سازمان لیگ: هرگونه دخالت باشگاه ها در موضوع تبلیغات محیطی تخلف است!

به گزارش سبزوار امروز، سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد تبلیغات محیطی، اطلاعیه ای منتشر کرد.

سازمان لیگ: هرگونه دخالت باشگاه ها در موضوع تبلیغات محیطی تخلف است!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، اطلاعیه سازمان لیگ را می خوانید:

دوستان گرامی و عزیزان خانواده بزرگ باشگاههای فوتبال کشور

همانگونه که می دانید در شروع فصل مسابقات 1400-1401 مواردی در مورد تبلیغات محیطی باشگاه های فوتبال ایران از سوی مدیرعامل محترم باشگاه استقلال مبنی بر دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی و در نتیجه افزایش عایدی، مطرح شد.

ریاست فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ ، آنالیز و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال را از سازمان لیگ خواهان شدند.

از طرف دیگر بر اساس بند 1-1 ماده 4 آئین نامه لیگ حرفه ای فوتبال کشور مصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال ایران مسئول عقد قرارداد های تجاری بوده و تمامی قراردادهای منعقده شده سازمان از سوی باشگاههای عضو لازم الاجراست و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت نمایند.

بعلاوه برابر بند 2 ، ماده 22 از آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب سال 1398 ، کلیه باشگاه ها موظف هستند ورزشگاه خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از 24 ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارنمایندگان مسابقات قرار دهند.

با توجه به موارد فوق و بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض با باشگاه های فوتبال و بدلیل پرهیز از بروز بی نظمی ، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان آنالیز و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را در دستور فوری کار قرار داد. بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان محترم بازرسی ، با توجه به دولتی بودن دو باشگاه مذکور ، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطاء شد.

بعلاوه مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی ، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد. متاسفانه مسئولین باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در مورد رعایت الزامات قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی و تضامین لازم مورد نظر سازمان محترم بازرسی را نیز ارائه ننموده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده به وسیله سازمان لیگ نموده است.

به منظور جلوگیری از تبعات اقتصادی، حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیر قانونی و متعاقب تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ در تاریخ 29 آبانماه مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاهها برای ارائه مدارک (تشریفات انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع قانونی) تا انتها وقت اداری اول آذر1400،متاسفانه هیچ مدرکی به وسیله سازمان لیگ وصول نشد.

بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی نظمی و تبعات اقتصادی ، حقوقی و اجتماعی ناشی از هرگونه بی نظمی،اعلام می گردد:

اولاً) مطابق با مقررات و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در ورزشگاه ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه ، تغییر ورزشگاه محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

ثانیاً) از تمامی باشگاههای فوتبال درخواست می گردد ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ ،نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور آنالیز کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذیصلاح برای فصل آینده از هم اکنون اقدام نمایند. بدیهی است عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات ، متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2294

به "سازمان لیگ: هرگونه دخالت باشگاه ها در موضوع تبلیغات محیطی تخلف است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان لیگ: هرگونه دخالت باشگاه ها در موضوع تبلیغات محیطی تخلف است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید