کاهش 25 درصدی طلاق با آموزش های هنگام ازدواج

به گزارش سبزوار امروز، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اختصاص اعتبار 400 میلیارد ریالی به طرح آموزش های هنگام ازدواج، از اجرای آن در کل کشور تا سرانجام امسال اطلاع داد.

کاهش 25 درصدی طلاق با آموزش های هنگام ازدواج

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت که در کمیته استانی برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی آموزش و مشاوره هنگام ازدواج سخن می گفت، اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته، پیش بینی می گردد با اجرای طرح آموزش های هنگام ازدواج از 20 تا 25 درصد طلاق ها پیشگیری خواهد شد.

برکاتی از بهره مندی تمام استان های کشور از این طرح تا انتها امسال اطلاع داد و اضافه نمود: 64 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که تا انتها سال دانشگاه های باقیمانده نیز از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی با بیان این که این طرح در 428 مرکز در کشور اجرا می گردد، اظهار کرد: بیش از 3 هزار مربی برای این طرح در نظر گرفته شده اند که همه آنها آموزش دیده یا در حال آموزش هستند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به وجود تجربه 27 ساله در این زمینه گفت: طبق قانون، انجام آزمایش های ژنتیک هنگام ازدواج طی سال های گذشته اجباری بوده و ارائه آموزش های 6 ساعته به عنوان یک پیوست در 4 محور در کنار برنامه قبلی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که زوجین درباره 4 مبحث در این طرح آموزش می بینند، ادامه داد: زوجین در واقع درباره سلامت آموزش می بینند که اصول کلی آن شامل تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم است. همچنین در این دوره ها زوجین درباره موضوع سلامت جنسی، احکام ازدواج، روان شناسی و تعامل زوجین آموزش می بینند که در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موثر است.

برکاتی از اختصاص اعتبار 400 میلیارد ریالی برای این طرح طی یک سال اطلاع داد و گفت: با همکاری خوب دستگاه ها به نتایج مطلوب و دلخواهی در این زمینه خواهیم رسید و پایدار بودن منابع اقتصادی موفقیت این طرح را تضمین می نماید.

وی سواد رسانه ای را جزو موارد مهم برای زوجین دانست و اضافه نمود: ارائه آموزش جنسی به خانواده ها را نیز در کلینیک های خانواده در سال های آینده خواهیم داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1031

به "کاهش 25 درصدی طلاق با آموزش های هنگام ازدواج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 25 درصدی طلاق با آموزش های هنگام ازدواج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید