خبرنگاران میزان بارندگی در دشتی 63 درصد کاهش یافت

به گزارش سبزوار امروز، بوشهر- خبرنگاران- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: میزان بارندگی این شهرستان در سال آبی جاری نسبت سال آبی گذشته 63 درصد کاهش داشته است.

خبرنگاران میزان بارندگی در دشتی 63 درصد کاهش یافت

عبدالله نادری روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دشتی گفت: مهمترین اولویت برنامه های سال جاری تامین آب مردم در همه نقاط این شهرستان است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی آب و برق انتظار داریم مردم در مصرف آنها صرفه جویی کنند تا در فصل گرما با مسائل کمتری روبرو شوند.

نادری بیان نمود: بر همین اساس از خردادماه تا خاتمه مرداد ماه ساعت کاری اداری کاهش پیدا می کند و دستگاه های اجرایی مکلف هستند در ساعت های اداری50 درصد و غیر اداری 90 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند.

فرماندار دشتی به رعایت الگوهای مصرف در صنعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: فرایند احداث مخزن چاوشی باید تسریع شود تا مشکل آب روستاهای حاشیه کوه مند و همجوار آن به حداقل برسد.

وی با اشاره به آتش سوزی های اخیر در شهرستان دشتی یادآور شد: تمهیدات پیشگیرانه برای پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و نقاط حادثه خیز اتخاذ شود.

نادری ادامه داد: در زمان حاضر سه هزار هکتار از اراضی بخش شنبه و طسوج و کاکی جزو نقاط حادثه خیز و مستعد آتش سوزی شناسایی شده است.

وی بیان نمود: در سال جاری تا به امروز چند فقره آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاوررزی شهرستان دشتی اتفاق افتاده که 95 هکتار از مراتع شهرستان طعمه حریق و باعث خسارت به مراتع و کشاوررزی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2015

به "خبرنگاران میزان بارندگی در دشتی 63 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان بارندگی در دشتی 63 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید