مهارت آموزی و کارآفرینی در طرح های پژوهشی دانشگاه بیرجند دنبال می شود

به گزارش سبزوار امروز، معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: مرکز نوآوری در این دانشگاه در حوزه پرورش ایده های فناورانه و آموزش کسب و کار فعالیت می کند.

مهارت آموزی و کارآفرینی در طرح های پژوهشی دانشگاه بیرجند دنبال می شود

حمیدرضا نجفی، معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه فعالیت این دانشگاه در حوزه کارآفرینی در دو بخش انجام می شود، اظهار کرد: در معاونت آموزشی سرفصل هایی شکل گرفته که براساس آن دانشجویان باید درس هایی مرتبط با کارآفرینی بگذارنند.

نجفی گفت: در بخش پژوهش و فناوری نیز مرکزی برای افزایش مهارت دانشجویان و شامل کارگاه های مختلف راه اندازی شده است. به عنوان مثال دانشجویان هنر می توانند برای فعالیت های هنری خود اقدام به کارآفرینی کنند یا رشته های دیگر دانشگاه از امکانات این کارگاه ها برای تولید و ایجاد شغل استفاده کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند بیان نمود: در کنار فعالیت این مرکز، با اداره کل فنی و حرفه ای استان هماهنگی لازم اجرا شده تا دوره های مختلف کارگاهی و آموزشی برای دانشجویان برگزار شود تا دانشجویان حرفه های مرتبط با رشته خود را بیاموزند.

وی ادامه داد: استقبال دانشجویان از این دوره ها خوب بوده است. این تفاهم نامه با اداره کل فنی و حرفه ای استان، به گونه ای طراحی شده که ثبت نام برای حضور در این دوره ها هم از دانشگاه صورت می گیرد و هم در صدور مدارک و هم استادان آن دخالت داریم. به همین دلیل در زمینه مهارت افزایی این دوره ها کارآمد بوده و دانشجویان استقبال کردند.

نجفی به راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب در این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در این مرکز مهارت آموزی به دانشجویان در سطح بالاتری آموزش داده می شود.

وی بیان نمود: مرکز نوآوری دانشگاه یک سال و نیم است که راه افتاده و دانشجویانی که ایده های فناورانه دارند در این مرکز ایده های خود را عرضه می کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دوره های آموزشی کسب و کار و طراحی شغلی برای دانشجویان ارائه می شود، افزود: چندین هسته فناوری هم در این مرکز فعالیت می کنند که هم آموزش و هم ایده پروری را به عهده دارند.

وی بیان نمود: خروجی این طرح ها بعدا و پس از پایشی که از سوی وزارت علوم در خصوص اشتغال دانش آموختگان صورت می گیرد، معین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1262

به "مهارت آموزی و کارآفرینی در طرح های پژوهشی دانشگاه بیرجند دنبال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت آموزی و کارآفرینی در طرح های پژوهشی دانشگاه بیرجند دنبال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید