عباسعلی: با تعویق المپیک ریسک کمتری می کنم، عده ای کسب سهمیه توسط بانوان را باور نداشتند

به گزارش سبزوار امروز، ملی پوش المپیکی کاراته ایران گفت: برنامه ریزی پزشکم به گونه ای بود که قطعا به المپیک می رسیدم، اما تعویق مسابقات باعث شد درصد ریسک را پایین بیاورم.

عباسعلی: با تعویق المپیک ریسک کمتری می کنم، عده ای کسب سهمیه توسط بانوان را باور نداشتند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

حمیده عباسعلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، گفت: حدود یک ماه و 10 روز از عمل من گذشته و این روزها در شرایط بهتری هستم. البته هنوز در شرایطی نیستم که تمرینات خود را شروع کنم، اما توانستم به ایران بازگردم و راه می روم. پزشکم موافقت کرد از آلمان به ایران بازگردم تا بقیه مراحل درمان و تمرینات توانبخشی و فیزیوتراپی را ادامه بدهم.با تعویق المپیک شرایط برای من بهتر شده است و می توانم در آرامش و بدون استرس و دغدغه تمرینات و مداوی پای خود را ادامه دهم و در ادامه با صلاحدید پزشک، فیزیوتراپ و مربی تمرینات کاراته را شروع کنم.

وی در مورد اینکه چه زمانی به طور کامل از بند مصدومیت رهایی پیدا خواهد نمود، گفت: در زمانی که عمل جراحی را انجام دادم هنوز المپیک به تعویق نیفتاده بود. در آن شرایط برنامه ما این بود که هر چه سریعتر به میدان بازگردم تا به المپیک برسم. بعد از عمل پزشکان تمام کوشش خود را انجام دادند که روی پایم بایستم، اما حالا با تعویق المپیک، من هم می خواهم مقداری عقب نشینی کنم و درصد ریسک را پایین بیاورم تا با قدرت بازگردم.

ملی پوش المپیکی کاراته ایران گفت: عمل زانو احتیاج به مراعات دارد و خوشبختانه شرایط سخت را پشت سر گذاشتم و حالا فقط باید به پایم رسیدگی کنم و قدرت بدنی ام را بالا بیاورم و بعد تمرینات کاراته را شروع کنم. فکر می کنم حدود 2 تا 3 ماه آینده تمرینات کاراته را شروع کنم. در این مدت نیز تمرینات بدنسازی انجام می دهم تا قدرت بدنی خود را بالا بیاورم. باز هم برای شروع تمرینات کاراته تشخیص پزشک ضروری است و با توجه به زمان یک ساله و چند ماه تا المپیک عجله ای برای شروع تمرینات کاراته ندارم.

عباسعلی در مورد شیوع ویروس کرونا در آلمان گفت: در آلمان سیستم قرنطینه کاملا متفاوت و همه شهر خالی شده بود. مردم نیز خیلی رعایت می کردند و کسی از خانه خارج نمی شد. باشگاه ها نیز تعطیل بودند و فقط می توانستم برای فیزیوتراپی به مطب بروم و تمرینات خود را انجام بدهم. در این شرایط خیلی مراعات می کردم و زمانی به مطب می رفتم که کسی آنجا نباشد. خوشختانه مدل رعایت کردن در آنجا خیلی خوب بود و حتی زمانی که برای خرید مواد غذایی می رفتیم فاصله دو متر کاملا رعایت می شد.

این کاراته کا در مورد اینکه اگر المپیک به تعویق افتاده بود احتمال عدم حضور او در این مسابقات وجود داشت، گفت: بعد از مصدومیت سریعا عمل جراحی را در آلمان انجام دادم که به المپیک برسم. در ابتدا می دانستم که باید به المپیک برسم و پزشکم نیز طوری برنامه ریزی نموده بود که قطعا به المپیک برسم و بعد از 2، 3 ماه تمرینات خود را شروع کنم. حتی اگر المپیک در سال 2020 نیز با چند ماه تاخیر برگزار می شد برای من خوب بود و حالا که یک سال به تعویق افتاده بهتر شده و از این موضوع شاد هستم.

عباسعلی در مورد کسب دو سهمیه المپیک توسط کاراته بانوان و شانس کسب سهمیه سوم به خبرنگاران گفت: شاید در ابتدا خیلی ها فکر می کردند بانوان نتوانند سهمیه بگیرند و تنها امیدشان کمی به من بود و این امید نیز قطعی و صددرصد نبود. قبل از مسابقات کسب سهمیه المپیک ما در سال به دو یا سه مسابقه می رفتیم، اما راستا کسب سهمیه المپیک کاملا متفاوت و سخت بود و سیستم تغییر کرد. حتی قوانین داوری و زمان مسابقات بانوان مانند آقایان تغییر کرد و این موضوع زمان برد تا خود را با سیستم جدید وفق بدهیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان اضافه کرد: با گذشت زمان و نتایج بانوان، شرایط تغییر کرد و دیگر نگاه ها به بانوان متفاوت شد. تک تک بچه ها امیدوار به کسب سهمیه بودند و برای این مهم به خودمان فشار وارد می کردیم. می دانستیم در حال حاضر شانس حضورمان در المپیک برای اولین و آخرین بار است و می خواستیم رزومه خود را با حضور در المپیک و اتفاقات خوب در آن مسابقات به بهترین شکل کامل کنیم. در این راستا تمام بچه ها از تمام قابلیت های خود استفاده کردند تا خودشان را به اثبات برسانند و این موضوع را در لیگ های جهانی به خودشان و همه کسانی که تصور نمی کردند ثابت کردند.

عباسعلی تاکید نمود: با این حال نباید از این موضوع غافل شویم که نگاه و دیدگاه علاقمندان به ورزش مدتی است که به بانوان تغییر نموده و حتی به پیروزیت بانوان باور دارند. این باور به بانوان کاراته کا نیز بیشتر شده و از همه توقع دارند. بچه ها نیز به خاطر این توقعات به خودشان فشار می آورند تا مردم را شاد نمایند. خوشبختانه در حال حاضر من و بهمنیار پیروز به کسب سهمیه المپیک شدیم و امیدوار هستیم در صورت برگزاری مرحله پایانی کاراته وان علیپور سهمیه سوم را کسب کند تا مانند تیم ترکیه در بخش بانوان تنها تیم های سه سهمیه ای جهان باشیم.

وی در مورد اینکه می تواند اولین مدال طلای بانوان ایران را در تاریخ المپیک کسب کند، گفت: هیچ وقت قول مدال ندادم. کسانی که ورزش را دنبال می نمایند می دانند راستا المپیک با سایر مسابقات متفاوت است و بر همین اساس نباید قول مدال داد. تنها می توانم قول بدهم که با توجه به آسیب دیدگی که داشتم و در حال مداوی خود هستم در المپیک تمام کوشش خود را انجام بدهم.

عباسعلی ادامه داد: همه دوست دارند بچه ها با تمام توان در المپیک بجنگند و دل مردم را شاد نمایند. بارها دیدیم که خیلی از ورزشکاران متاسفانه با وجودی که مدال نگرفتند به خاطر جنگندگی که داشتند رضایت مردم را جلب کردند. امیدوارم المپیک توکیو برای ورزش ایران المپیک خوبی باشد و نتایج بهتری نسبت به دوره های گذشته کسب کنیم و من نیز تمام کوشش خود را انجام می دهم تا از قابلیت هایم استفاده کنم و اتفاقات خوبی را رقم بزنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1313

به "عباسعلی: با تعویق المپیک ریسک کمتری می کنم، عده ای کسب سهمیه توسط بانوان را باور نداشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسعلی: با تعویق المپیک ریسک کمتری می کنم، عده ای کسب سهمیه توسط بانوان را باور نداشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید