مرکز فراوری گل و گیاهان زینتی در کشور

به گزارش سبزوار امروز، 12 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی از مرز های گیلان صادر شده است.

مرکز فراوری گل و گیاهان زینتی در کشور

به گزارش خبرنگاران از رشت، منوچهر پارسافر، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان با داشتن مرز خشکی، دریایی و هوایی ظرفیت های خوبی برای صادرات دارد، گفت: 12 میلیون اصله درخت، درختچه زینتی و انواع گیاهان آپارتمانی از مرز های گیلان به کشور های آسیای میانه، همسایگان شمالی، کشور های حوزه خلیج فارس و غرب اروپا صادر شده است.

او با اشاره به اینکه بخش چابکسر مرکز گل و گیاه در کشور است، اضافه نمود: 33 میلیون اصله درخت و درختچه گل و گیاهان آپارتمانی در این بخش فراوری شده است و گیلان دومین استان فراوری کننده گل و گیاه در کشور است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان بعلاوه با اشاره به اینکه گیلان 838 هکتار باغ گل در فضای باز دارد که 90 درصد آن در بخش چابکسر است، گفت: بخش چابکسر به تنهایی سالانه با فراوری گل و گیاه بیش از 350 میلیارد ریال درآمدزایی می نماید.

5 هزار و 100 بهره بردار در گیلان به پرورش و صادرات گل در گیلان اشتغال دارند.

منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه نبود پایانه گل و گیاهان صادراتی از بزرگترین مسائل فراوری کنندگان این محصول در استان است، توضیح داد: علیرغم اینکه گیلان دارای ظرفیت مناسبی در پرورش گل و گیاه است، ولی مقدار صادرات گل در گیلان بسیار کم است و این باید به وسیله ظرفیت منطقه ها آزاد تجاری صنعتی انزلی، کاسپین و آستارا انجام گردد.

تقویت شبکه حمل و نقل سریع و مکانیزه در برطرف مسائل صادرکنندگان گل و گیاه موثر است.

م. ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2298

به "مرکز فراوری گل و گیاهان زینتی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز فراوری گل و گیاهان زینتی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید