سازمان ملل: اروپا خشونت علیه مهاجران را متوقف کند

به گزارش سبزوار امروز، آژانس بین المللی مهاجرت سازمان ملل از کشورهای اروپایی خواست خشونت علیه مهاجران را متوقف نمایند.

سازمان ملل: اروپا خشونت علیه مهاجران را متوقف کند

با ما سفر کنید و با اروپا تور ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از تارنمای ای یو آبزرور، ایجنیو آمبروسی از سازمان بین الملی مهاجرت (نهادی زیر نظر سازمان ملل) روز گذشته مطرح کرد که ضروری است اروپا از خشونت علیه افراد پناهجو جلوگیری کند.

وی اضافه نمود: استفاده از اهرم شدید زور و خشونت علیه غیرنظامیان غیرقابل توجیه است. اتحادیه اروپا و اعضایش ضروری است اقدام فوری در برابر اخراج جمعی پناهجویان را در دستور کار قرار دهند.

این درخواست سازمان بین المللی مهاجرت در حالی مطرح شده است که شواهد زیاد و گزارش های مختلفی از بازگرداندن افراد در مرزهای اروپا به زادگاهشان وجود دارد.

برای نمونه کرواسی به مجبور کردن حدود دو هزار نفر برای بازگشت به بوسنی تنها در یک ماه(اکتبر 2020) متهم شده است. مجارستان نیز هزاران نفر را مجبور نموده به صربستان بازگردند. این در حالی است که دادگاهی در اتحادیه اروپا دسامبر گذشته از مجارستان خواسته بود دست به چنین کاری نزند.

یونان نیز با اتهام اخراج جمعی پناهجویان روبرو است.

اوایل امسال میلادی پرتغال به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که ضروری است توجه بیشتری در امور حقوق بشری نسبت به اوضاع مرزهای خارجی اتحادیه اروپا گردد.

حدود 97 هزار گذرگاه مرزی سال گذشته در اتحادیه اروپا ثبت شد که پایین ترین میزان طی 7 سال گذشته بود.

این در حالی است که پیامدهای مخرب ناشی از شیوع کرونا بر معیشت میلیون ها مهاجر و خانواده های آن ها تأثیر گذاشته و مانع پیشرفت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار شده است. در این میان سازمان ملل اخیرا از کاهش 27 درصدی رشد مهاجرت درسال گذشته (2020) اطلاع داد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل تحت عنوان مهاجرت بین المللی در سال 2020، بحران شیوع کرونا در سال 2020 منجر به کاهش 27 درصدی موج مهاجرت در دنیا شد.

براساس اعلام سازمان ملل، دو سوم کل مهاجران بین المللی فقط در 20 کشور دنیا زندگی می نمایند. بیشترین تعداد مهاجران بین المللی در سال 2020 به عبارتی 87 میلیون نفر در اروپا، نزدیک به 59 میلیون نفر در آمریکای شمالی و نزدیک به 50 میلیون نفر در شمال آفریقا و آسیای غربی ساکن هستند.

در سال 2020 اروپا بیشترین سهم مهاجرت های درون منطقه ای را به خود اختصاص داد؛ 70 درصد مهاجران متولد اروپا در یک کشور اروپایی دیگر زندگی می نمایند. سهم مهاجرت درون منطقه ای جنوب صحرای آفریقا 63 درصد بوده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1837

به "سازمان ملل: اروپا خشونت علیه مهاجران را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: اروپا خشونت علیه مهاجران را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید