دیگنیتی پرایم روی پله فروش؛ شاسی بلند چینی ارزش خرید دارد؟

به گزارش سبزوار امروز، بهمن خودرو قرار است دیگنیتی پرایم را با قیمت 749 میلیون تومان به بازار عرضه کند، اما نمایندگی های این شرکت سهمیه خود را با قیمتی حدود 830 تا 850 میلیون تومان به مشتریان فروخته اند. بعضی دلالان نیز، قیمت بازار آزاد دیگنیتی پرایم را در محدوده 880 تا 910 میلیون تومان معین نموده اند.

دیگنیتی پرایم روی پله فروش؛ شاسی بلند چینی ارزش خرید دارد؟

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرنگاران| سال گذشته بود که گروه بهمن خودرو گفت خودروی شاسی بلند مونتاژی خود تحت عنوان دیگنیتی را به زودی وارد بازار می نماید. کراس کوپه ای که محصول شرکت چینی دانگ فنگ است و با نام ix 5 در باراز چین حضور دارد. این خودرو نخستین بار در سال 2018 در نمایشگاه پکن رونمایی شد. اما حالا قرار است بهمن خودرو پیش فروش این شاسی بلند چینی را از روز آینده شروع کند.

به گزارش خبرنگاران؛ شرکت بهمن خودرو که تا پیش از تحریم ها آمریکا با شرکت های مزدا، هاوال و اف ای دبلیو همکاری داشت، حالا به همکاری با شرکت های خودروساز چینی روی آورده است. در تازه ترین همکاری نیز بهمن خودرو خودروی دیگنیتی را با دانگ فنگ فراوری نموده و از هفته های آینده وارد بازار ایران می نماید.

براساس اعلام مدیران بهمن خودرو، این شرکت دیگنیتی پرایم را 749 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری نموده و این خودرو را با موعد تحویل فوری و قیمت قطعی به دست مشتریان می رساند.

بهمن موتور برای سال 1400، فراوری 3500 تا 5000 دستگاه دیگنیتی پرایم را برنامه ریزی نموده است.

همچنین قرار است دیگنیتی با گارانتی پایه 3 سال یا 100 هزار کیلومتر ارائه گردد. البته مشتریان باید بسته های گارانتی بیشتر را به صورت مجزا خریداری نمایند.

البته بهمن خودرو میخواهد تیپ های دیگری از دیگنیتی را هم عرضه کند. دراین رابطه محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور گفته است که به زودی دیگنیتی در نسخه اولیه با نام تیپ پرایم وارد بازار می گردد و پس از عرضه گسترده این نسخه، دیگنیتی پرستیژ وارد بازار خواهد شد.

او می گوید که دیگنیتی پرستیژ از نظر ویژگی های فنی، کامل تر از نسخه پرایم است و می تواند در رده قیمتی بالاتری به بازار معرفی گردد.

طبق اطلاعیه فروش بهمن خودرو، عرضه دیگنیتی پرایم به صورت اینترنتی و از ساعت 10 صبح تا 16 روز سه شنبه 24 فروردین 1400 خواهد بود.

بهمن خودرو قرار است دیگنیتی پرایم را با قیمت 749 میلیون تومان به بازار عرضه کند، اما نمایندگی های این شرکت سهمیه خود را با قیمتی حدود 830 تا 850 میلیون تومان به مشتریان فروخته اند. برخی دلالان نیز، قیمت بازار آزاد دیگنیتی پرایم را در محدوده 880 تا 910 میلیون تومان معین نموده اند.

البته برخی افراد نیز برای جو سازی کاذب قیمت این کراس اوور جدید را فراتر از 950 میلیون تومان اعلام می نمایند، اما در واقعیت می بینیم که واکنش مثبتی از سوی مشتریان نسبت به این قیمت ها نشان داده نشده است.

با این حال دیگنیتی پرایم در بازار ایرات با شاسی بلند های چینی دیگری همچون جک S 7 و ام وی ام تیگو 7 در رقابت است. خودرو هایی که بیت 700 تا 900 میلیون تومان قیمت دارند. اما به نظر می رسد که دیگنیتی به دلیل طراحی جذاب و امکانات بیشتر بتواند جای خود را میان بازار این محصولات باز کند.

در این میان برخی از کارشناسان خودرو می گویند که با توجه به شروع عرضه برخی رقبای جدید دیگنیتی در روز های آینده، احتمال آن زیاد است که قیمت کراس اوور مونتاژی گروه بهمن بیشتر از سطح توقع در بازار آزاد شکسته گردد.

با این حال متخصصان خودرو در باره دیگنیتی می گویند که وقتی با دیگنیتی پرایم رانندگی می کنید، آن چنان حس یک کراس اوور به شما القا نمی گردد. زیرا صندلی های خودرو در پایین ترین حد ممکن نصب شده اند و همین مسئله باعث شده تا شما مانند رقبا، حس بالا بودن از سطح زمین را نداشته باشید.

به اعتقاد متخصصان، این نکته که تا حدی اسپرت بودن دیگنیتی پرایم را به سرنشینان می دهد، باعث کاهش انتقال حرکت های عرضی به سرنشینان هم شده و در نهایت موجب شده تا حسی میان یک خودروی هاچ بک و کراس اوور در بحث راحتی برای سرنشینان فراهم گردد.

آن ها می گویند وجود رینگ های 18 اینچی هم سواری خودرو نرم و قابل قبول است و مهم ترین نکته، سکوت قابل قبول سیستم تعلیق در هنگام عبور از سرعت گیر ها و چاله ها است. البته این نکته به صورت قیاس گفته با رقبا گفته می گردد و بدیهی است که بسیاری از کراس اوور ها هستند تا سواری بهتری از دیگنیتی را ارائه بدهند.

البته دیگنیتی در کنار ضعف هایش، نفته قوت هایی هم دارد. متخصصان خودرویی که دیگنیتی را تست نموده اند، می گویند: یکی از مزیت های رقابتی بهمن دیگنیتی پرایم که در تست و آنالیز قابل لمس بوده، هنلدینگ خوب و ترمز های به مراتب بهتر از رقبای این خودرو است.

این کارشناسان به اشاره اینکه بار ها در سرعت های بالا پایداری و چسبندگی دیگنیتی مورد آنالیز نهاده شد، نمی گویند: دیدیم که هنلدینگ این خودرو در صندلی خوبی واقع شده است و حداقل در تست های ما، در کمتر موقعیتی سیستم کنترل پایداری وارد عمل می شد. ترمز های بهمن دیگنیتی هم عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و ترمزگیری های شدید در پیچ ها هم نتوانست تا تعادل خودرو را بر هم بزند.

آنالیز ها نشان می دهد که بهمن دیگنیتی پرایم یک کراس اوور 1570 کیلوگرمی است که 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد. از همین رو طبیعی است که این میزان از قدرت نمی تواند شتاب خارق العاده ای را برای این کراس اوور مونتاژی فراهم کند. اما از سویی این امکان وجود دارد تا دیگنیتی از پس خود بر بیاید و راننده را هم اذیت نکند.

طبق اعلام بهمن خودرو و اطلاعات منتشر شده در سایت دانگ فنگ، دیگنیتی پرایم به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است و 148 اسب بخار را با گشتاور 220 نیوتن متر فراوری می نماید. این پیشرانه که بر روی دیگنیتی و برخی ix5 ها نصب است، SFG15T نام دارد و به عنوان یکی از معروف ترین پیشرانه های گروه دی. اِف. اِم شناخته می گردد.

فراوری حداکثر گشتاور از 1800 RPM، مصرف سوخت مناسب، بالانسر قوی، تطبیق پذیری مناسب و استهلاک منطقی از جمله مزایایی است که باعث شده تا SFG15T در آنالیز های مختلف به عنوان یکی از پیشرانه های مناسب صنعت خودروی چین در کلاس مالی معرفی گردد.

البته در برخی نسخه های ix5 نیز از پیشرانه HD15 استفاده می گردد که این پیشرانه 1.5 لیتری توربو 180 اسب بخار قدرت را با گشتاور 270 نیوتن متر فراوری می نماید و حداکثر گشتاور را از 1500 RPM در اختیار راننده می گذارد. نکته جالب در خصوص HD15 این است که به مراتب مصرف سوخت کمتری نسبت به SFG15T دارد و چالاکی بهتری را برای ix5 فراهم می سازد.

4 کیسه هوا، ترمز پارک برقی، دوربین 360 درجه، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، محدودنماینده سرعت، صندلی برقی راننده، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند تلفن همراه به نمایشگر خودرو، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی 18 اینچی، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی و حساسیت فرمان، سقف پانوراما، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی دیگنیتی است.

البته در این میان نبود برخی امکانات مانند کیسه های هوای پرده ای، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، جلو آمپر دیجیتال، رادار نقطه کور، رادار خطی، حافظه تنظیمات صندلی راننده و… باعث شده تا کراس اوور جدید گروه بهمن در برخی از رقابت ها از خودرو هایی مانند SWM G01، چری تیگو 7، هاوال H2 و… عقب تر باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1967

به "دیگنیتی پرایم روی پله فروش؛ شاسی بلند چینی ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگنیتی پرایم روی پله فروش؛ شاسی بلند چینی ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید