مدیریت اشتباه از پیشرفت افراد مستعد در فوتبال خراسان جلوگیری کرد

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران/خراسان رضوی رییس هیات فوتبال مشهد گفت: تصمیم گیری و مدیریت اشتباه باعث شده مستعدین فوتبال خراسان رضوی رشد نکنند و در ادامه نتیجه دلخواه کسب نشود.

مدیریت اشتباه از پیشرفت افراد مستعد در فوتبال خراسان جلوگیری کرد

حسین بادامکی در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری اختتامیه مسابقات فوتبال زیر 12 سال خراسان رضوی که در پارک ملت مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: برای توسعه فوتبال هر چقدر به سنین پایه توجه کنیم، نتیجه آن را در سال های بعد خواهیم دید. اگر فوتبال خراسان و مشهد همچون گذشته فوتبالیست مطرحی در ایران ندارد، به این علت است که به فوتبال پایه، استعدادیابی و سنین 12 سال به بالا اهمیت داده نشده و نتوانسته ایم بازیکن پرورش دهیم.

وی اضافه نمود: از چند سال گذشته و به خصوص در یک سال اخیر اقدامات خوبی به وسیله هیات فوتبال خراسان رضوی و مشهد اجرا شده و استعدادهای مشهد و خراسان را زیر نظر گرفته اند. با برگزاری لیگ زیر 12 سال مستعدین می توانند به فوتبال استان معرفی شوند. امیدوارم استعدادهای خراسانی در آینده بتوانند در سطح فوتبال ایران ظاهر شده و به فوتبال ملی یاری نمایند. نتیجه این اقدامات را فوتبال خراسان رضوی در سال های آینده خواهیم دید.

رییس هیات فوتبال مشهد در مورد جایگاه فوتبال پایه مشهد در کشور گفت: متاسفانه خراسان رضوی جایگاه خوبی در سطح کشور ندارد. تصمیم گیرنده تیم های خصوصی است و به هر شکلی که می خواهند در مسابقات کشوری شرکت می نمایند. این موضوع باعث شده علی رغم اینکه تیم ها و بازیکنان خوبی داریم، نتایجی در شان استان کسب نکنیم.

بادامکی توضیح داد: درست است که بخش خصوصی باید پای کار بیاید اما مدیران بخش خصوصی از هیات فوتبال استان و پیشکسوتان فوتبال خراسان باید یاری بگیرند. اگر کمی یاری ها و همیاری ها بیشتر باشد، تیم های رده های پایه خراسان در مسابقات کشوری می توانند نتایج خوبی کسب نمایند.

وی با اشاره به مشکل زیرساخت فوتبالی در مشهد اضافه نمود: مشهد کماکان مشکل زمین دارد. یکی دیگر از دلایل عدم رشد فوتبال مشهد نبود زیرساخت های مناسب است. امیدورارم با رویکردی که شورای ششم در پیش گرفته، مدیریت شهری به یاری هیات فوتبال آمده و در چند نقطه از مشهد زمین های فوتبال مناسبی ایجاد کند. اگر این اتفاقات رخ دهد، قطعا می توان به رشد بازیکنان فوتبال مشهد امیدوار بود.

حمایت شهرداری از ایجاد زمین های فوتبال در منطقه ها کم برخوردار مشهد

سید حسین غیاثی در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه این مسابقات گفت: با نگاه ویژه ای که در شورای ششم و شهردار مشهد وجود دارد، قطعا در سال نو در ورزش پایه تمام رشته ها ورود پیدا خواهیم کرد. در این رابطه از مردم نظرسنجی خواهیم داشت تا از علاقه آنان به رشته های مدنظرشان آگاه شده و در رده پایه این رشته های ورزشی ورود کنیم.

وی گفت: قطعا نگاه ویژه ای در منطقه ها کم برخوردار شهرداری خواهیم داشت. در هشت منطقه مشهد کمپ هایی ایجاد خواهد شد که در حال حاضر یکی از کمپ ها در محله نوده به بهره برداری رسیده که علی حقدوست، پیشکسوت فوتبال مشهد، بازیکنان را در آن نقطه آموزش داده و تربیت می نماید.

سرپرست معاونت سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد گفت: این کمپ ها تمام رشته ها را پوشش می دهد اما قطعا اقبال عمومی به فوتبال و فوتسال است. بعلاوه نگاه ویژه ای به ورزش بانوان داریم تا زیرساخت های آن را آماده نموده که در حد ورزش آقایان به شرایط مطلوبی دست یابد.

غیاثی اضافه نمود: نگاه این دوره از شورا ورزش در کنار فرهنگ است تا نوجوانان به لحاظ فرهنگی و اعتقادی نیز پرورش یابند. امیدوارم که بتوانیم یاری حال ورزش خراسان رضوی و مشهد باشیم.

وی در مورد مشکل زمین فوتبال در مشهد و یاری شهرداری در این خصوص یادآور شد: در این دوره در منطقه ها کم برخوردار شهر زمین هایی ایجاد خواهیم کرد. طی چند روز گذشته چهار زمین چمن در منطقه چهار مشهد احداث کردیم. با توجه به رویکرد شهرداری که باید با ورزش شور و نشاط اجتماعی ایجاد گردد، قطعا به فکر ساخت زمین فوتبال در سطح مشهد خواهیم بود.

غیاثی ادامه داد: مشهد با وجود ظرفیت فراوانی که در فوتبال و سایر رشته های ورزشی دارد، از کمبود اماکن ورزشی رنج می برد. البته برای بهبود زیرساخت ها باید یاری کنیم تا بخش خصوصی نیز ورود کند تا از این ظرفیت ایجاد شده به خوبی استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2399

به "مدیریت اشتباه از پیشرفت افراد مستعد در فوتبال خراسان جلوگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت اشتباه از پیشرفت افراد مستعد در فوتبال خراسان جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید