نکته بهداشتی: نوشتن برای برطرف استرس

نوشتن درباره تجربیات استرس زا و ضربه های عاطفی می تواند برای سلامت شما خوب باشد.

نکته بهداشتی: نوشتن برای برطرف استرس

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

آنالیز ها نشان داده اند که نوشتن افکار و احساسات عمیق تان در موقعیت های سخت می تواند خلق وخویتان را بهبود بخشد، احتمال بیماری را کاهش دهد و بازدهی شما را بالا ببرد.

یک راه مناسب برای این کار نوشتن خاطرات یا یادداشت های روزانه است برای ثبت افکار و احساسات عمیق تان است.

این نکات را برای نوشتن یادداشت ها روزانه در نظر داشته باشید:

- درباره هر چیزی بنویسید. بگذارید افکارتان آزادانه جریان یابد.

- به طور منظم بنویسید. در بهترین حالت هر روز 20 دقیقه را به نوشتن اختصاص دهید.

- شیوه های جدید را امتحان کنید. به خودتان نامه بنویسید. خطاب به عزیزانی که دیگر با شما نیستند، نامه بنویسید. حتی می توانید از زبان عزیزانتان به خودتان نامه بنویسید.

- بیش از حد منفی نشوید. اگر فقط افکار منفی ذهنتان را اشغال نموده است، کوشش کنید نوشتن تان را به سمت دیگری سوق دهید. نوشتن درباهر چیزهایی که مثبت نیستند، اشکالی ندارد، اما برای این کار باید حدی قائل شوید.

- نوشتن را برای خودتان آسان کنید. قلم و کاغذ را در دسترستان نگهدارید. دفتر یادداشتتان را نزدیک تختخوابتان یا داخل کیفتان بگذارید. یا اینکه روی کامپیوتر یا تبلت تان بنویسید.

  • فعالیت هنری، استرس را کاهش می دهد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 بهمن 1398 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1015

به "نکته بهداشتی: نوشتن برای برطرف استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته بهداشتی: نوشتن برای برطرف استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید