خرید سهام دولتی با کد ملی از هفته دوم اردیبهشت

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش تجارت نیوز، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه نشست هیات دولت اظهار کرد: با ورود هلدینگ های عظیم سرمایه گذاری به بازار بورس عمق سرمایه افزایش پیدا می نماید و کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند می توانند از آن بهره ببرند.

خرید سهام دولتی با کد ملی از هفته دوم اردیبهشت

وی گفت: این شرکت های عظیم به صورت کاملاً شفاف از نظر حساب و کتاب در محیط شیشه ای و در رؤیت همه مردم قرار می گیرند.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: سایر هلدینگ ها و شرکت های عظیم سرمایه می توانند این تجربه را تکرار نمایند و وارد این بازار سرمایه بشوند.

دژپسند گفت: این اولین ورود است، ولی آخرین ورود نیست هفته گذشته هم شرکت صبا تأمین وارد بازار سرمایه کردیم و این فرایند ادامه دار خواهد بود و در آینده بیشتر هلدینگ های صنعت وارد خواهند شد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی ها از سوی دولت واگذاری به صورت عمومی خواهد بود و تمام مردم می توانند در آن شرکت نمایند و هر کسی سهمی براساس کارت ملی می خرد و می تواند از تخفیف خرید اولین بار هم برخوردار گردد.

وزیر اقتصاد گفت: به این ترتیب هم مالکیت عمومی برای این شرکت های عظیم ایجاد خواهد شد و هم فرصت های مادی با تخفیف ارائه شده برای خریداران ایجاد خواهیم کرد.

دژپسند اضافه کرد: از هفته دوم اردیبهشت ماه آغاز خواهیم کرد و کم کم بعضی از واگذاری ها اجرایی خواهد شد و تا پایان سال این فرایند را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور مالی و دارایی درباره گزارش دیوان محاسبات برای اختصاص دلار های چهار هزار و 200 تومانی به کالا های اساسی هم گفت: در این خصوص موردی اشتباه در گزارش ذکر شد که واگذاری دارایی ها و شرکت های وابسته به بانک ها بود.

وی در ادامه گفت: در این زمینه برنامه مفصلی داریم و نکته مهم آن است که بر اساس گزارش های وزاری وقت کار و رفاه اجتماعی در دولت های یازدهم و دوازدهم تمام واگذاری ها به بخش خصوصی اصلی واگذار بگردد.

دژپسند گفت: احساس می گردد که دوستان یک سوء برداشتی دارند و تمام صندوق ها و شرکت ها برای بازنشستگان است و چون سهامدار و ذی نفع خود بازنشستگان هستند به زودی گزارشی کامل در این رابطه منتشر خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1316

به "خرید سهام دولتی با کد ملی از هفته دوم اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سهام دولتی با کد ملی از هفته دوم اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید