تور مالزی: 7 سوغاتی شگفت انگیز که می توانید در مالزی بخرید

به گزارش سبزوار امروز، یادش بخیر! به سنجاق سینه خود نگاه نموده و خاطرات سفر رؤیایی به مالزی برایتان زنده می گردد. این دقیقاً همان کاری است که یک سوغاتی خوب باید انجام دهد. به نظر شما چه چیزهایی می توان از مالزی به یادگار آورد که تداعی کننده رنگ و بوی سفر به این کشور زیبا باشد؟

تور مالزی: 7 سوغاتی شگفت انگیز که می توانید در مالزی بخرید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

دلایل سفر به مالزی بی تعدادند، ، سواحل بی نظیر لنکاوی، طبیعتی شگفت انگیز و … مالزی را به مقصدی خاطره انگیز تبدیل می نمایند؛ اما در کنار تمام تفریحات متنوع گشت وگذار و تماشا مراکز خرید از مجذوب کنندهترین بخش هستند. فروشگاه هایی که هر کدام با اجناس رنگارنگشان شما را هیجان زده می نمایند. از این رو در این مطلب می خواهیم گشتی در بازار این کشور زده و با معروف ترین سوغاتی های مالزی آشنا شویم.

.

سوغاتی های مالزی

مالزی کشوری زیبا با فرهنگ های فرق دارد که با سفر به آن می توان سوغاتی های شگفت انگیزی را به همراه آورد.

1- پارچه باتیک

بدون خرید پارچه باتیک از مالزی به خانه برنگردید! باتیک از سنتی ترین سوغاتی های مالزی، پارچه ای زیباست که محل اصلی تولد آن جزیره جاوا است. این پارچه از ابریشم و پنبه تهیه شده و طرحی از رنگ های روشن همراه با رگه های رنگی دارد که معمولاً برای دوخت لباس های سنتی و کیف پول از آن استفاده می نمایند.

پارچه باتیک را می توان از فروشگاه های معتبر پارچه فروشی در مراکز خرید مالزی تهیه کرد. این پارچه ها علاوه بر لباس و کیف پول برای دوخت شال و روسری هم مناسب هستند. بعلاوه شما می توانید به جای پارچه، لباس های دوخته شده از جنس باتیک را به اسم یک سوغاتی ارزشمند بخرید.

2- ادویه جات مالزیایی

اگر عاشق طعم و عطر غذاهای مالزیایی شده اید، با خرید ادویه جات مالزی می توانید طعم های متفاوت را با خود به خانه ببرید. هل سبز، ترکیب 5 ادویه (رازیانه، دارچین، میخک، آنیس، فلفل دلمه) و ادویه های معطر دیگر از پرطرفدارترین سوغاتی های مالزی هستند.

این سوغاتی های خوش عطر را می توانید از بازارهای سنتی مالزی بخرید. نگران پخش بو و حمل ادویه ها در پرواز هم نباشید چرا که در بیشتر فروشگاه ها، ادویه های مختلف در ظرف های کوچک و زیبا بسته بندی شده اند و به راحتی قابل حمل هستند. در کنار ادویه جات، ظرف های ترشی با طعم های متنوع از دیگر خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار مالزی هستند.

3- لباس سنتی مالزی

مالزی کشوری تشکیل شده از فرهنگ های مختلف است. از این رو لباس های سنتی مالزی برگرفته از همین موضوع بسیار متنوع هستند. در بازار این کشور می توان انواع لباس های چینی، هندی و مالزیایی را دید. جالب اینجاست که همگی لباس ها صرف نظر از دوخت و فرهنگ هر کشور طرح هایی رنگی و شاد دارند.

بیشتر این لباس ها طراحی سنتی داشته و با منجق یا مروارید تزیین شده اند؛ بنابراین از نظر قیمتی کمی گران بوده و از ارزشمندترین سوغاتی های مالزی به تعداد می آیند. البته نیازی نیست که شما ست کامل لباس را بردارید بلکه می توانید شال یا بلوز سنتی را به صورت جداگانه انتخاب نموده و بخرید.

4- دست بافت های رنگی

صنایع دستی را می توان از رایج ترین سوغاتی های هر کشور دانست. مالزی هم از این قاعده مستثنا نیست. هنرمندان مالزیایی با استفاده از بامبو، برگ پندان و پوسته نارگیل وسایلی بی نهایت زیبا خلق می نمایند. کیف پول های رنگی، کوله پشتی، سبد و انواع ساک از مجذوب کننده ترین سوغاتی های مالزی هستند. این وسایل سایزهای کوچک داشته و به راحتی قابل حمل هستند.

دست بافت های رنگی با توجه به سایز و ظریف کاری هایی که بر روی آن صورت گرفته قیمت های متفاوت دارد؛ اما در حالت کلی بسیار مقرون به صرفه هستند. شما می توانید این سوغاتی های دوست داشتنی را از 6 تا 20 هزار تومان خریداری نموده و به اسم یادگاری کوچک از سرزمین مالزی به دوستانتان هدیه دهید.

.

5- شکلات دادال

نوبتی هم که باشد نوبت به معرفی شیرین ترین سوغات مالزی می رسد. تافی دادال، شکلاتی مجذوب کننده که با شیره نارگیل، خرما و کمی اسانس میوه دوریان تهیه شده و از خوراکی های محبوب مالزی به تعداد می رود. کافی دادال در ابتدا تنها در رنگ های قهوه ای و بسته بندی سنتی تهیه می شد اما استقبال بی نظیر از طعم تافی باعث شده تا اسانس ها و طعم های مختلف دیگر به آن اضافه شده و در بسته بندی های مختلف ارائه شدند.

شکلات دادال را در بیشتر فروشگاه های شکلات و شیرینی فروشی می توان پیدا کرد. این شکلات های طعمی متفاوت و مجذوب کننده دارند و در بسته های کوچک یا به صورت کیلویی به فروش می رسند. بسته های شکلات را بین 15 تا 30 هزار تومان می توان خریداری کرد.

6- سنجاق سینه کروگسنگ

کروگسنگ ها یا سنجاق سینه از سوغاتی های مالزی هستند که هر بانویی را شاد می نماید. این زیورآلات مجذوب کننده در طرح ها، رنگ ها و میزان های مختلف ساخته شده و با توجه به ترکیب رنگی که دارند به اسم اکسسوری برای تزئینات لباس سنتی مالایی و سایر لباس ها استفاده می شوند.

از آنجایی که بعضی زنان در مالزی مسلمان هستند از کروگسنگ ها برای بستن روسری استفاده می نمایند. شما هم می توانید این سوغاتی های رنگی را خریداری نموده و به دوستانتان هدیه دهید یا برای زیباتر کردن لباستان از آن بهره ببرید. کروگسنگ ها با توجه به نوع سنگ استفاده شده در آن ها، میزان و میزان زمانی که برای ساختشان صرف شده از 20 تا 150 هزار تومان به فروش می رسند.

7- دمپایی های دست دوز

دمپایی یا به قول مردم مالزی یونیا از پرکاربردترین وسیله ای است که می توان به اسم سوغات از مالزی خریداری کرد. این دمپایی ها به دست هنرمندان مالایی ساخته شده و با مرواریدهای رنگی گلدوزی می شوند.

دمپایی های یونیا همچون لباس های سنتی مالزی رنگ هایی شاد دارند و با طرح هایی از گل، پرنده و … طراحی شده اند. این دمپایی ها را می توانید با لباس های سنتی خود ست کنید. البته دقت داشته باشید که یونیا کار دست است و به همین علت نسبت به سایر سوغاتی های مالزی ارزش قیمتی بیشتری دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی در مالزی

معرفی برترین رستوران های کوالالامپور، مالزی

چگونه در مالزی ماشین اجاره کنیم؟

معرفی جاذبه های خارق العاده کوالالامپور

شروع پروازهای هواپیمایی ایرعربیا به مالزی

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2166

به "تور مالزی: 7 سوغاتی شگفت انگیز که می توانید در مالزی بخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: 7 سوغاتی شگفت انگیز که می توانید در مالزی بخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید