شروع جشنواره فیلم تورنتو با یک شگفتی

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: سومین جشنواره پاییزه سینمای دنیا با یک شگفتی کار خود را در شهر تورنتوی کانادا شروع کرد.

شروع جشنواره فیلم تورنتو با یک شگفتی

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، سومین جشنواره پاییزه سینمای دنیا با یک شگفتی کار خود را در شهر تورنتوی کانادا شروع کرد. فیلم زندگی استیفن هاوکینگ، نخستین اثری بود که با تمجید منتقدان رو به رو شد. فیلمی که با پخشش، خیلی ها در سالن شاهزاده ولز تورنتو را شگفت زده کرد. این فیلم خیلی ها را یاد اثری انداخت که چهارسال پیش کارش را از همین جشنواره شروع کرد و در نهایت به اسکار بهترین فیلم سال، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر نقش اول هم رسید. فیلمی که اتفاقا در خصوص یک انگلیسی دیگر بود و اتفاقا آن انگلیسی هم در صحبت کردن خودش مشکل داشت: سخنرانی پادشاه. البته پیش بینی چنین طالعی برای تئوری همه چیز به نظر کمی خوش بینانه به نظر می رسد و به واقع شاید فقط در فال های قهوه بتوان اثری از آن یافت. اما حتی با این حال هم فیلم جدید کارگردان مردی روی سیم تحسین بر انگیز به نظر رسیده است. داستان تئوری همه چیز به قسمتی از زندگی فیزیک دان مشهور دنیا استیفن هاوکینگ می پردازد. هنگامی که او در دانشگاه کمبریج درس می خوانده و با همسرش آشنا می گردد. زمانی که دکترها به او می گویند به خاطر بیماری ALS اش بیش از دو سال زنده نمی ماند. اما او مثال نقضی شد برای تفکر پزشکانش و سال جاری جشن تولد هفتاد و دو سالگی اش را جشن گرفت. لازم به ذکر است بعد از مراسم اکران فیلم، عوامل و بازیگران آن هم در سالن محل برگزاری جشنواره حاضر شدند و از نزدیک نظرات و پرسش های مخاطبانشان را شنیدند و پاسخ دادند.

فیلم تئوری همه چیز به کارگردانی جیمز مارش ساخته شده. کارگردانی که توانست با مستند مردی رو سیمش جایزه اسکار را در بخش مستند به خودش اختصاص دهد. باید دید آیا وی می تواند با فیلم داستانی جدیدش معادلات جوایز انتها سال را به هم بریزد یا خیر. این فیلم اقتباسی از کتاب سفر به بی نهایت نوشته جین هاوکینگ، همسر استیفن هاوکینگ است. ادی ردمین، فلیسیتی جونز و امیلی واتسون هم از مهم ترین بازیگران این فیلم هستند. لازم به ذکر است اکران عمومی این فیلم 123 دقیقه ای از روز دوم ژانویه 2015 شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است در جشنواره بین المللی فیلم تورنتوی سال جاری فیلم های مهم دیگری چون فاکس کچر، نقشه ستارگان، سامبا و وحشی هم اکران خواهند شد. همین طور در بخش ویژه این جشنواره هم فیلم هایی چون 99 خانه رامین بحرانی، ابرهای سیلزماریا، بازی تقلب، مادام بواری، گلاب فیلم ضد ایرانی جان استوارت، جست و جو، آقای ترنر، مستند راجر واترز: دیوار و... پخش خواهند شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 602

به "شروع جشنواره فیلم تورنتو با یک شگفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع جشنواره فیلم تورنتو با یک شگفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید