دورنمای ویتنام برای رونق صنعت توریسم

به گزارش سبزوار امروز، ویتنام میخواهد 17 تا 20 میلیون توریست خارجی و 82 میلیون گردشگر داخلی در سال 2020 داشته باشد.

دورنمای ویتنام برای رونق صنعت توریسم

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

دولت ویتنام میخواهد با ورود 17 تا 20 میلیون توریست خارجی و 82 میلیون گردشگر داخلی، صنعت توریسم این کشور را رونق بخشد.

انتظار می رود این گردشگران 35 میلیارد دلار در سال 2020 در این کشور هزینه نمایند و در عین حال صادرات حاصل از ورود توریست به کشور نیز به 20 میلیارد دلار برسد. این صنعت امیدوار است بتواند برای 4 میلیون نفر شغل ایجاد کند که از این میان 1.4 میلیون شغل مستقیم به این صنعت وابسته است.

چنین اهداف مشتاقانه ای بخشی از برنامه ای است که تدوین آن از اوایل سال 2017 آغاز شده بود و بخش های کلیدی اقتصاد کشور را در هدف داشت.

مدیرکل وزارت ملی توریسم این کشور آسیایی با تاکید بر این امر اضافه نمود:

همه این ها به تغییر دیدگاه های مردم و آگاهی آن ها درباره توریسم یاری می نماید و به رونق بخش های دیگر نیز می انجامد.

سال پیش ویتنام میزبان 10 میلیون گردشگر خارجی بود و از سوی سازمان توریسم دنیای در میان 10 کشور برتر دنیا در زمینه بالاترین رشد توریسم جای گرفت.

در سال 2017 این کشور میزبان 13 میلیون گردشگر خارجی بود و در میان 6 کشور اولی نهاده شد که بیشترین رشد گردشگری را تجربه کردند.

این وزیر از بازیابی منابع و تامین بودجه برای توریسم، تولیدات توریسم، گسترش بازار توریسم، همکاری توریستی، منابع انسانی برای توریسم و مدیریت به عنوان عوامل اصلی برای بازسازی ساختار گردشگری این کشور یاد کرد.

در حالی که سال پیش ویتنام میزبان 10 میلیون گردشگر خارجی بود، تایلند 32.6 میلیون نفر، مالزی 26.8 میلیون نفر، سنگاپور 16.4 میلیون نفر و هنگ کنگ 26.7 میلیون نفر گردشگر خارجی را پذیرا شدند.

کامبوج با جمعیت 15 میلیون نفری که از نظر بزرگی یک ششم ویتنام است، میزبان جمعیت گردشگری برابر نصف گردشگران ویتنام بوده است.

صندلی توریسم ویتنام از نظر خدمات توریستی در مکان 113 از 136 کشور دنیا از سوی مجمع دنیای اقتصاد بوده است. در عین حال ویتنام از نظر سلامت و بهداشت در مکان 82 از میان 136 کشور است و احتیاج به کوشش بیشتر برای ایجاد کیفیت بهتر در توالت های عمومی را از ضرورت ها خوانده است.

وزیر گردشگری تاکید نموده که ویتنام باید سیاست های ویزا را نیز اصلاح کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 591

به "دورنمای ویتنام برای رونق صنعت توریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورنمای ویتنام برای رونق صنعت توریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید