مجوزهای گردشگری تا انتها اردیبهشت 99 تمدید شد

به گزارش سبزوار امروز، معاون گردشگری از تمدید تمام مجوزهای گردشگری تا انتها اردیبهشت ماه 1399 اطلاع داد و از استان ها خواست فهرستی از هتل ها و مراکز اقامتی داوطلب در طرح نقاهت بهبودیافتگان ویروس کرونا ارائه دهند.

مجوزهای گردشگری تا انتها اردیبهشت 99 تمدید شد

به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون گردشگری در نامه ای به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها با هدف کاهش تردد، تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ابلاغ کرد:

هرگونه مجوز، شامل پروانه بهره برداری، گواهی نامه حرفه ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و... که تمدید آن مستلزم مراجعه حضوری است تا انتها اردیبهشت ماه سال 1399 دارای اعتبار بوده و تا این تاریخ به تمدید احتیاج ندارد. لازم است به ذی نفعان در این زمینه اطلاع رسانی گردد.

صدور تمام مجوزهای جدید، شامل پروانه بهره برداری، گواهی نامه حرفه ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و ... که صدور آن مستلزم مراجعه حضوری است، به انتها فروردین ماه 1399 موکول گردد.

تا اطلاع ثانوی از برگزاری دوره های آموزشی، همایش، جلسات و نشست هایی که موجبات آمد و شد جمعی افراد را فراهم می نماید، خودداری نموده و اجرای آن ها به تعویق افتد.

لازم است با تشدید نظارت بر فعالیت تاسیسات تحت پوشش به ویژه از حیث رعایت دستورالعمل مقابله با شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری به شکایت مردم و گردشگران از تاسیسات گردشگری با قید فوریت رسیدگی گردد و ضمن برگزاری روزانه کمیته رسیدگی به شکایات، گزارش اقدامات به حوزه ستادی ارسال گردد.

با همکاری تشکل های بخش خصوصی اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی واحدهای غیرمجاز گردشگری به مراجع ذی ربط به منظور تعطیلی و جلوگیری از فعالیت انجام گردد.

در اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعلام آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انعقاد قرارداد با تعدادی از مراکز اقامتی و هتلی در شهرهای مختلف به منظور بهره مندی از خدمات آن ها برای سپری کردن دوران نقاهت شفایافتگان بیماری کرونا مراتب به نحو مقتضی به ذی نفعان اطلاع رسانی و در صورت علاقه مندی بهره برداران، فهرست مورد نظر برای هماهنگی های بعدی به این معاونت ارسال گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1218

به "مجوزهای گردشگری تا انتها اردیبهشت 99 تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوزهای گردشگری تا انتها اردیبهشت 99 تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید