منشور کاوه یغمایى به بازار می آید

به گزارش سبزوار امروز، وب سایت موسیقی ما: جدیدترین آلبوم کاوه یغمایى با نام منشور در حالی از روز سه شنبه 12 مردادماه به طور رسمى در سراسر کشور منتشر می گردد که هم اکنون پیش فروش آن به صورت مجازی شروع شده است.

منشور کاوه یغمایى به بازار می آید

دو روز پس از اعلام مجوزِ انتشار آلبوم منشور از طرف دفتر موسیقى وزارت ارشاد، سومین آلبوم کاوه یغمایى پس از 9 سال انتظار از روز سه شنبه 12 مردادماه به طور رسمى در سراسر کشور منتشر خواهد شد.

منشور شامل 9 قطعه در سبک راک و پاپ راک است که در بخش خوانندگی دیوید استیل، ساتگین یغمایی و نیلوفر فرزندشاد کاوه یغمایی را همراهی نموده اند. یغمایی در این آلبوم که آهنگسازی آن را خود برعهده داشته است، از اشعار روزبه بمانی، حسین غیاثی، میثم یوسفی و همسرش نیلوفر فرزندشاد استفاده نموده است.

از نکات قابل توجه آلبوم منشور، ضبط قطعات آن در کشور کانادا است که دنیل ادیر، درامر گروه مشهور نیکل بک نوازندگی درامز را در این آلبوم برعهده داشته و در کنارش دیوید اسپایدل نوازندگی گیتارباس و برایان پولسن نواختن گیتار الکتریک را برعهده داشته و کاوه یغمایی به جز خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک و کیبورد هم نواخته است.

نیکل بک (Nickelback) یکی از گروه های موسیقی سبک هاردراک در کانادا است که چاد کروگر، مایک کروگر، رایان پیک و برندن کروگر این گروه را در سال 1995 بنیان گذاشتند. نیکل بک ازلحاظ تجاری یکی از پیروز ترین گروه های موسیقی در کانادا است که در دهه 2000 به عنوان یازدهمین گروه پُرفروش آن کشور شناخته شد. آثار نیکل بک تابه حال بیش از 21 میلیون نسخه در آمریکا و 30 میلیون نسخه در تمام جهان فروش داشته است.

اواسط دهه هشتاد کاوه یغمایی بعد از آخرین اجرای خود در سالن میلاد نمایشگاه به همراه همسرش از ایران رفت و در این سال ها کوشش هایی هم برای حضور مجدد و فعالیت مجاز در ایران انجام داد که خاتمه سال جاری با انتشار آلبوم منشور توانست جواز فعالیت مجاز در ایران را به دست آورد.

کاوه یغمایی تاکنون با نوازنده های مختلفی همکاری داشته که فرشاد رمضانی، بابک ریاحی پور و کسری سبکتکین در این سال ها او را به عنوان نوازنده گیتارباس همراهی نموده اند و نیلوفر فرزندشاد هم همواره در کنار همسرش به عنوان نوازنده کیبورد و پیانو حضور داشته است. سپنتا راهنمایی نوری درامر گروه او بود که اواسط دهه هفتاد از ایران مهاجرت کرد و بعد از او، هومن غفاری به عنوان نوازنده درامز او را همراهی کرد.

منبع: برترین ها
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 919

به "منشور کاوه یغمایى به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشور کاوه یغمایى به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید