رونق فراوری و اشتغال با به کارگیری توسعه کشاورزی مالی

به گزارش سبزوار امروز، وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان سیستان و بلوچستان، با هماهنگی مسئولان بخش کشاورزی استان با بهره گیری از آخرین یافته های تحقیقاتی، کشت مالی ترین محصولات را در منطقه توسعه و ترویج نمایند.

رونق فراوری و اشتغال با به کارگیری توسعه کشاورزی مالی

به گزارش خبرنگاران، محمود حجتی در بازدید از باغات میوه های گرمسیری روستای گرکان زرآباد شهرستان کنارک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرایط خاص منطقه، بکارگیری شیوه های مدرن و نوین آبیاری، نهال های کشت بافتی رونق فراوری کشاورزی و کسب و کار مالی را سرعت بخشیده و اشتغالزایی پایدار را در منطقه به دنبال داشته است.

وی از کشاورزان منطقه خواست با هماهنگی مسئولان بخش کشاورزی استان با بهره گیری از آخرین یافته های تحقیقاتی، کشت مالی ترین محصولات را در منطقه توسعه و ترویج نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در جریان بازدید مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی از باغات میوه های گرمسیری شهرستان کنارک گفت: سیستان و بلوچستان شرایط مناسبی برای توسعه و کشت محصولات گرمسیری را داراست و در حال حاضر بالغ بر 8500 هکتار از اراضی استان به کشت میوه های گرمسیری اختصاص دارد که 5500 هکتار آن بارور است و سالیانه 122 هزار تن محصول گرمسیری فراوری و روانه بازار مصرف می گردد.

زورقی اضافه نمود: بیشترین سطح زیر کشت محصولات گرمسیری در استان مختص باغات موز است. 4800 هکتار موزستان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 2800 هکتار آن بارور است.

وی توضیح داد: سالیانه بیش از 93 هزار تن موز در استان برداشت می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 4000 هکتار از باغات موز استان در منطقه زرآباد شهرستان کنارک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 571

به "رونق فراوری و اشتغال با به کارگیری توسعه کشاورزی مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق فراوری و اشتغال با به کارگیری توسعه کشاورزی مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید