راهنمای خرید عینک ورزشی؛ انواع، نکات و پرفروش ترین مدل ها

به گزارش سبزوار امروز، عدم استفاده از عینک در زمان انجام هر نوع ورزشی می تواند با خطراتی همراه باشد، مخصوصاً اگر در حال پیاده روی، دویدن در مسیر یا دوچرخه سواری در کوهستان باشید؛ چراکه عینک های ورزشی به بهتر تماشا موانع در شرایط آب وهوایی مختلف یاری و از چشمان شما در زمان زمین خوردن به خوبی محافظت می نماید. علاوه بر این، با وجود عینک ورزشی باد به راحتی وارد چشمان شما نمی گردد و و از خشکی چشمان در امان خواهید بود. با این حال اگر هنوز متقاعد نشده اید که از انواع عینک ورزشی بهره ببرید، ما همچنان سماجت داریم و در ادامه دو علت خوب دیگر برای خرید این کالاها را پیش می کشیم.

راهنمای خرید عینک ورزشی؛ انواع، نکات و پرفروش ترین مدل ها
  • عینک های ورزشی از چشم ها محافظت می نمایند؛ این دسته از عینک ها علاوه بر محافظت از چشم در برابر آسیب های خارجی، از آن ها در برابر گرد و غبار، باد، حشرات، نور شدید خورشید و اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می نمایند.
  • عینک های ورزشی دید خوب و پایدار را تضمین می نمایند؛ عینک های ورزشی با کیفیت به ویژه گزینه های انتخابی متناسب با نوع فعالیت ورزشی ای که انجام می دهید، برای طولانی مدت دید مناسب و واضحی را ارائه می نمایند.

بنابراین استفاده از عینک در هنگام ورزش بسیار مهم است. به همین علت هم در این مقاله شما را انواع عینک ورزشی و نکات مهم در انتخاب هر یک آشنا می کنیم.

انواع عینک ورزشی بر اساس رنگ لنز

یکی از مهم ترین وظایف عینک آفتابی ورزشی در این است که تابش نور خورشید به سمت چشم ها را کاهش و از ما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. در چنین حالتی فرد می تواند تضاد بین رنگ ها را بهتر ببیند، به همین علت هم اغلب عینک های ورزشی با لنز رنگی ارائه می شوند. عینک های ورزشی می توانند شیب رنگی ساده یا دو رنگ (هر چه پایین تر می روند روشن تر شوند) داشته باشند. جدول زیر می تواند به انتخاب عینکی با رنگ لنز مناسب یاری کند.

رنگ لنزویژگی های اصلیمناسب برای
بدون رنگ و شفافاگرچه لنزهای ورزشی شفاف از چشم ها در برابر تابش نور خورشید محافظت نمی نمایند، اما همچنان گزینه خوبی برای انجام ورزش های سالنی یا ورزش در هنگام غروب یا شب بیرون از خانه است.عینک هایی با لنزهای بی رنگ برای ورزش های داخل سالن مانند اسکواش یا هنگام دوچرخه سواری در مسیرهای سالنی بسیار مناسب هستند.
قهوه ای (قرمز-قهوه ای)لنزهای قرمز/قهوه ای تضمین می نمایند که جز نور آبی با طول موج کوتاه را فیلتر نکند، به همین علت هم با زدن آن روی چشم ما محیط اطراف خود را روشن تر می بینیم. در چنین حالتی تضاد رنگ ها بیشتر نمایان می گردد و رنگ ها گرم بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.لنزهای قرمز/ قهوه ای تقریباً برای هر آب و هوایی مناسب هستند و به همین علت یک لنز همه جانبه کاربردی برای سوارکاران و کوهنوردان است.
نارنجیلنزهای نارنجی اثری مشابه با لنزهای قهوه ای دارند، اما قدرت تضعیف نور آبی در آن ها بهتر است. قابلیت تشخیص تضاد رنگ ها هم در این نوع لنز بیشتر است.لنزهای نارنجی رنگ به ویژه در بین دوچرخه سواران کوهستان محبوب است و برای فعالیت در محیط های ابری و تاریک، مه یا هنگام غروب ایدئال هستند.
بنفش-سبزعینک ورزشی با لنز بنفش مایل به سبز کنتراست رنگ ها را بسیار افزایش می دهد. در مقایسه با لنزهای نارنجی، به یاری این رنگ می توانید خطوط را حتی بهتر هم ببینید.گزینه هایی با لنز بنفش مایل به سبز برای دوچرخه سواری در جنگل بسیار توصیه می شوند.
زردرنگ زرد یک اثر روشن نماینده در دید ایجاد می نماید و می تواند نور آبی را فیلتر کند.عینک های ورزشی با لنز زرد برای فعالیت در آب و هوایی با آسمان خاکستری (خیلی ابری) مناسب است و در شرایط آفتابی کمتر توصیه می گردد.
آبیلنزهای آبی بیشتر از همه لنزها در ایجاد دیدی واضح پیروز هستند و زیبایی ظاهری خاصی هم دارند.عینک هایی با رنگ آبی به ویژه در کوهنوردی زمستان یا حین فعالیت در شرایط روشن و درخشان مناسب هستند.
سبزلنزهای سبز رنگ کنتراست کمتری نسبت به سایر لنزها دارند، اما در زمینه کاهش بازتاب نور بسیار عالی عمل می نمایند.عینک های ورزشی با لنزهای سبز در بین ماهیگیران محبوبیت خاصی دارند زیرا انعکاس را کاهش می دهند و سایه ها را روشن و واضح می نمایند.
قرمزرنگ لنز قرمز بسیار گرم به نظر می رسد و کنتراست رنگ های محیط را افزایش می دهد. بعلاوه این نوع از لنزها، نور آبی را فیلتر می نمایند و برترین دید را در بسیاری از شرایط نوری مانند آب وهوای آفتابی، ابری یا برفی تضمین می نمایند.لنزهای قرمز برای دوچرخه سواری در حومه شهر بسیار مناسب هستند.

توجه: استفاده از لنزهای قرمز در دوچرخه سواری شهری توصیه نمی گردد.

مشکیعینک هایی با رنگ مشکی در درجه اول یک اثر تیره نماینده قوی ارائه می دهند که به یاری آن می توان در شرایطی با آسمان صاف و آفتابی به خوبی فعالیت کرد.عینک های تیره بسیار مشابه با مدل های خاکستری هستند و برای محیط هایی همراه با سایه روشن کمتر مناسب اند. درواقع عینک های ورزشی مشکی برای شرایط پرنور کاربردی به حساب می آیند.
نقره ایلنزهایی با رنگ خاکستری در درجه اول نور آبی را منتقل می نمایند. علاوه بر این، این عینک هیچ گونه کنتراست رنگی را ارائه نمی دهند.به طور کلی لنزهای خاکستری در بین ورزشکاران به ویژه دوچرخه سواران محبوبیت کمتری دارند، زیرا این دسته از محصولات برای ایجاد دیدی با سایه روشن بسیار تیره هستند.

در کنار این موارد جالب است بدانید که در بین انواع عینک ورزشی در بازار مدل هایی وجود دارند که لنزهای آن ها با تغییر آب و هوا خود تغییر رنگ می دهد. این ویژگی در عینک های ورزشی فتوکرومیک به ویژه برای فعالیت های خارج از منزل با آب و هوای متغییر مفید است، زیرا بسته به میزان نور محیط، لنزها به طور اتوماتیک روشن یا تیره می شوند. به همین دلیل، ضروری است بدانید که عینک های فتوکرومیک مخصوصاً در بین دوندگان و دوچرخه سواران، که اغلب شرایط متغیری را تجربه می نمایند، محبوب و کاربردی است.

نکاتی در خصوص میزان انتقال نور در عینک های ورزشی

این قاعده کلی را به یاد داشته باشید، هر چه لنزها رنگی تر باشند، میدان دید کاربر تیره تر می گردد. بنابراین، رنگ انواع عینک ورزشی تأثیر عمده ای بر میدان دید ورزشکار دارد. در حالت کلی میزان رنگی بودن عینک را می توان با یاری پارامتری به نام انتقال نوری (light transmission) شناسایی کرد. درواقع درصد VLT نشان می دهد که چه میزان نور به وسیله عینک در حال فیلتر شدن است. به همین دلیل اطلاعات جدول زیر می تواند کاربردی باشد:

دستهانتقال نور (VLT)مناسب برای
080-100 درصدلنزهای شفاف
143-80مناسب برای روزهای ابری و همراه با مه
218-43مناسب برای روزهای آفتابی با آب و هوایی ناپایدار
38-18مناسب برای روزهای پرنور
43-8مناسب برای روزهای آفتابی در محیط های برفی

عینک ورزشی با لنزهای قابل تعویض، گزینه ای مناسب برای فعالان در طبیعت

همه کسانی که دوست دارند در طبیعت باشند یا در خارج از خانه ورزش نمایند، مطمئناً خوب می دانند که شرایط آب و هوا و نور در محیط خارجی چقدر سریع تغییر می نماید. به همین علت هم برای اینکه مجبور نباشید برای هر شرایطی عینک ورزشی ای مجزا بخرید، ما به شما انتخاب عینک اسپرت با لنزهای قابل تعویض را توصیه می کنیم. این دسته از محصولات قابلیت تعویض ساده دارند تا بتوانید در کمترین زمان خود را با شرایط خارجی وفق دهید. به طور کلی ورزشکاران اغلب ترجیح می دهند در هنگام دوچرخه سواری، دویدن یا پیاده روی از عینک آفتابی خود استفاده نمایند و با وجود لنزهای متنوع و قابل تعویض در بازار که قیمت پایینی هم دارد، عینک ورزشی خود را متناسب با شرایط آماده نمایند.

عینک ورزشی پلاریزه بخرم یا نه؟

در سال های اخیر، عینک های ورزشی با لنز پلاریزه به طور فزاینده ای محبوب شده اند و اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا نموده اند. به طور کلی در ساختار عینک های پولاریزه از یک لایه فیلتر در انتهای لنز استفاده شده است که می تواند بازتاب از سطوح بازتابنده مانند آب یا جاده خیس را کاهش دهد. فاکتور قطبش در این مدل از عینک ها هم بسیار حائز اهمیت است، چراکه چشمان ما در مقابل تابش نور به شکل خیره نماینده و سریع حساس است.

در چنین حالتی ممکن است خیلی زود خسته گردد و ممکن است تضادهای رنگی محیط را با وضوح کمتری درک کند. عینک های ورزشی با لنزهای پلاریزه که به آن ها عینک قطبی هم گفته می گردد، به ما یاری می نماید تا رنگ ها را به صورت واضح تر ببینیم. علاوه بر این، بازتاب نور را کاهش می دهند. انواع عینک ورزشی پولاریزه در بین علاقه مندان به ورزش در فضای باز مانند کوهنوردان، دونده های کوهستان، علاقه مندان به ورزش های آبی و ماهیگیران محبوب است.

توجه: استفاده از عینک پولاریزه علاوه بر مزایای ذکر شده، دارای معایبی هم است. این دسته از محصولات علاوه بر فیلتر کردن نور آبی، نور پلاریزه عمودی، را هم فیلتر می نمایند. به همین علت هم ممکن است مشکل ساز شوند، چراکه خواندن پلاک خودرو، گوشی هوشمند یا نمایشگرهای اطراف محیط را سخت می نمایند.

در کدام ورزش ها بهتر است از عینک ورزشی استفاده نکنم؟

اگرچه عینک ورزشی وسیله مهمی برای سلامتی است، اما برای ورزش های پر تماسی مانند بوکس یا جودو به هیچ وجه توصیه نمی گردد، زیرا خطر آسیب دیدگی بسیار زیاد است. علاوه بر این، در ورزش های توپی مانند هندبال یا فوتبال هم نباید عینک ورزشی زد.

پرفروش ترین عینک های ورزشی در خبرنگاران

حال که با جزئیات و نکات اساسی در خرید انواع عینک ورزشی آشنا شدید، وقت آن است که سری به فروشگاه خبرنگاران بزنیم و شما را با پرفروش ترین مدل های عینک ورزشی به استناد نظر خریداران آشنا کنیم.

عینک ورزشی جولبو مدل CHAM NOIR کد J0201114

عینک ورزشی جولبو مدل CHAM NOIR کد J0201114 گزینه ای حرفه ای برای علاقه مندان به کوهنوردی و اسکای رانینگ است و جزو مدل هایی با لنز آبی به شمار میرود. این کالای حرفه ای و باکیفیت سبک و بادوام است و با وجود فن آوری NTS به تغییرات دمایی حساس نیست. بعلاوه در ساختار آن از فن آوری ضد بخار استفاده شده است که راحتی در کارکرد و دید واضح را به کوهنورد می دهد. جالب است بدانید که وزن کلی این عینک ورزشی تنها 41 گرم است و با وجود فریم فلزی و لنزهایی از جنس پلی کربنات جزو کاربردی ترین محصولات برای ورزش در طبیعت است.

عینک ورزشی کپوو مدل X2-04

عینک ورزشی کپوو مدل X2-04 گزینه ای پلارایزد با لنزی قرمز رنگ است که همراه با فریمی سبک از جنس پلاستیک بادوام به بازار ارائه شده است. این محصول دارای میدان دید گسترده ای است و عملا برای تمام ورزش ها در فضای باز پیشنهاد می گردد. گفتنی است که عینک ورزشی پیش رو در بین انواع عینک های ورزشی جزو سبک ترین مدل ها است و تنها به میزان 28 گرم وزن دارد.

عینک دوچرخه سواری دایزی مدل C5

اگر در پی یک عینک دوچرخه سواری خوش قیمت برای مراقبت از چشم های خود در فضای بیرون سالن هستید ما به شما عینک دوچرخه سواری دایزی مدل C5 را پیشنهاد می کنیم. این نوع عینک ورزشی جزو کالاهای چند رنگ به شمار می رود و برای نور کم کاربردی است. پوشش عدسی آن پلارایزد است و فریم و عدسی آن نیز از پلاستیک بادوام ساخته شده است.

عینک ورزشی کپوو مدل 9408-1

عینک ورزشی کپوو مدل 9408-1 یک محصول مجذوب کننده و زیبا با رنگ لنزهای سبزآبی و فریم پلاستیکی است که عدسی های آن از جنس پلی کربنات ساخته شده است. این محصول برای هوای آفتابی، ابری، مه آلود و برفی مناسب است و با وجود روکش پلارایزد دید واضحی از محیط و رنگ ها را به شما می دهد. بعلاوه جالب است بدانید که عینک ورزشی کپوو مدل 9408-1 با 4 لنز قابل تعویض برای استفاده در هر آب وهوایی همراه است از این رو جزو کالاهای به صرفه و با ارزش خرید بالا به شمار می رود.

عینک دوچرخه سواری اوکلی کد 300

عینک دوچرخه سواری اوکلی کد 300 گزینه ای مناسب برای طبیعت گردی و کوهنوردی است که با وجود فیلتر UV400 دید شفاف و واضحی را برای شما رقم می زند. به طور کلی این عینک به گونه ای طراحی شده است که وزش باد را به خوبی پس می زند و مانع نفوذ باد به چشم ها و خشکی آن می گردد. از طرفی فریم این عینک بادوام و پلاستیکی است و با وجود وزن 500 گرمی گزینه ای مناسب برای اغلب ورزشکاران در طبیعت است.

عینک ورزشی جولبو مدل Explorer 2.0 کد J4975054

پوشش کامل عینک روی چشم ها، سپرهای جانبی با امکان جابه جایی، شقیقه های قابل تنظیم به شکل 360 درجه، ضدخش و لنزهای حفاظتی بالا تنها بخش از ویژگی های عینک ورزشی جولبو مدل Explorer 2.0 کد J4975054 است. این کالای ورزشی نمونه ای حرفه ای بادوام و سبک (44 گرم) است و برای استفاده در هر نوع آب وهوایی کاملا مناسب است. بعلاوه لازم به تاکید است که عینک ورزشی جولبو ضد مه است و برای ورزش در طبیعت از جمله کوهنوردی، دوچرخه سواری، قایق رانی و غیره به کار می آید.

عینک ورزشی جولبو مدل VERMONT CLASSIC کد J0101121

یکی دیگر از محصولات حرفه ای وخوش ساخت از برند جولبو عینک ورزشی جولبو مدل VERMONT CLASSIC کد J0101121 است که از جمله مشخصه های آن می توان به فریم سبک و فلزی محصول، عدسی های آینه ای، لنزهایی ساخته شده از پلی کربنات و ضد مه و خش بودن اشاره نمود. جالب است بدانید که در این عینک جولبو از لنز اسپکترون 3 استفاده شده است که تنها لنز از خانواده اسپکترون با رنگبندی است. بنابراین جزو نمونه هایی با ارزش خرید بالا به شمار می رود.

منبع: naked optics

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2670

به "راهنمای خرید عینک ورزشی؛ انواع، نکات و پرفروش ترین مدل ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید عینک ورزشی؛ انواع، نکات و پرفروش ترین مدل ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید عینک ورزشی؛ انواع، نکات و پرفروش ترین مدل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید