وزیر خارجه ونزوئلا: سفیر غیرمقیم آمریکا در کاراکاس، فرمانده نیروهای جناح اپوزیسیون است

به گزارش سبزوار امروز، وزیر خارجه ونزوئلا گفته، سفیر غیر مقیم آمریکا در کاراکاس که از کلمبیا کار می نماید، فرمانده نیروهای جناح راستی در ونزوئلا است.

وزیر خارجه ونزوئلا: سفیر غیرمقیم آمریکا در کاراکاس، فرمانده نیروهای جناح اپوزیسیون است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در توئیتی نوشت: جیمز استوری، سفیر آمریکا در ونزوئلا به فعالیتش به عنوان فرماندهی نیروهای جناح راستی ونزوئلا ادامه می دهد. او وارث یک نقش ناراحت کننده از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکاست. همچنین ناراحت کننده است که یک اپوزیسیون اجازه دهد تا چنین شخصیت بی موردی فرماندهی اش را برعهده داشته باشد.

پیشتر، خورخه رودریگز، رئیس مجلس ونزوئلا دستورکار نشست هایی را با رهبران اپوزیسیون در بوگوتا منتشر کرد که از روز دوشنبه شروع شده و تا 25 فوریه در محل اقامت جیمز استوری در بوگوتا برگزار می گردد. این دستور کار شامل 9 ساعت جلسات تبادل نظر با واشنگتن می گردد.

جیمز استوری در حال حاضر به عنوان سفیر ایالات متحده در ونزوئلا خدمت می نماید اما به طور موقت در واحد امور ونزوئلا از وزارت امور خارجه واقع در سفارت ایالات متحده در بوگوتا، کلمبیا مستقر است.

همچنین وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه ای، تحریم های اتحادیه اروپا را علیه 19 تن از مقام های این کشور رد کرد و گفت: جمهوری بولیواری ونزوئلا تصمیم شورای اتحادیه اروپا را در اعمال تحریم علیه 19 مقام ونزوئلایی از جمله مقام ها و قضات ارشد و عالی رتبه کشور رد می نماید.

شورای اروپایی روز دوشنبه 19 مقام ونزوئلایی را بابت دست داشتن در تضعیف دموکراسی و اجرای قانون در این کشور آمریکای لاتین در فهرست تحریم های خود قرار داد.

این اقدام بر اساس نتیجه گیری نشست 25 ژانویه امسال میلادی شورای روابط خارجی این بلوک اجرا شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1961

به "وزیر خارجه ونزوئلا: سفیر غیرمقیم آمریکا در کاراکاس، فرمانده نیروهای جناح اپوزیسیون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ونزوئلا: سفیر غیرمقیم آمریکا در کاراکاس، فرمانده نیروهای جناح اپوزیسیون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید