چین: همیشه با تحریم های یکجانبه علیه ایران مخالفیم

به گزارش سبزوار امروز، وزارت خارجه چین در واکنش به برآورد های رسانه ای درباره احتمال توقف صدور معافیت برای خرید نفت ایران توسط آمریکا خاطرنشان کرد پکن همیشه مخالف تحریم های یکجانبه علیه ایران است.

چین: همیشه با تحریم های یکجانبه علیه ایران مخالفیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین به تشدید برآورد رسانه های آمریکایی درباره اینکه دولت دونالد ترامپ درصدد خاتمه دادن به معافیت های تحریمی به خریداران نفت ایران است، واکنش نشان داده و مخالفت پکن با تحریم های واشنگتن علیه تهران را تکرار نموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این مقام دولت چین در نشست خبری امروز دوشنبه خود با سوالی درباره برآورد های رسانه ای در مورد اقدام آمریکا به منظور متوقف کردن فروش نفت ایران روبرو شد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد: روز دوشنبه صبح (به وقت واشنگتن)، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به رسانه ها اعلام خواهد نمود که از دوم ماه مه (12 اردیبهشت)، واشنگتن دیگر هیچ معافیت تحریمی جدیدی به کشورهایی که پیش از این دارای معافیت برای خرید نفت از ایران بودند اعطا نخواهد نمود.

نوامبر سال گذشته، وزارت خارجه آمریکا معافیت های 180 روزه ای را به 8 کشور خریدار نفت و میعانات ایران (هند، چین، ژاپن، تایوان، کره جنوبی، یونان، اسپانیا و ترکیه) ارائه نموده بود تا در این فاصله به دنبال منابع جایگزین غیر از نفت ایران باشند. این مهلت دوم مه 2019 تمام خواهد شد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین که کشورش یکی از خریداران اصلی نفت ایران است، در پاسخ به سوالی درباره احتمال خاتمه صدور معافیت آمریکا برای خرید نفت ایران گفت که چین همیشه مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران است.

وی با انتقاد از مواضع آمریکایی ها اضافه نمود، همکاری دوجانبه چین با ایران مطابق با قوانین بین المللی است و ناقض این قوانین نبوده است.

دولت چین پیش از این هم بارها از مواضع دولت دونالد ترامپ در قبال ایران به ویژه خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها انتقاد نموده است.

علاوه بر چین، متحدان اروپایی آمریکا هم با مواضع دولت آمریکا درباره ایران به ویژه در زمینه تحریم ها مخالفت نموده و آن را غیرقانونی خوانده اند اما واشنگتن می گوید به دنبال پیش بردن کارزار فشار حداکثری علیه ایران است.

با تور چین سفر کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 480

به "چین: همیشه با تحریم های یکجانبه علیه ایران مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: همیشه با تحریم های یکجانبه علیه ایران مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید