فهرست نامزدهای جایزه کتاب تورنتو معرفی شدند

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از استار، جایزه 10 هزار دلاری کتاب تورنتو سال جاری نیز نامزدهای نهایی خود را با داوری هئیت داوران این جایزه انتخاب و به جامعه ادبی معرفی کرد.

فهرست نامزدهای جایزه کتاب تورنتو معرفی شدند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

برنده نهایی این جایزه 10 هزار دلار دریافت می نمایند و تک تک نویسندگانی که در فهرست نهایی جای گرفتند 1000 دلار از سوی برگزار نمایندگان این جایزه دریافت می نمایند.

فهرست نامزدهای شایسته دریافت این جایزه به توضیح زیر است:

آندره الکسیس امثال به خاطر نگارش رمان پانزده سگ شانس راه یافتن در این جایزه 10 هزار دلاری را داشته است. او در این رمان با موضوع طبیعت و فطرت انسان و کشف شادی پرداخته و کوشش نموده مخاطب را با چرخش قلمی که دارد تا انتهای رمان با خود همراه کند.

مارگاریت اتوود به خاطر مجموعه ای از داستان های کوتاهش با عنوان تشک سنگی به این فهرست راه یافته است. این نویسنده صاحب نام کانادایی پیش از این با این مجموعه داستان نامزد دریافت جایزه تریلیوم کانادا نیز شده است.

کاترین کوتین بروور نیز به خاطر نگارش رمان همه شکستنی ها پیروز شد در این فهرست راه باز کند. هیئت داوران رمان او را به خاطر موضوع و تم جذابش که ارتباط بین یک پسر و خرس قهوه ای است جذاب و خواندنی معرفی کردند.

بروس مک دوگال نیز به خاطر نگارش کتاب آخرین بازی هاکی در این فهرست حضور دارد و در کنار او امیلی سنت به خاطر نگارش ایستگاه یازده یکی دیگر از شانس های دریافت جایزه 10 هزار دلاری کتاب تورنتو است. امیلی سنت در این رمان شهرت و جاه طلبی را تم اصلی داستانش قرار داده است.

جایزه 10 هزار دلاری کتاب تورنتو از سال 1974 به همت بنیاد تورنتو برگزار می گردد و سال جاری چهل و یکمین دوره خود را پشت سر می گذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 721

به "فهرست نامزدهای جایزه کتاب تورنتو معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست نامزدهای جایزه کتاب تورنتو معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید