رونمایی از طرح های تازه فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش 1400

به گزارش سبزوار امروز، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی و صنایع وابسته، از 16 آبان تا 19 آبان 1400 برگزار گردید. در این رویداد 90 شرکت داخلی و خارجی به عنوان متخصصان و تولیدکنندگان این حوزه حضور داشتند.

رونمایی از طرح های تازه فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش 1400

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام فرش داریوش کاشان، در نمایشگاه شرکت های فراوری فرش ماشینی، فراورینمایندگان نخ های مصنوعی، طراحان فرش، فراورینمایندگان موکت، پارکت و تجهیزات وابسته با هدف معرفی محصولات تازه و نوآوری هایشان در حوزه خود حضور پیدا کردند.

این نمایشگاه که به طور سالانه برگزار می شود، بستر خوبی برای ارائه تازهترین فراوریات شرکت های فرش ماشینی است. فراورینمایندگان با ارائه دستاوردهای تازه خود در زمینه فراوری فرش دستباف گونه، تازهترین طرح های فرش، تجهیزات و مواد اولیه، با یکدیگر و بازار دنیای رقابت می نمایند.

در حال حاضر ایران رتبه پنجم در صادرات فرش ماشینی را دارد. رقبای اصلی صادرات فرش ماشینی ایران کشورهای ترکیه، هند، چین و بلژیک هستند. در امسال ایران 28 هزار تن فرش ماشینی به دنیا صادر نموده است؛ این در حالی است که از تمام ظرفیت های فراوریی کشور استفاده نشده و این صنعت تنها با 70 درصد ظرفیت خود فعالیت می نماید. نمایشگاه های بین المللی در این خصوص می توانند مشوقی برای فعالیت بیشتر فراورینمایندگان باشد.

بازار فرش ماشینی راه روشنی در پیش دارد و با برطرف نقاط ضعف خود می تواند جایگاه بهتری داشته باشد. یکی از اصلی ترین نقاط ضعف این صنعت در حوزه صادرات عدم شناخت کافی از بازار دنیای است. به طوری که برخی از فراورینمایندگان این حوزه تنها روی سلایق و سبک های داخلی تمرکز دارند. در این حالی است با کمی تغییر در طراحی نقشه فرش می توان قدم های مهمی برای صادرات فرش ماشینی برداشت.

نمایشگاه بین المللی فرش در این جهت می تواند بسیار موثر باشد. از طرفی ضعف بازاریابی را نیز پوشش می دهد. صنعت فرش ماشینی ایران در زمینه بازاریابی نیز ضعیف عمل نموده است که البته دلایل متعددی دارد. با این حال، با حضور بازرگانان خارجی و دعوت سفرای دیگر کشورها می توان این بخش را تقویت کرد.

خوشبختانه با وجود این که کشورهای دیگر در این حوزه فعالیت زیادی دارند و حتی صادرات بیشتری دارند اما همچنان فرش کاشان به عنوان بهترین و شناخته شده ترین فرش ماشینی دنیا شناخته می شود.

نگاهی به فرش داریوش از شرکت های فراوریی فرش ماشینی در نمایشگاه فرش 1400

در نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی 1400 شرکت های بزرگ فراوری فرش ماشینی از جمله فرش داریوش حضور داشتند. فرش داریوش با سابقه چند دهه فراوری فرش ماشینی یکی از بهترین فراورینمایندگان فرش کاشان است. این شرکت سعی نموده تا با خرید پیشرفته ترین دستگاه ها خود را به روز نگه دارد. به همین علت همیشه مجهزترین ماشین آلات را در اختیار دارد. شرکت فرش داریوش در سال 1396 با خرید دستگاه بافت فرش 1500 شانه عرض 4 متر، اولین فراورینماینده این فرش در کشور نهاده شد. در حال حاضر این شرکت به طور تخصصی در زمینه فراوری فرش های تراکم بالا فعالیت دارد.

می توان گفت توجه و رصد بازارهای دنیای مهم ترین وجه تمایز فرش داریوش نسبت به سایر فراورینمایندگان است. شاید برایتان جالب باشد بدانید در حال حاضر بخش وسیعی از فراوریات این کارخانه بازار دنیای دارد. شرکت داریوش نمایشگاه 1400 هم مانند سال های قبل حضور پر رنگی داشت. این شرکت در نمایشگاه فرش ماشینی 1400 تازهترین طرح های خود را به نمایش گذاشت که مورد استقبال بازدیدنمایندگان داخلی و خارجی نیز نهاده شد.

چه چیزی فراورینمایندگان فرش ماشینی را در بازارهای دنیای مطرح می نماید؟

قدمت فراوری فرش ماشینی در ایران به دهه 1340 تا 1350 باز می شود. با این حال رشد این صنعت به قدری بوده است که اکنون معروفیت دنیای دارد. فرش ماشینی کاشان به خودی خود محصولی شناخته شده در بازار دنیای است. در حال حاضر بیش از 1000 واحد فراورینماینده فرش ماشینی در کاشان فعالیت دارند. البته تعداد کمی از آن ها به بازارهای دنیای راه پیدا نموده اند.

کیفیت فرش که در واقع به کیفیت نخ های به کار رفته در آن بستگی دارد یکی از مهم ترین عوامل ورود به بازارهای دنیای است. همان طور که می دانید نخ های مصنوعی از جمله آکریلیک با درجه کیفی متفاوتی از کشورهای دیگر وارد می شوند. توجه به استفاده از نخ های درجه یک در کنار استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات منجر به فراوری یک فرش خوب و با کیفیت می شود. اغلب شرکت هایی که در صادرات فرش ماشینی پیروز بودند به این موضوع به خوبی عمل نموده اند. توجه به طراحی ایرانی و اصیل در کنار شناخت بازار دنیای نیز از دیگر ویژگی های شرکت های پیروز در زمینه صادرات است.

سخن آخر

در نهایت حضور در نمایشگاه های بین المللی نه تنها باعث راهیابی به بازارهای دنیای می شود بلکه باعث ارتقا فراورینمایندگان و کشف نقاط قوتشان خواهد شد؛ تا در سال های آینده بتوانند با برطرف نقاط ضعفشان محصولات بهتری عرضه نمایند. در عین حال این نمایشگاه ها می تواند رقابت را در بازار داخلی تقویت کند که این نیز منجر به ارتقا کیفیت خواهد شد. خرید اینترنتی فرش از کاشان همیشه برای مشتریان سراسر کشور حائز اهمیت است چرا که از کیفیت این محصوب مطمئن هستند، فرش داریوش شرایط ویژه ای برای خرید اینترنتی فرش در نظر دارد که با مراجعه به وی سایت داریوش می توانید از این شرایط آگاه شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2384

به "رونمایی از طرح های تازه فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح های تازه فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید