ژاپن یکی از پیشرفته ترین جنگنده ها را می سازد

به گزارش سبزوار امروز، وزیر دفاع این کشور این هفته در صحبت با اعضای مجلس اعلام نموده که نسل ششم جنگنده های ژاپن از سال اقتصادی 2031 وارد خط فراوری می شوند و به عنوان جایگزین تقریبا 100 جت قدیمی تک موتوره F-2 نسل چهارم که از روی مدل F-16 مدلسازی شده، فعالیت خواهند کرد. احتمالا جنگنده پنهانکار جدید این کشور از نوع دو موتوره خواهد بود.

ژاپن یکی از پیشرفته ترین جنگنده ها را می سازد

بیش از 261 میلیون از بودجه دفاعی ژاپن در سال 2020 به این برنامه که با نام F-X شناخته می گردد، تعلق می گیرد که البته طی آن پهپادهایی برای فعالیت در کنار جنگنده های پنهانکار نیز توسعه پیدا می نمایند، فناوری که هم اکنون در حال توسعه در ایالات متحده آمریکا و استرالیا است.

نسل جدید جنگنده های پنهانکار ژاپن قادر به همگام سازی هدف میان چندین جت است که با عنوان کنترل یکپارچه آتش یا شبکه شلیک شناخته می گردد. مشابه جت های پنهانکار F-22 آمریکا، جنگنده های ژاپن نیز به سلاح های داخلی مجهز می شوند.

جنگنده F-2 ژاپن

جنگنده های F-2 برای اولین بار در سال 1995 به همراه جت های F-15J آغاز به پرواز کردند و تبدیل به ستون دفاع هوایی این کشور شدند. این جنگنده ها دیگر قدیمی شده اند و ژاپن باید آن ها را بروزرسانی کند که البته یکی از دلایل اصلی آن، سرمایه گذاری چین روی جت های جدید است که شامل جنگنده های پنهانکار J-20 نیز می گردد.

در حالی ژاپن از توسعه نسل جدید جنگنده پنهانکار خود داده که اخیرا وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا فروش بیش از 100 جنگنده F-35 به این کشور را تایید نموده که شامل 63 جنگنده F-35A و 42 جت F-35B می گردد.

با خرید جدید، ژاپن از 147 جنگنده F-35 استفاده خواهد نمود. هزینه قرارداد جدید نزدیک به 23 میلیارد دلار است. به گفته پنتاگون، F-35 به پیشرفته ترین اویونیک، موتورها و جنگ افزارها در دنیا مجهز شده و مقرون به صرفه ترین، کشنده ترین و جان سخت ترین هواپیما تا به امروز محسوب می گردد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1497

به "ژاپن یکی از پیشرفته ترین جنگنده ها را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن یکی از پیشرفته ترین جنگنده ها را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید