عملیات عمرانی احداث پایگاه اطلاع رسانی گردشگری کاشمر شروع شد

به گزارش سبزوار امروز، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر گفت: با حمایت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، در سال اقتصادی 97 اعتباری ویژه مخصوص احداث پایگاه اطلاع رسانی در شهرستان کاشمر اختصاص یافت و پس از انجام مطالعات و تهیه نقشه توسط معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع، این پروژه شروع شد.

عملیات عمرانی احداث پایگاه اطلاع رسانی گردشگری کاشمر شروع شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، رضا یوسفی با اعلام این خبر اضافه کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 150 مترمربع که با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشمر به این امر اختصاص یافته، شروع شد.

وی ادامه داد: در فاز نخست عملیات، اجرای فونداسیون و اسکلت بندی بنا با اعتباری بالغ بر 140میلیون تومان انجام خواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر وجود پایگاه اطلاع رسانی گردشگری در شهرستان را با توجه به حضور گردشگران زیارت در این شهرستان و همچنین طبیعت بکر در ییلاقی این شهرستان را از ضروریات گردشگری این شهرستان اظهار داشت و گفت: توجه به زیرساخت ها در حوزه گردشگری از نکات مهمی است که اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در این خصوص گام های خوبی را در شهرستان برداشته است.

وی یادآورشد: شهرستان کاشمر با دارا بودن چهار زیارتگاه در سطح شهر ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری زیارت در استان را دارد، همچنین به لحاظ دارا بودن فضاهای بکر طبیعی در ییلاقات شمال شهرستان در بخش کوهسرخ عنوان شهر زیارت و سیاحت را به خود اختصاص داده است.

یوسفی اضافه کرد: در راستای شعار توزیع سفر توزیع ثروت تاکنون تعداد هفت اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان مجوز رسمی فعالیت خود را از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی دریافت نموده اند که نقش مهمی در توسعه مالی روستاها دارند.

26 اثر در شهرستان کاشمر در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 625

به "عملیات عمرانی احداث پایگاه اطلاع رسانی گردشگری کاشمر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات عمرانی احداث پایگاه اطلاع رسانی گردشگری کاشمر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید