گشایش معمای توسعه در انتشارات کتاب نیستان

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از انتشارات کتاب نیستان؛ علی اشرف افخمی کارآفرین، سیاست مدار، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی است که به مدت بیش از 5 سال به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن فعالیت داشته است. افخمی دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی در فاصله سال های 1384 تا 1392 ریاست هیئت مدیره بانک کارآفرین را برعهده داشت. از دیگر سوابق مدیریتی افخمی می توان به مدیرعاملی سازمان صنایع ملی ایران، معاونت وزیر کار و امور اجتماعی، قائم مقامی رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.

گشایش معمای توسعه در انتشارات کتاب نیستان

افخمی در بخشی از مقدمه خود بر کتاب تازه اش -که با عنوان معمای توسعه و با موضوع نگاهی به زندگی و ایده های مالی و حاکمیتی ماهاتیر محمد از بنیان گذارن دوران نو مالی مالزی، نوشته شده است- با اشاره به سفر سال 2016 خود به این کشور به منظور شرکت در کنفرانسی با موضوع بانکداری اسلامی و ملاقات با ماهاتیر محمد، درباره ریشه های نگارش این کتاب به موضوعات جالبی اشاره نموده است.

او بیان می نماید که ماهاتیر محمد، مهم ترین کار خود را در حرکت دادن مالزی به سمت توسعه و ایجاد فهم و فرهنگ اعتمادسازی در این کشور بوده است؛ به طوری که مردم این کشور بتوانند با تکیه بر آن، سیستمی تازه از ارزش ها، اخلاقیات و دیدگاه ها را برای رسیدن به توسعه و مدل شدن به کشور پیشرفته طی نمایند که این موضوع به اذعان افخمی و البته ماهاتیر محمد محقق شده است.

کتاب معمای توسعه روایتی است از راستا پرفرازونشیبی که مالزی، رهبر و مردمان آن طی کردند تا بتوانند به توسعه مد نظر خود طی سال های اخیر دست پیدا نمایند.

افخمی در کتاب خود با ذکر مقدمه ای مفصل از موقعیت مالی مالزی در سال های اخیر و نمایشی از رشد مالی در خور توجه این کشور بر پایه سیاست های اعمال شده از سوی ماهاتیر محمد به این مساله اشاره می نماید که هدفش از نگارش این کتاب نمایش مدل طی شده از سوی مالزی و نه الزام آوربودن پیمودن تمامی این راه به وسیله کشورهای مسلمان است.

کتاب با مروری بر زندگی نامه ماهاتیر محمد، شروع و در ادامه ریشه های اندیشه و تفکر وی را برای بازسازی مالی کشورش مورد توجه و کنکاش قرار می دهد و نیز سعی می نماید متنی عبرت آموز بر پایه مستندات تاریخی از آنچه در مالزی برای رسیدن به توسعه طی شده را عرضه کند. این کتاب بعلاوه دیدگاه های ماهاتیر محمد درباره دنیای شدن و مواجهه دنیا با مسلمانان و پیشرفت جوامع آنها را نیز مد نظر قرار داده است.

انتشارات کتاب نیستان این کتاب 208صفحه ای را در قطع رقعی به بازار نشر عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2316

به "گشایش معمای توسعه در انتشارات کتاب نیستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش معمای توسعه در انتشارات کتاب نیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید