خبرنگاران 260 میلیارد ریال برای گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران هزینه شد

به گزارش سبزوار امروز، ایلام - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 260 میلیارد ریال تا به امروز برای گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان مرزی مهران سرمایه گذاری شده است.

خبرنگاران 260 میلیارد ریال برای گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران هزینه شد

احمد کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مرز بین المللی مهران با توجه به موقعیت راهبردی و نقشی که در صادرات کالا به کشور عراق دارد، همواره مورد توجه دولت بوده و در سال های اخیر تلاش شده است زیرساخت های مورد نیاز این مرز بیش از پیش تقویت شود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی مهران جانمایی امکانات زیرساختی در این محدوده به یک اولویت تبدیل شد و مسوولان استان نیز عزم خود را برای تبدیل این منطقه به مجموعه ای پویا و اثرگذار در رشد اقتصای استان بکار گرفته اند.

معاون استاندار ایلام یکی از اصلی ترین نیازهای واحدهای فعال در منطقه ویژه اقتصادی مهران را گازرسانی مطرح نمود و یادآور شد: 280 واحد صنعتی و تولیدی طی حدود سه سال گذشته در این منطقه به شبکه سراسری گاز متصل شده اند و 260 میلیارد ریال نیز برای این کار هزینه شده است.

کرمی تاکید کرد: هم اکنون حدود 40 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: یک هزار و 710 میلیارد ریال در مجموع طی سه سال گذشته برای توسعه شبکه گازرسانی در استان ایلام سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگاران، هم اکنون از 600 روستای استان ایلام 461 روستا معادل 93 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند و تا سرانجام امسال این مقدار به 99 درصد خواهد رسید.

میزان برخورداری مناطق شهری استان ایلام نیز از شبکه توزیع گاز 99 درصد است که با اتصال شهرهای میمه و پهله زرین آباد شهرستان دهلران تمامی شهرهای استان نیز گازدار خواهند شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1786

به "خبرنگاران 260 میلیارد ریال برای گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 260 میلیارد ریال برای گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید