رونمایی از 9 محصول فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش سبزوار امروز، استاندار آذربایجان شرقی از 9 محصول فناورانه در حوزه مدیریت و کنترل بیماری کرونا که از سوی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی طراحی و فراوری شده است، رونمایی کرد.

رونمایی از 9 محصول فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با قدردانی از فعالیت های اجرا شده در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، بر تقویت توان داخلی برای رویارویی با بحران ها و مسائل تاکید نمود و گفت: حرکت های بسیار خوبی در استان و کشور در راستای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان شروع شده و که امیدواریم این حرکت، سریع تر و بهتر از گذشته استمرار یابد.

پورمحمدی اضافه کرد: طرح هایی که امروز شاهد رونمایی آن ها در پارک علم و فناوری بودیم طرح هایی بسیار ارزشمند، جالب و به روز بودند که با حمایت پارک علم و فناوری فراوری شده و می توانند در مقابله با بیماری کرونا بسیار کارآمد باشند.

استاندار استان آذربایجان شرقی گفت: امروز با توجه به فعالیت ها و دستاورد های اجرا شده شاهد ثمرات احداث مراکز علم و فناوری در کشور هستیم و خوشبختانه دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری ما در مقابله با ویروس کرونا پتانسیل خوبی از خود نشان دادند که این بسیار ارزشمند است.

وی اعلام نمود: مسائل و فشار های ناشی از تحریم های مالی و مسائل ناشی از شیوع بیماری کرونا، به رغم محدودیت هایی که به همراه داشته باعث تقویت توان داخلی و بروز استعداد های بالقوه جوانان شده است.

پورمحمدی در ادامه مطرح کرد: امیدواریم مراحل دریافت مجوز های لازم و فراوری انبوه محصولات فراوریی این شرکت ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراجع مرتبط در اسرع وقت صورت پذیرد و استانداری آذربایجان شرقی هم در این راستا مساعدت و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

استاندار آذربایجان شرقی توضیح داد: مدیریت استان حمایت خود را از توسعه و فراوری محصولات فناورانه و دانش بنیان ازمحل اعتبارات استانی و ملی در راستای تامین هرچه بیشتر سلامت مردم اعلام می نماید.

همچنین در این برنامه واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گزارشی از عملکرد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعال در حوزه مدیریت و کنترل بیماری کرونا ارائه کرد.

گفتنی است، سیستم ضدعفونی مکانیزه داخل کابین اتوبوس، دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلارتور)، دستگاه ضدعفونی کننده اشخاص، محلول ضدعفونی بر پایه نانوکوانتوم دات، دستگاه ضدعفونی کننده فضا های صنعتی و کارگاهی، سیستم آموزشی مبتنی بر واقعیت اضافه کرده در زمینه مقابله با کرونا (تگ یونیفای)، لباس ایزوله با جاذب رطوبت هیدروژلی، ماسک هیتردار و تب سنج حرارتی غیرتماسی محصولات رونمایی شده در این مراسم بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1348

به "رونمایی از 9 محصول فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 9 محصول فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید