جاذبه های گردشگری و تفریحی آنتالیا در یک نگاه

به گزارش سبزوار امروز، جاذبه های گردشگری آنتالیا

یکی از بهترین و اصلی ترین مراکز گردشگری در کشور ترکیه بدون شک استان آنتالیا و مناطق تابعه آن است که اصلا گویی آن را به عنوان یکی از بهترین و بزرگ ترین شه دارنده ساحل در قاره آسیا و مناطق خاورمیانه می شناسند. البته بدیهی است که سواحل آنتالیا بسیار مشهور هستند و از این رو هم که مناطقی توریست پذیر هستند، دارای امکانات گردشگری بسیار فراوانی نیز می باشند. بهترین خدمات تفریحی و اقامتی در ترکیه را می توان در جاذبه های گردشگری آنتالیا به وضوح دید پس در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، جاذبه های گردشگری آنتالیا را مورد آنالیز و معرفی قرار دهیم.

جاذبه های گردشگری و تفریحی آنتالیا در یک نگاه

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا

ترکیه پر است از جاذبه های گردشگری مختلف که در سراسر این کشور پخش شده اند. از توریستی ترین و معروف ترین شهر موجود در این کشور یعنی استانبول گرفته تا شهرهای ساحلی همچون کوش آداسی و آنتالیا به قدری جاذبه های مختلف و متنوع وجود دارد که نمی توان در زمان سفر به آن ها انتخاب صد در صدی کرد زیرا، هر کدام از مناطق پر جاذبه در این شهر جاذبه ای دارند که حتما نظر و رضایت خاطر شما را در سفر تامین خواهند کرد. ما این بار به سراغ جاذبه های گردشگری آنتالیا رفته ایم تا آن ها را برای شما مورد آنالیز کامل قرار دهیم. باورتان می شود که بر اساس آخرین آمار منتشر شده، نزدیک به 30 درصد گردشگران خارجی که به آنتالیا می آیند به آنتالیا سفر می نمایند؟ بر اساس گزارش خبرگزاری های رسمی کشور ترکیه جدیدترین آماری که تا به الان منتشر شده است؛ در سال 2018 میلادی و در 4 ماهه نخست این سال، میزان سفر گردشگران و علی الخصوص گردشگران خارجی که به این منطقه سفر می کردند نزدیک به 40 درصد نیز افزایش یافته بوده است.

شهر سیده از جاذبه های گردشگری آنتالیا | Side

اولین جاذبه ای که می خواهیم از بین جاذبه های گردشگری آنتالیا به شما معرفی کنیم، شهر سیده است. این شهر که در کنار ساحل مدیترانه قرار گرفته است خود میزبان بسیاری از جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار است. یکی از معروف ترین جاذبه هایی که در این شهر قرار گرفته است، تالار آتنا است. شهر سیده در واقع یک منطقه بندری به حساب می آید که سابقه ای باستانی و تاریخی دارد. سیده به معنای درخت انار است. در این شهر سواحل ماسه ای فراوان، آثار تاریخی و باستانی، امکانات گردشگری مختلف و مغازه ها و فروشگاه های مختلفی واقع شده است که بازدید از این شهر را بدون شک برای شما جذاب تر می نماید. از جمله جاذبه های دیدنی و جالبی که در این شهر وجود دارد می توانیم از: تئاتر سیده، ساحل شرقی، موزه سیده، شهر سلوکیا، مجموعه استیت آگورا، شهر سلگ، آبشار ماناوگات، غارهای دودنسیک، پارک کوپرولو کانیون و تالار آپولو اشاره نماییم.

آبشارهای ماناوگات | Manavgat Waterfall

یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا بدون شک، آبشارهای ماناوگات است. این آبشار از جنوب کوه های طرس جاری می شود و به دریای مدیترانه می ریزد. از جمله عواملی که باعث جذابیت این آبشارها شده است، رستوران های محلی بسیار زیبا و باغ های متعدد چایی است. این آبشار در فاصله 4 کیلومتری ماگناوات قرار گرفته است. اکثرا توریست ها و گردشگرانی که به این منطقه پا می گذارند، حتما با استفاده از کشتی و قایق های مسافرتی در این رودخانه و در حاشیه شهر سیده به گشت و گذار می پردازند. درباره آبشار ماناوگات باید این نکته را بدانید که این آۀبشار ارتفاع زیادی ندارد اما چشمه کف آلود و همچنان آب این آبشار که پس از سقوط از بالا، صحنه ای جالب را به وجود می آورد.

پارک ملی کاراتپه | National Park Kartepe

یکی از جاذبه های طبیعی و بسیار دیدنی در آنتالیا، پارک ملی کاراتپه به معنای تپه سیاه است. اگر بخواهیم در یک کلام این تپه را به خوبی توصیف کنیم باید بگوییم که کاراتپه از جاذبه های گردشگری آنتالیا بیشتر شبیه به یک مجموعه تاریخی سرباز است! در این پارک ملی، تخته سنگ های بسیار بزرگ و حکاکی شده ای به خط باستانی وجود دارد که یکی از مهم ترین بازمانده های تمدن قدیمی و اصیل در کشور ترکیه می باشد. بازمانده هایی از محل اقامت یکی از پادشاهان معروف باستانی به نام آسیتاوادا، کتیبه های باستانی از از اقوام فنیقی و هیتی در این پارک ملی یکی از اتفاقات جالبی است که در آن افتاده است. این پارک در زمانی که جنگ های صلیبی هنوز جریان داشت، یکی از مناطقی بوده است که در آن گروه های جنگی با یکدیگر به نبرد می پرداخته اند. اگر به بازدید از این پارک پرداختید بی شک از تندیس ها و مجسمه هایی که دارای شمایل حیواناتی چون گاو و شیر و یا حتی پیکره انسانی بازدید نمایید. البته گفتنی است که این مسجمه ها در گذر زمان دچار آسیب هایی شده اند و در حال حاضر تنها قسمت هایی از آن باقی مانده است. در این پارک، قلعه ای به نام تپراک کاله وجود داشته است که حتی ارتش های اروپایی هم از آن استفاده می نموده اند.

تورهای کروز آنتالیا | Antalya Cruises

یکی از بهترین و جالب ترین تفریحاتی که در آنتالیا وجود دارد، تور کشتی های کروز در این شهر است. درباره این جاذبه های گردشگری آنتالیا باید این نکته را بدانید که بر خلاف تصور عموم، قیمت تورهای کروز سواری بسیار ارزان است و شامل خدمات و تفریحات بسیار می شود. این تورها که معمولا بر روی آب های مدیترانه است، دارای برنامه های تفریحی مختلف و فراوانی است. توقف و شنا در دریا، صرف ناهار در عرشه کشتی، بازدید از جاذبه های اطراف و بسیاری از فعالیت های تفریحی دیگر در تورهای کروز آنتالیا برای گردشگران است.

پلاژ و سواحل آنتالیا | Beaches in Antalya

آنتالیا در جهان بیشتر به خاطر سواحلش معروف شده است. در آنتالیا بیشترین مساحت در گستره این استان مربوط به سواحلش است. درباره دریا و سواحل آنتالیا باید این نکته را بدانید که به علت شیب تند کوه های مشرف به این سواحل در دریایی مدیترانه در بخش غربی ساحل مدیترانه قرار گرفته است، عمق دریا در این قسمت ها بیشتر است. همچنین در ساحل های آنتالیا همچون تکیراوا، قاش، کوملوجا، فینیکه و دمره امکانات گردشگری بسیار خوبی مخصوصا در پلاژهای آن واقع شده است که پذیرای گردشگران بسیاری می باشد. البته یکی از بهترین پلاژهایی که در سواحل آنتالیا می توانید پیدا کنید از بخش های شرقی آنتالیا است که از یک جلگه در میان کوه و همچنین دریا به وجود آمده است. در واقع در نزدیکی قاضی پاشا این پلاژها که بلک، لارا، کنوو و کارپوکالدیزان نام دارند شروع می شوند. بعضی از این سواحل را در ادامه برای شما به اختصار معرفی خواهیم کرد.

  • ساحل کنییالتی | Konyaaltı

یکی از معروف ترین سواحل موجود در آنتالیا که امروزه در زمره جاذبه های گردشگری آنتالیا قرار گرفته است، ساحل کنییالتی است که در بین کوه های بیدگلرالی و صخره ها قرار گرفته است. زیبایی این ساحل به این خاطر است که در آن کوه های بسیار بلند و سر سبز در آن سوی ساحل قرار گرفته است. در واقع راه شنی این ساحل بین درختان سر سبز و دریای مدیترانه قرار گرفته است. در این ساحل می توانید از امکانات مختلف و کافه رستوران های ساحلی متنوعی استفاده نمایید.

  • ساحل پاترا | Patara Beach

ساحل پاترا به مرکز شهر نزدیک است و به عنوان یکی از زیباترین سواحل آنتالیا شناخته می شود. این ساحل دارای آبی به رنگ آبی تیره است که در کنار 18 کیلومتر شن و ماسه ساحلی به رنگ سفید قرار گرفته است. نکته قابل توجه درباره ساحل پاترا این است که در این ساحل منطقه ای حفاظت شده برای لاک پشت های نایاب که هر سال برای تخم گذرای به آن سفر می نمایند، معین شده که در حال حاضر نیز مورد حفاظت قرار گرفته است.

  • ساحل فاسلیس | Phaselis

یکی از دیگر سواحل معروف و پر هوادار آنتالیا، ساحل فاسلیس است. این ساحل که آبش به رنگ فیروزه ای است، از جمله سواحل بسیار زیبای آنتالیا می باشد. این ساحل در شمال منطقه الیمپسن قرار گرفته است و در شهر آن هنوز هم آثاری از حضور رومیان و یونانیان باقی مانده است.

  • ساحل کمر | Kemer

یکی از دیگر ساحل های آنتالیا، ساحل کمر است که در منطقه ای در غرب مرکز این استان قرار گرفته است. ساحل کمر از 2 بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است. درباره ساحل کمر باید نکات جالبی را به شما بگوییم. اولا این که این ساحل به عنوان پاک ترین ساحل آنتالیا شناخته شده است و چون این عنوان را از سوی اتحادیه اروپا دریافت نموده است، پرچم آبی که دقیقا به همین معنا است را از سوی این اتحادیه دریافت نموده است. و دومین نکته هم این است که به تماشا نشستن غروب های آفتاب در این منطقه یکی از کارهای معروف است.

  • ساحل بلک | Black Beach

یکی از سواحل آنتالیا که دارای امکانات مجلل و لوکس است، ساحل بلک است. آب این ساحل بسیار شفاف و زلال و امکانات گردشگری آن بسیار زیاد است. در این ساحل می توانید به فعالیت های ورزشی همچون فوتبال، گلف و تنیس بپردازید. در این ساحل می تواید از پارک های مخصوص بچه ها نیز بهره ببرید. طول این ساحل 16 متر است و امروزه به یکی از پرهوادارترین سواحل آنتالیا تبدیل شده است.

حمام رومی ها | Roman Baths

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا بدون شک حمام های رومی بسیار معروف در این شهر هستند. این حمام دارای محوطه ای بسیار زیبا بخش است که با این که امروزه از آن به عنوان یک موزه استفاده می شود اما، فضایی بسیار آرام دارد. در واقع حمام رومی ها در قسمت شرقی سیده قرار گرفته است. این حمام یا بهتر بگوییم که بگوییم موزه، یکی از بهترین مجموعه هایی است که در آن آثار تاریخی و باستانی در ترکیه به نمایش گذاشته شده است. این حمام تاریخی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

مسجد مراد پاشا | Murat Pasha Mosque

در بیرون از محوطه کاخ ها و در خیابانی به نام کاظم اوز آلپ در آنتالیا، مسجدی متعلق به دوران عثمانیان وجود دارد که در سال 1570 میلادی ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از زیباترین مسجدهای سبک عثمانیان و ترکان سلجوقی است که امروزه هنوز هم وجود دارد و سرپا است. معماری و طراحی این مسجد شامل 3 گنبد است که سنگ های تزئین شده رنگی دارد.

شهر فینیکه | Finike

یکی از شهرهای زیبا برای گردشگری در آنتالیا که سر زدن و بازدید کردن از آن خالی از لطف نیست، شهر فینیکه است. عاملی که باعث معروف شدن فینیکه شده است بدون شک محصول پرتقال این شهر است که دارای شهرت بسیاری هستند. تصورش را بکنید؛ دریا، ساحل و باغات پرتقال! چه صحنه ای از این زیباتر و خاص تر؟ البته در این شهر زیبا، آثار و بقایای به جا مانده بسیار زیادی از دوران تاریخی و باستان همچنان به جای مانده است که متعلق به دوران آریکاندا و لیمیرا است و به همین خاطر می توانیم با اطمینان بگوییم که این شهر را باید به عنوان جاذبه ای تاریخی هم به حساب بیاوریم.

آبشار دودن | Düden Waterfalls

در فاصله 28 کیلومتری از جاده قدیمی بوردو آنتالیا، یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد که سرچشمه آن، چشمه ای به نام پینارباشی است که در منطقه ای به نام کیرک گوزلر قرار گرفته است. تلاقی این رود باعث به وجود آمدن رود دودن شده است. بعد از 14 کیلومتر هم آب دودن در گودالی به نام وارساک به پایین می ریزد و مجددا پس از یک جریان کوتاه به سمت پایین سرازیر می شود. پس از آن هم در خاتمه و پس از طی 2 کیلومتر، در آبریز آبشار آب به بیرون می ریزد و آبشار دودن به وجود می آید. جالب است بدانید که پس از 9 کیلومتر آب این آبشار به دریای مدیترانه وارد می شود.

روستای دیلک کایا | Dilek Kaya Village

روستای دیلک کایا در واقع یک روستای پلکانی در شمال رودخانه جیحان است که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا است. در این روستا یک موزه کوچک و معروف قرار گرفته است که سبک موزاییک کاری در آن متعلق به حمام های رومی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 618

به "جاذبه های گردشگری و تفریحی آنتالیا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری و تفریحی آنتالیا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید