خبرنگاران 108 اشتغال جدید در حوزه ICT کردستان ایجاد شد

به گزارش سبزوار امروز، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: سال گذشته در راستای اجرای طرح تکاپو برای 108 نفر در بخش های مختلف رشته های آی سی تی از جمله انمیشین، گیم و برنامه نویسی اشتغال جدید ایجاد شد.

خبرنگاران 108 اشتغال جدید در حوزه ICT کردستان ایجاد شد

فردین سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: سال گذشته 30 تیم جدید در حوزه فناوری اطلاعات در استان شکل گرفت و 95 تیم فعال قبلی طرح تکاپو نیز توسعه یافتند.

وی با بیان اینکه پارسال نهادهای طرح تکاپو حوزه آی سی تی استان 75 میلیارد و 780 میلیون ریال سرمایه گذاری کردند، افزود: در همین مدت 70 دوره آموزشی برای 921 نفر در زمینه تولید اپلیکیشن و گیم، برنامه نویسی و کارآفرینی برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به ثبت نام و درخواست 23 مورد تسهیلات طرح نوآفرین (سامانه ایران کارفا) در سال 98 اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح برای 15 نفر معادل 900 نفر ساعت از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته بود.

سعیدی با اشاره به برگزاری 2 دوره آموزشی و یک رویداد کارآفرینی در قالب طرح توانمندسازی سازمان فناوری اطلاعات، تاکید کرد: تلاش ما کمک و حمایت از استارتاپ ها در راستای ایجاد اشتغال است و در این زمینه به صورت رایگان و با همکاری پارک علم و فناوری، دوره های آموزشی را برای نهادهای فعال برگزاری می کنیم.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و 268 هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و 461 روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده اند، ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1322

به "خبرنگاران 108 اشتغال جدید در حوزه ICT کردستان ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 108 اشتغال جدید در حوزه ICT کردستان ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید