاتحاد (Etihad Airways) -امارات متحده عربی
  • اوا ایر (EVA Air) -تایوان
  • فینر (Finnair) -فنلاند
  • هاوایین ایرلاینز (Hawaiian Airlines) -ایالات متحده
  • ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines) -ژاپن
  • کی ال ام (KLM) -
  • لوفت هانزا (Lufthansa) -آلمان
  • کانتاس (Qantas) -استرالیا
  • هواپیمایی اردن (Royal Jordanian Airlines) -اردن
  • هواپیمایی اسکاندیناوی (Scandinavian Airline System) -سوئد
  • سنگاپور ایرلاینز (سنگاپور Airlines) -سنگاپور
  • سوئیس ایرویز (Swiss) -
  • ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic) -انگلیس
  • ویرجین استرالیا (Virgin Australia) -استرالیا

جفری توماس، سردبیر وبسایت AirlineRatings.com در رابطه با این لیست می گوید: ما برای انتخاب امن ترین ایرلاین های دنیا همواره شرکت های هواپیمایی پیشگام در نوآوری ایمنی، کیفیت و عملکرد پرواز و به کار گیری ناوگان تازه و پیشرفته مثل هواپیماهای ایرباس ای 350 و بوئینگ 787 را در نظر می گیریم. هواپیمایی کانتاس در طول 60 سال گذشته همواره در زمینه امنیت پرواز و تجهیزات پیشرفته سرآمد بوده است و تلفاتی در سوانح هوایی نداشته است. اما این آمار صرفا محدود به کانتاس نیست؛ ایرلاین های باسابقه مثل هاوایین و فینر نیز چنین سابقه درخشانی در زمینه امنیت پرواز دارند.

این وبسایت لیست امن ترین ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت (low-cost airlines) را نیز معین نموده است. شرکت هواپیمایی ایرلندی ایر لینگاس (Aer Lingus) و شرکت های هواپیمایی بریتانیایی فلای بی (Flybe) و توماس کوک (Thomas Cook) در صدر این لیست قرار دارند و جایی برای ایرلاین های ایزی جت و Ryanair باقی نگذاشته اند. این ایرلاین ها بر خلاف بسیاری از ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت توانسته اند تمام استانداردهای ایمنی سازمان بین المللی یاتا را کسب نمایند و آمار درخشانی در زمینه امنیت پرواز داشته باشند.

البته وبسایت AirlineRatings.com تنها سازمانی نیست که لیست امن ترین ایرلاین های دنیا را منتشر می نماید. مرکز ارزیابی داده های سوانح ایرلاین ها (JACDEC) در آلمان نیز همین رده بندی را انجام می دهد. در لیست این مرکز، کاتای پسیفیک در صدر امن ترین ایرلاین ها واقع شده است و ایرنیوزلند پس از آن در رتبه دوم قرار می گیرد. قطر ایرویز و KLM نیز در رده های بعدی جای می گیرند. در این لیست ویرجین در رده چهاردهم، بریتیش ایرویز در رده نوزدهم و ایزی جت در رده بیست و هشتمین ایرلاین امن دنیا قرار گرفته اند.

ناامن ترین ایرلاین های دنیا

این وبسایت علاوه بر انتشار لیست امن ترین ایرلاین های دنیا، ناامن ترین آن ها را نیز اعلام می نماید. در رده بندی صورت گرفته، هواپیمایی ایر کوریو (Air Koryo) متعلق به کشور کره شمالی، بلو وینگ ایرلاینز (Bluewing Airlines) متعلق به کشور سورینام، تریگانا ایر سرویس (Trigana Air Service) اندونزی و چهار ایرلاین نپالی (بودا ایر، نپال ایرلاینز، تارا ایر و یتی ایرلاینز) از جمله ناامن ترین ایرلاین های دنیا شناخته شدند.

امن ترین سال برای سفرهای هوایی

شبکه ایمنی حمل و نقل هوایی (ASN) آمار تمام سوانح و حوادث هوایی در دنیا را ثبت می نماید. در گزارش منتشر شده به وسیله این وبسایت در سال گذشته تنها 10 سانحه هوایی مرگبار در سرتاسر دنیا رخ داده که منجر به مرگ 44 نفر شده است. این آمار در سال گذشته 16 حادثه مرگبار و 302 کشته بوده است و به این ترتیب با کاهش چشمگیر سوانح هوایی روبرو بوده ایم.

با توجه به این که در سال گذشته حدود 36.8 میلیون مسافر با هواپیما سفر نموده اند، این آمار به این معناست که در هر 7.36 میلیون پرواز تنها 1 حادثه مرگبار رخ داده است!

منبع: traveller.com.au

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2387

به "امن ترین ایرلاین های دنیا در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین ایرلاین های دنیا در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید