تور ارمنستان ارزان: پیشنهاد تازه باکو به ارمنستان

به گزارش سبزوار امروز، ایسنا نوشت:وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از ارائه پیشنهاد 5 ماده ای تازه برای عادی سازی روابط به دولت ارمنستان اطلاع داد.

تور ارمنستان ارزان: پیشنهاد تازه باکو به ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که برای شرکت در مجمع دیپلماسی آنتالیا به این شهر سفر نموده، در مصاحبه با خبرنگار آناتولی به آنالیز روابط باکو-ایروان پرداخت.

وی علت اصلی عدم ارتباط چندین ساله ارمنستان و آذربایجان را فاکتور اشغال دانسته و گفت: همه می دانیم که ارمنستان بیش از 30 سال از اوایل دهه 90 به زور خاک آذربایجان را اشغال کرد که منجر به آوارگی شهفرایندان جمهوری آذربایجان شد.

بایرام اف در ادامه اضافه کرد: علی رغم چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به نفع آذربایجان، نتیجه ای در مورد اشغالگری حاصل نشد، این نیز یکی از موانع اصلی بر سر راه برقراری روابط بود.

وی ضمن اشاره به اعلام آمادگی الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان برای امضای پیمان صلح با ارمنستان، توضیح داد: نزدیک به یک سال است که هیچ پاسخی به پیشنهاد ما از سوی ارمنستان داده نشده است. طرف آذربایجانی برای نشان دادن حسن نیت خود اخیرا پیشنهاد جدیدی به ارمنستان داده است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اصول اساسی که شامل عادی سازی روابط دو کشور است به ارمنستان ارائه کردیم. ما آماده توسعه روابط بر اساس اصول خاصی هستیم. ارمنستان باید اینها را آنالیز و نظر خود را اعلام کند.

بایرام اف ادامه داد: اگر ارمنستان صادقانه خواستار عادی سازی روابط است، این فرصت بسیار خوبی برای آنها به شمار می رود. پاسخ ارمنستان به زودی تعیین خواهد شد و البته از این پس اقدامات مناسب را انجام خواهیم داد. یک سند یک صفحه ای بر مبنای اصول روابط بین الملل ارائه شده که هیچ مورد غیرعادی در آن وجود ندارد.

وی تاکید نمود: هیچ پیش شرطی برای شروع فرایند مذاکرات قابل قبول نیست، باید یک گروه همکاری دوجانبه تشکیل شده و کار خود را شروع کند.

بایرام اف در خاتمه درباره پیشنهاد ارائه شده به ارمنستان گفت: این پیشنهاد شامل پنج ماده اصلی است که نظرات ما در آن لحاظ شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2365

به "تور ارمنستان ارزان: پیشنهاد تازه باکو به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: پیشنهاد تازه باکو به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید