تداوم مناقشات بودجه ای در اروپا، مجلس اروپا سازش با لهستان و مجارستان را رد کرد

به گزارش سبزوار امروز، مجلس اروپا هرگونه سازش با لهستان و مجارستان در مناقشات بودجه ای را رد نموده و لهستان هم بر موضع مخالف خود با طرح بودجه ای اروپا تاکید نموده و اظهار داشت که بروکسل باید با همه اعضاء رفتار یکسانی داشته باشد.

تداوم مناقشات بودجه ای در اروپا، مجلس اروپا سازش با لهستان و مجارستان را رد کرد

با ما سفر کنید و با تور نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کشورهای لهستان و مجارستان چند روز پیش همان طور که قبلا اعلام نموده بودند طرح بودجه اتحادیه اروپا تا سال 2027 و بسته یاریی کرونایی نهفته در آن برای احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران بحران کرونا را وتو کردند.

برای تصویب این طرح بودجه ای و اقتصادی رای موافق 27 عضو اتحادیه اروپا ضروری است. به این ترتیب طرح اضطراری یاری های کرونایی میلیاردی اتحادیه اروپا برای یاری به کشورهای بحران زده کرونایی هم فعلا گرفتار بن بست شد.

حالا مجلس اروپا بر لزوم اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال مجارستان و لهستان تاکید نموده و دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا در این باره گفته است: از طرف ما هیچ گونه سازشی در این باره انجام نخواهد شد. توافق های صورت گرفته درباره بودجه اتحادیه اروپا و اصول حاکمیت قانون تحت هیچ شرایطی مجددا قابل لغو نیست.

سران کشورهای اروپایی قرار است امشب درباره بحران بودجه ای در این اتحادیه با هم صحبت نمایند.

در این میان نخست وزیر لهستان از موضع کشور خود در قبال طرح بودجه ای اتحادیه اروپا حمایت نموده و تاکید نمود: مسئله نقض حاکمیت قانون به یک چماق تبلیغاتی در اتحادیه اروپا تبدیل شده و ما چنین نگرشی را رد می کنیم.

وی همچنین گفت: لهستان وارد اتحادیه اروپا نشده که در آن جرگه سالارهای اروپایی ضعیف ترها را مجازات نمایند. چنین اتحادیه ای آینده ای در برابر خود نخواهد داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر لهستان این را یک نقطه عطف درتاریخ اروپا ارزیابی نموده و تاکید نمود: تصمیماتی که مبتنی بر نظمی خودسرانه شکل می گیرد به راحتی منجر به تجزیه اتحادیه می گردد.

لهستان از اتحادیه اروپا خواست با همه اعضاء به صورت یکسان رفتار کند. نخست وزیر لهستان گفت: وقتی شرکای لهستان نمی فهمند که این کشور رفتارهای نابرابر را نمی پذیرد پس در این شرایط از حق وتو استفاده می گردد.

با عملی شدن تهدید این دو کشور اروپای شرقی (مجارستان و لهستان)، یک بحران تازه در اتحادیه اروپا ایجاد شده است. کلیات بودجه ویژه اتحادیه اروپا برای احیای اقتصاد و بازارهای کشورهای عضو، ماه ژوئیه و پس از چهار شبانه روز رایزنی فشرده تصویب شده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس یک مصوبه اتحادیه اروپا، این امکان وجود دارد که دولت های ناقض حاکمیت قانون در اروپا از بسته های یاری اقتصادی بروکسل محروم شوند.

دولت های لهستان و مجارستان از محافظه کارترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می فرایند. شرایط آزادی بیان، استقلال دستگاه قضایی، و پناهجویان و مهاجران در این دو کشور بارها مورد انتقاد اتحادیه اروپا و سازمان های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

مجارستان و لهستان در اعتراض به رویکرد جدید اتحادیه اروپا درباره اعمال مجازات برای نقض نمایندگان حاکمیت قانون در اتحادیه اروپا و محروم کردن آن ها از یاری های اقتصادی اروپا طرح بودجه اروپایی را وتو کردند.

اتحادیه اروپا در طرح بودجه ای دراز مدت خود برای اروپا یک بسته یاریی تا 750 میلیارد یورویی را برای یاری به احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران کرونا اختصاص داده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1698

به "تداوم مناقشات بودجه ای در اروپا، مجلس اروپا سازش با لهستان و مجارستان را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم مناقشات بودجه ای در اروپا، مجلس اروپا سازش با لهستان و مجارستان را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید