بازگشایی تمام واحدهای اقامتی مشهد و پیش بینی استفاده از واحدهای اقامتی غیررسمی در نوروز

به گزارش سبزوار امروز، ایسنا/ براساس اخبار واصله، بازگشایی تمام واحدهای اقامتی مشهد و پیش بینی استفاده از واحدهای اقامتی غیررسمی در نوروز صورت می پذیرد.

بازگشایی تمام واحدهای اقامتی مشهد و پیش بینی استفاده از واحدهای اقامتی غیررسمی در نوروز

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در نشست تخصصی بازرسان تشکل های گردشگری که در هتل پردیسان مشهد برگزار گشت، اظهار کرد: کیفیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی در کشور بی نظیر است. خدمات ویژه ای که در خراسان رضوی ارائه می شود، در وهله نخست نتیجه تلاش های بهره برداران و سپس نظارت های مستمر بازرسان تشکل های گردشگری بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای تفویض اختیارات اجرا شده در وزارتخانه، اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز توجه ویژه ای به تفویض کارها به شهرستان ها دارد. در آینده ای نزدیک بسکمک از اقداماتی که در حوزه استانی انجام میشده را در شهرستان ها به صورت ویژه خواهیم داشت. در اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تاکید داریم که به تمام ادارات شهرستانی در مورد فعالیت های اجرایی اختیارات تام داده شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: امیدوارم به کمک بازرسان تشکل های گردشگری بتوانیم برای نخستین بار یک کار ویژه و خاص را در ایام نوروز 1401 انجام دهیم. ایامی که می تواند تمرین خوبی برای آغاز پساکرونا باشد. البته این موضوع نباید موجب غفلت و در نتیجه عادی انگاری کرونا شود. در نظارت ها باید توجه ویژه ای به پروتکل های بهداشتی واحدهای اقامتی و کارکنان آنها شود که زائران امام هشتم (ع) با خیالی آسوده در واحدهای اقامتی مشهد حضور داشته باشند.

بیدخوری گفت: پس از گذشت دو سال از بحران شیوع کرونا هنوز برخی از واحدهای اقامتی مشهد تعطیل هستند. هنوز 100 واحد اقامتی شامل های هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها تعطیل هستند که تاکید ما به بازرسان این است که نگاه ویژه ای به این واحدها و آماده سازی آنها برای نوروز داشته باشند تا آماده پذیرایی از زائران و مسافران در نوروز 1401 شوند.

وی ادامه داد: واحدهایی داریم که هنوز پروانه معتبر ندارند. این واحدها دارای مجوز هستند، اما باید در سامانه جانا اطلاعاتشان بارگذاری شود تا در ایام نوروز شاهد فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز نباشیم. علت این تاکید این است که در نوروز 1401 با توجه به حجم گسترده زائران باید از یکسری از واحدهای اقامتی غیررسمی نیز استفاده کنیم. واحدهای اقامتی رسمی پروتکل ها را بهتر رعایت می کنند و امکانات بهتری فراهم می کنند. اولویت نیز استفاده از واحدهای اقامتی رسمی است، اما با توجه به حجم گسترده زائران در صورت لزوم از مکانهایی مانند مدارس، حسیینه ها و سالن های ورزشی نیز استفاده خواهیم کرد. البته برای این موضوع در قالب کمیته اسکان و رفاه پیش بینی های لازم اجرا شده و آمارهای لازم جمع آوری شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خطاب به بازرسان عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی تا نوروز 1401 باقیمانده می توانید حداقل یکبار از تمامی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بازدید داشته و نواقص را به آنها اعلام کنید و در روزهای پایانی اسفند نیز بازدید دوم را داشته باشید.

بیدخوری گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا واحدهای گردشگری امسال تعطیل نیستند و می توانند میزبان زائران باشند، البته باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و بگونه ای نباشد که مردم تصور کنند کرونایی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین بازدیدهای تلفیقی از محورهای خراسان رضوی نیز با کمک سایر دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره اماکن، تعزیرات حکومتی و مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان ها صورت خواهد گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2404

به "بازگشایی تمام واحدهای اقامتی مشهد و پیش بینی استفاده از واحدهای اقامتی غیررسمی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی تمام واحدهای اقامتی مشهد و پیش بینی استفاده از واحدهای اقامتی غیررسمی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید