معرفی 10 غذای محبوب و خوشمزه ترکیه

به گزارش سبزوار امروز، محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کشور ترکیه شامل کوکورچ، اسکندرکباب، شیش دروم، بورک، پای، کوفته، کالتی، منمن، دونر، و نام بالیک می باشد

معرفی 10 غذای محبوب و خوشمزه ترکیه

خبرنگاران | سرویس گردشگری - قطعاً یکی از خاطره انگیزترین بخش های هر سفری، زمانی است که برای خوردن غذا به رستوران های آن کشور می رویم. در این بین کشور ترکیه که مقصد همیشگی سفرهای ما ایرانیان است دارای تنوع غذایی فوق العاده زیاد و ارزانی است که تجربه کردن بهترین این غذاها می تواند لذت سفرتان را دو چندان کند. ترک ها هرچقدر که متخصص پختن غذاهای محلی خوب هستند، همان قدر در پختن غذاهای اروپایی مانند پیتزا، لازانیا و غذای فست فودی بد هستند. اگر با ما در ادامه این مطلب همراه باشید، 10 مورد از بهترین غذاهای محلی ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. کوکورچ

کوکورچ یک غذای فوق العاده خوشمزه است، البته اگر بدانید که چه بخشی از بدن گوسفند را در این غذا می خورید شاید کمی تعجب کنید. Kokorec یک غذای تهیه شده از روده گوسفند است که به شدت خوشمزه است و به صورت یک ساندویچ ساده و ارزان در بیشتر خیابان های ترکیه تهیه می گردد. بهترین نوع این ساندویچ را می توانید در شهرهای بشیکتاش و استانبول میل کنید. توجه داشته باشید که ذاتا این غذا کمی تند است و ممکن است با ذائقه همه جور نباشد.

2. اسکندرکباب

به شما هشدار می دهم که ترکیه را قبل از خوردن اسکندر کباب ترک نکنید. این نوع کباب شباهت زیادی به دونر کباب دارد و تقریباً می توانید در بیشتر رستوران های ترکیه سفارش دهید. البته قیمت این غذا کمی بالاست و در حدود 4تا5 یورو برای شما هزینه خواهد داشت. این غذا ترکیبی از گوشت گوسفند، نان تازه پخته شده، سس گوجه فرنگی، کره و ماست است. خوشمزه ترین اسکندر کباب ترکیه را می توانید در شهر بورسای میل کنید.

3. شیش دروم

این نوعی دیگر از کباب لقمه است که در کنار خیابان های ترکیه می توانید آن را پیدا کنید. این کباب با گوشت های تکه شده مختلفی چون مرغ، گاو و گوسفندی تهیه می گردد. آشپزان این گوشت ها را از شب قبل در آب لیمو و روغن زیتون می خوابانند و روز بعد آنها را سیخ نموده و کباب می نمایند. معمولاً این کباب به همراه سبزیجات مختلف سرو می گردد. بهترین محل خوردن این کباب در اطراف میدان تقسیم استانبول است.

4. بورک

بورک یکی دیگر از غذاهای معروف ترکیه ست. برای تهیه آن معمولاً گوشت ، پنیر، سیب زمینی و اسفناج را در بین لایه خمیری پوشانده و سپس آن را سرخ می نمایند. انواع مختلفی از بورک وجود دارد که به نام های سیگارا و سوبورگ می توان آنها را تهیه کرد و برای خوردن یک صبحانه و عصرانه خوب میل کنید.

5. پای

این یک نوع پیتزای محلی و مخصوص ترکیه است که معمولاً در یک کوره عظیم پخته می گردد. مواد تشکیل دهنده این پیتزای ترکی گوشت، مرغ، پنیر و سبزیجات است.

6. کوفته

یک مدل نسبتا شبیه به همان کوفته خودمان است. در مدل تهیه کوفته ترکی بیشتر گوشت را سرخ می نمایند و با سس گوجه فرنگی، فلفل، سبزیجات، سیر و گوجه میل می نمایند. این غذا هم در بیشتر رستوران های ترکیه یافت می گردد اما پیشنهاد ما این است که کوفته ترکی را در رستوران kofteciاستانبول میل کنید.

7. کالتی

Kahvalti به معنای میز صبحانه ترکی است. در میزی که برای شما چیده می گردد حداقل 4 نوع پنیر، 2نوع زیتون، چند مدل خاص نان، کره، مربا، شیرینی در آن یافت می گردد و می تواند آغاز نماینده یک روز هیجان انگیز در ترکیه باشد.

8. منمن

menemenیک شکل جدید از تخم مرغ است که شما را وارد یک دنیای جدید از نیمروها می نماید. برای تهیه آن ابتدا سبزیجات تازه، پیاز، فلفل و گوجه فرنگی را با هم خوب مخلوط می نمایند و سپس در مرحله آخر تخم مرغ را به آن اضافه می نمایند و خوب آن را می پزند. این یک غذای مناسب برای صبحانه است و می توانید روزتان را با خوردن آن آغاز کنید.

9. دونر

دونر یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه است که تبدیل به یک برند مهم غذایی در این کشور شده است. در ترکیه 5 و 6 رستوران تخصصی دونر کباب وجود دارد که می توانید بعد از خوردن آن مفهومی جدید از کباب را تجربه کنید. این غذا را می توانید در استانبول پیدا کنید اما توصیه ما این است که برای خوردن بهترین نمونه از دونر کباب به خیابان Kemeralti در ازمیر بروید.

10. نام بالیک

Balik Ekmekاین ساندویچ ماهی بیشتر در بوسفور استانبول پیدا می گردد که در مدل های مختلفی نیز تهیه می گردد. اما پرطرفدارترین این ساندویچ، مدل درست شده با ماهی نمکی است که همراه با سالاد سرور می گردد. این غذا در کنار خیابان ها نیز درست می گردد اما پیشنهاد ما این است که این غذا را در رستوران بخورید.

منبع: setare.com
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1782

به "معرفی 10 غذای محبوب و خوشمزه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 غذای محبوب و خوشمزه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید