نکات ضروری سفر به تایلند

به گزارش سبزوار امروز، نکات سفر به تایلند

پول

پول رایج: واحد پول در تایلند bath (به صورت مخفف bt.bht یا b )می باشد

نکات ضروری سفر به تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بانک ها و امکانات تبدیل: نرخ تبدیل پول در بانک ها بسیار مناسب تر است. پس از آنکه بانک ها تعطیل کردند شما می توانید در هتل، در کیوسک های تبدیل پول یا مغازه های صرافی پول خود را تبدیل کنید. بانک ها و صرافان در شهرهای گردشگری هر پولی را قبول می نمایند.

کرایه دوچرخه و موتور گازی

با اینکه دوچرخه سواری در ترافیک وحشتناک بانکوک توصیه نمی گردد، دوچرخه را می توانید در بعضی از هتل ها کرایه کنید. در تفریحگاه های ساحلی همچون پوکت، پاتایا و ساموئی دوچرخه و موتور گازی به وسیله پذیرش هتل و کانتر مسافرتی قابل کرایه کردن است.

بودجه بندی برای سفر شما

بانکوک در مقایسه با اکثر شهرهای اصلی ارزان است. پس از آنکه برای بلیط هواپیما و هتل بودجه بندی کردید، می توانید حدود 500 bath را برای غذای روزانه در نظر بگیرید.

حمل و نقل

تاکسی 100-400 bath

مترو sky train، هر سفر 10-40 bath

میانگین قیمت پروازهای یکطرفه داخلی: 2500 bath

میانگین قیمت بلیط قطار داخلی به سایر استان ها: 500 bath

میانگین قیمت بلیط اتوبوس داخلی به سایر استان ها: 300 bath

غذا

شام خوردن در هتل های لوکس بسیار گرانتر از رستوران های محلی است. به طور میانگین صبحانه و ناهار در یک رستوران معمولی حدود 250 bath تا 500 bath ارزان تر از هتل های گران می باشد. یک شام عالی برای هر نفر در بانکوک و شهرهای ساحلی تایلند 1000 bath خواهد بود. شام خوب حدود 600 bath و شام ارزانتر آن حدود 300 bath هزینه دارد.

کمپینگ

یکی از جذاب ترین فعالیت های گردشگری در تور تایلند، طبیعت گردی می باشد. چندین پارک ملی با امکانات کمپینگ و نیز چند جزیره وجود دارد. کمپینگ در حیات وحش را توصیه نمی کنیم زیرا دزدی و راه زنی بسیار است.

آب و هوا

تایلند به جز در منطقه شرجی شمالی با بدترین زمستان، آب و هوای خوبی دارد. نوامبر تا فوریه بهترین ماهها در بانکوک هستند که فصل خنک نامیده می شوند. در این فصل دما عالی بوده و رطوبت کمتر است و البته به ندرت نیز باران می بارد.

پوشاک

برای آب و هوای استوایی لباس نخی مناسب تر است. یک ژاکت سبک نیز در صورت سفر به تپه ها در زمستان به دردتان می خورد. تنها مکان دیگری که در آن احساس سرما می کنید رستوران های دارای تهویه مطبوع می باشد.

بهتر است از پوشیدن لباس هایی که باعث توجه می شوند اجتناب کنید. تایلندی ها درباره پوشیدگی لباس به جز در سواحل سخت گیر هستند.

شکایات

اگر با هتل، فروشنده، سازمان یا فردی در تایلند دچار مشکل شدید نباید کنترل خود را از دست بدهید. اگر شکایت شما تأثیری روی فرد و مؤسسه مورد نظر نداشت با اداره گردشگری تایلند مشاوره کنید؛ در موارد جدی پلیس گردشگری می تواند در حل مشکل به شما یاری کند.

در هر کجای کشور از هر تلفنی می توانید با 1155 تماس بگیرید؛ این اپراتور انگلیسی زبان نزدیکترین افسر پلیس گردشگری به شما را وصل می نماید.

رانندگی

شرایط جاده همانند بسیاری از کشورهای آسیایی، رانندگی از سمت چپ انجام می گردد. بدلیل ترافیک شدید، شرایط رانندگی در کلانشهر بانکوک سخت است.

اوج ترافیک در کل روز است و تنها یک وقفه کوچک دارد. در بزرگ راههای اصلی شهر رانندگان بسیار بی دقت رانندگی می نمایند و در هر کجای جهت که بخواهند حرکت می نمایند.

وقتی با آداب رانندگی محلی آشنا شوید احتیاجی نیست که خیلی دقت کنید. همچنین در خیابان های یکطرفه مواظب اتوبوس هایی باشید که از رو به رو به شما نزدیک می شوند.

بر اساس قوانین و مقررات تایلند، برای رانندگی در شهرهای این کشور احتیاج به گواهینامه بین المللی دارید.

سوخت: بنزین به صورت عادی و سوپر در دسترس است. پمپ بنزین ها برای صرفه جویی در انرژی پیش از ساعت 10 شب می بندند.

برق

جریان برق استاندارد در تایلند 220 ولت است. اغلب اتاق های هتل ها برای ریش تراش دارای پریز برق می باشند. بعضی نیز سوکت های 110 ولت دارند. پریزها دارای دو پین بوده و باید بسته به محلی که از آن می آیید اداپتور یا ترانسفورمر داشته باشید.

ساعت کاری

ساعت کاری 8:30 صبح تا ظهر و 1 تا 4:30 بعداز ظهر، دوشنبه-جمعه برای دفاتر دولتی است. بانکها 8:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر تا 3:30 بعد از ظهر باز هستند. فروشگاه های بزرگ معمولاً هفت روز هفته 10 صبح تا 10 شب باز هستند و در طول فصل های شلوغ تا 11 شب باز هستند.

مذهب

در تایلند بیش از 90 درصد جمعیت بوداییان هستند، اما بقیه مذاهب نیز مانند اسلام (بویژه در جنوب تایلند)، مسیحی، هندو و انواع مذاهب روح باور در این کشور حضور دارند.

تلفن

کد کشور تایلند 66 است. برای تماس های خارجی از تایلند باید ابتدا 001، کد کشور و سپس کد منطقه را شماره گیری کنید.

اگر به یاری تلفن بین المللی احتیاج دارید با 100 تماس بگیرید. برای اجتناب از هزینه اضافی هتل ها برای تماس های تلفنی از تلفن های عمومی در دفاتر پست سرتاسر کشور بهره ببرید. گزینه دیگر خرید سیم کارت محلی با ارزش اندوخته از مغازه موبایل فروشی است. این سیم کارت ها دارای شماره محلی بوده و دریافت یا تماس های محلی دارای نرخ های محلی می باشند.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 584

به "نکات ضروری سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید