سالانه بازسازی اضطراری و جامع 100 اثر تاریخی خراسان رضوی انجام می گردد

به گزارش سبزوار امروز، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارشهای بدست آمده، سالانه بازسازی اضطراری و جامع 100 اثر تاریخی خراسان رضوی انجام می گردد.

سالانه بازسازی اضطراری و جامع 100 اثر تاریخی خراسان رضوی انجام می گردد

احسان زهره وندی اظهار کرد: تا به امروز 2 هزار و 44 اثر تاریخی اعم از بنا، محوطه و بافت تاریخی و آثار منقول و غیرمنقول خراسان رضوی در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: همه این آثار تاریخی به تعبیری نیازمند بازسازی، بازسازی و نگهداری هستند اما نمیتوان در طول سال برای همه آنها اعتبار گذاشت و سالانه حدود پنج درصد بازسازی می گردد.

وی اظهار کرد: به همین علت هر ساله ناچار به اولویت بندی آثار و بناهای تاریخی برای انجام عملیات بازسازی در 2 بخش اضطراری یا جامع هستیم و به همین علت اولویت بیشتر با آثاری است که در معرض خطر هستند.

زهره وندی تاکید نمود: سالانه در این راستا 100 اثر تاریخی را به عنوان شاخص برای بازسازی در نظر می گیریم و در طول سال با تأمین اعتبارات اقدام به انجام عملیات بازسازیی می کنیم که از این تعداد بین 10 تا 15 اثر نیازمند بازسازی اضطراری هستند.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بدون اشاره به مقدار اعتبارات ملی و استانی اظهار کرد: سال گذشته 100 درصد اعتبارات ملی در این حوزه تأمین شد اما بخشی از اعتبارات استانی هنوز تأمین نشده است که امیدواریم تا انتها سال مالی، شاهد مثبت بودن روند تخصیص در این بخش باشیم.

وی توضیح داد: به هیچ وجه از مقدار اعتبارات تخصیصی برای خراسان رضوی راضی نیستیم، زیرا تعداد بناهای شاخص ما در استان زیاد است و بازسازی و نگهداری مجموعه های میراث فرهنگی از جمله آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، آرامگاه خیام و آرامگاه بیهقی اعتبارات به مراتب بیشتری را می طلبند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2613

به "سالانه بازسازی اضطراری و جامع 100 اثر تاریخی خراسان رضوی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه بازسازی اضطراری و جامع 100 اثر تاریخی خراسان رضوی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید